שאלות רפלקציה לשיעור סכרוני – פסגה נתניה
לאחר שלימדתם את שיעור אוריגאמטריה עם האתר המתוקשב, כיתבו את שאלות הרפלקציה במשוב עמיתים בסוף בשיעור שלימדתם.
|
שאלות לכתיבת הרפלקציה: |
1. כיתה |
2. נושא השיעור בגיאומטריה: מרובעים |
3. האם לימדתם את הנושא לפני כן? |
4. מהם המושגים שנלמדו בשיעור? |
5. האם הפעילות חידשה לילדים ידע מתמטי? פרטו |
6. מה למדתם על התובנה הגיאומטרית של התלמידים? |
7. האם הפעילות חידשה ידע פדגוגי? אם כן פרטו |
8. האם סייעתם לתלמידים? אם כן באיזה אופן |
9. האם היה שיח מתמטי בכיתה? אם כן פרטו |
10. מה היה החלק המשמעותי עבורכם בפעילות?נמקו |
11. מה היה חסר בפעילות? |
12. האם האתר המתוקשב סייע לכם? פרטו |
13. אתם מוזמנים להוסיף ולכתוב על הפעילות. |
הפעילות שתגישו תהיה חלק מרכזי מעבודת סיכום ההשתלמות. |
פירוט הרפלקציות:
שם המורה: אילנית ת. כיתה ב’ נושא השיעור: מרובעים. הנושא נלמד בתחילת השנה אך לא באמצעות האתר. המושגים שנלמדו בשיעור הם: צלעות, קודקודים, סוגי מרובעים , זוית ישרה ושמות המצולעים.במהלך השיעור ראיתי שהידע המתמטי בנושא ההבדל בין ריבוע למרובע התחדדה,גילו סוגי מרובעים שונים שחלק מן התלמידים לא הכירו כמו מקבילית, טרפז. במהלך השיעור היו ילדים אשר שאלו אותי האם עבודתם טובה ותמיד החזרתי להם את השאלה מה דעתם האם עשו נכון? לאט אט ראיתי שהפסיקו השאלות האם עבודה טובה והם התחילו לסמוך על עצמם.בתחילת השיעור הילדים קיבלו את ההוראה שהם לא עוזרים אחד לשני ולא נוגעים בעבודה של חבר וראיתי שהם ממש הקפידו על כלל זה. גם אני הקפדתי לא לקפל לילדים וזה הוכח כהצלחה שבסוף כולם יכולים.השיח המתמטי שהיה בכיתה היה בנושא סוגי מרובעים, שמות המרובעים מספר הצלעות, הדגשת הנושא של ריבוע שיש לו 4 צלעות שוות ו4 זוויות ישרות.החלק המשמעותי בפעילות היה השותפות של התלמידים בחקר נושא המרובעים והמחשת הנושא. התלמידים היו מאוד פעילים ובעלי חדוות למידה. היו מאוד סקרנים ומשלב לשלב ראיתי התקדמות והבנת הנושא.מכיוון שזהו השיעור הראשון של הילדים הוא לקח יותר מ-45 דקות היה לי קצת קשה שאני לבד וצריכה לעבור בין 33 תלמידים . בהמשך אני מקווה שקצב העבודה שלי יהיה יותר מהיר ויזרום ואז אוכל לשלב דף עבודה על מנת לבדוק שהתלמידים הפנימו את הנושא הנלמד.האתר המתוקשב סייע לי מאוד בהמחשת שלבי העבודה, שאילת שאלות הקשורות לנושא וכן המחשת הנושא- סוגי המרובעים.אני רוצה להוסיף עצם זה שהילדים נוגעים, מקפלים וחשים את הנושא הדבר מגביר את ההבנה.בסיום השיעור התלמידים אמרו שהיה להם כיף והם מאוד נהננו שאלו מתי יהיה לנו עוד שיעור עם קיפולי נייר.בתחילת השיעור התלמידים היו בהתרגשות עצומה. חלוקת הניירות הייתה עבורם חוויה. האתר מאוד מזמין וברור . תודה. |
________________________________________________________________________________________________________
|
כיתה ב’
שם המורה: מיכל מ. השיעור הועבר שעתיים מאחר והתחלנו די באיחור בשעה הראשונה, ועד שהסברתי את הכללים והכנו מודד.. בהתחלה עמדתי במילה ולא עזרתי לאף אחד אבל לקראת הסוף התלמידים קצת התחילו להתסבך והיו איזה 4 ילדים שנגעתי להם בעבודות, גם שהראתי להם 3-4 פעמים בדף שלי הם לא הצליחו וראיתי שמתחיל רעש אז נאלצתי לגעת להם בעבודות.. כיוונתי את התלמידים לומר מושגים נכונים. היה שיח מתמטי כיתתי– לדוגמא בהתחלה התלמידים התבקשו לומר לי מה הצורה של הדף, ואז אחד הילדים אמר לי מרובע, שאלתי אותו איך ואז הוא התסבך אז אמרתי לו תיעזר באצבעות שלך כדי להראות לי שזה מה שאמרת. ואז הראה לי לאחר מכן ראיתי שכולם יחד איתנו עוברים האצבעות ורואים שיש לו 4 צלעות ולכן הוא מרובע. לאחר מכן שאלתי אם מישהו יודע איזה מרובע זה רוב התלמידים ידעו לומר שזה ריבוע אבל לצערי לא ידעו לומר לי למה, ניסיתי לכוון אותם להיעזר במודד.. חוץ מזה שהיה מקסים לראות איך תלמידים רצו לקבל את איצ’י באן, התלמידים אהבו מאוד את החללית שיצרו |
______________________________________________________________________________________________________
|
כיתה:ג
שם המורה: נופר ג. |
______________________________________________________________________________________________________
|
שם המורה: נטלי ז. כיתה ג’ נושא השיעור: סוגי מצולעים בתחילת השיעור פתחתי את מניפת הצבעים וכבר הצלחתי למשוך את תשומת ליבם של התלמידים כשלכל ילד התאמתי צבע שאליו לדעתי יתחבר.. הילדים היו סקרנים מאוד מפני שעדיין לא יצא לנו לעשות אוריגמי ובטח שלא הבינו את הקשר לגאומטריה. בפתיחה של השיעור הסברתי את נושא השיעור ומטרתו והילדים שיתפו פעולה בצורה יוצאת דופן. כולם עבדו,האתר סייע לי מאוד, לא היה תלמיד שלא הצליח.. היתה רק פעולה אחת שידעתי מראש שיתקשו ועברתי במיוחד תלמיד תלמיד מבלי לגעת בעבודתו. השיח היה שיח מתמטי סביב הנושא של מצולעים (במיוחד כשרק סיימנו את הנושא של מיון סוגי משולשים לפי זוויות ולפי מצולעים) היתה לי הזדמנות לעבור על הנושא בדרך חוויתית.כדי לעבור על הנחיות המשימה המתוקשבת התלמידים היו חייבים להשתמש במודד זווית גם בשביל גודל הזווית וגם בכדי למדוד את הצלע עצמה. החלק המשמעותי בפעילות היתה שכל תלמיד יצא עם תוצר סופי (גם התלמידים שמתקשים באופן קבוע בעבודה מול חוברת) ובסוף אף צבעו וקישטו את התוצר. התלמידים דיווחו שנהנו מאוד וירצו שאשלב פעילויות נוספות כאלו בעתיד. |
______________________________________________________________________________________________________
|
שם המורה : הדר כ.
כיתה: ד, נושא השיעור : מרובעים |
______________________________________________________________________________________________________
|
שם המורה : לאה כיתה ד : נושא שיעור מרובעים המושגים הנלמדים: קודקודים, צלעות , זוויות ,סוגי מרובעים, סוגי צלעות, נגדיות, סמוכות, זווית ישרה, לאורך השיעור בהדרגה , עם סוגי הקיפולים, התחדדו ההבדלים או הדימיון בין כל צורה שהתקבלה,נוצרה התלהבות מהגילויים החדשים, כמו ריבוע שהוא מלבן זווית ישרה הוטמעה בהבנה. השיח המתמטי דן בסוגי הגילויים לגבי המרובעים, הם התנסו לבד בכל מיני קיפולים לקבלת צורות חדשות . החלק המשמעותי היה הגילויים לגבי כל צורה, המוחשיות וההתעסקות עם הידיים והנייר הרחיבה להם את הבנה, ירד האסימון כמו שאומרים, כולם נהנו לדעת שהם מצליחים . שיעור ארך חצי שעה ואח”כ דיברנו על הגילויים, מה דומה מה שונה האתר הנחה אותי לגבי סדר הלימוד, שאלות מיועדות ואפילו אני נהנתי. שיעור מעצים חוויתי ומלא הבנה. המוחשיות מהמציאות והגילויים העצמאיים מתרים הרבה לביטחון ולהצלחה תודה |
_____________________________________________________________________________________________
|
מגישה: רויטל כ. כיתה: ד’ נושא השיעור בגאומטריה: מצולעים תוך דגש על הריבוע והמלבן והכללה שביניהם. האם לימדתם את הנושא לפני כן? הנושא נלמד לפני כן תוך דגש על צלעות, זוויות, קודקודים, שיום מצולעים וסוגי קווים: מאונכים, מקבילים וכו’… מהם המושגים שנלמדו בשיעור? קווי סימטריה תכונות הטרפז משולשים חופפים סכום זוויות במרובע הכללות בין מרובעים האם הפעילות חידשה לילדים ידע מתמטי? מבחינת המשגה, התלמידים הכירו את רוב המושגים, אך זה בהחלט חיזק את המושגים הבעייתים לאורך כל השנים: צלעות נגדיות, צלעות סמוכות וצלעות מקבילות. תוך כדי, הפעילות הובילה אותנו לגעת בנושאים שלא תוכננו מראש כמו קווי סימטריה, תכונות הטרפז. בנוסף חקרנו את סכום הזוויות במרובע (שקיים ידע קודם במשולשים) והכללות בין מרובעים ושיומם. מה למדתם על התובנה הגאומטרית של התלמידים? ככל שעובדים יותר עם אמצעי המחשה המושגים נחרטים היטב אצל הלומדים. במופשט לא נשאר כלום לעומת המוחשי. הילדים די מקובעים, כאשר היה עליהם לחבר שני משולשים למצולע כלשהוא – כולם חיברו לריבוע- היה קשה להם לצאת מהקופסא. בקווי הסימטריה בריבוע בשלב ראשון ראו רק את האלכסונים אבל הקיפולים גרמו להם להבין ולראות את שאר האלכסונים. האם הפעילות חידשה ידע פדגוגי? הפעילות מזמנת הן את הלומד והן את המורה להגיע לנושאים אחרים כמו שאני הגעתי. במהלך הפעילות הגענו לנושא של היקף ריבוע שלא היה בתיכנון ויחד עם זאת אין ספק שהפעילות חיזקה מושגים מתמטיים. האם סייעתם לתלמידים? אם כן באיזה אופן לרוב לא עזרתי לתלמידים, ותלמיד שהיה צריך עזרה או הכוונה אני הגעתי עד אליו והראתי לו את הקיפולים על הנייר שלי, אך מספר תלמידים בעלי קושי במוטוריקה עמדו להתייאש ולכן עזרתי להם מעט על מנת שלא יתייאשו. האם היה שיח מתמטי בכיתה? אם כן פרטו היה שיח מתמטי פורה שגרם לכל התלמידים בכיתה לשאול שאלות ולהיות במצב פעיל ולא רדום. הפעילות מלבד השיח גרמה לתלמידים ללמוד להקשיב אחד לשני. השיח הפורה שליווה אותנו הוא האם ריבוע הוא גם מלבן? והתלמידים שוחחו בשפה מתמטית על התכונות, כמובן שילד לא השתמש נכון במושג אני תיקנתי אותו. מה היה החלק המשמעותי עבורכם בפעילות? נמקו החלק המשמעותי בשבילי היה שכל התלמידים לקחו חלק במהלך השיעור והיו שותפים פעילים לעומת שיעור מופשט ובנוסף שבסיום השיעור התלמידים רצו להמשיך ולא לצאת להפסקה. מה היה חסר בפעילות? בפעילות היה חסר לי שיהיו שאלות כוכב, הכוונה שאלות העשרה ברמה גבוהה הנותנות מענה לתלמידים החזקים. האם האתר המתוקשב סייע לכם? פרטו האתר מאד סייע הן לי והן לתלמידים, נתן המון בטחון גם לי וגם לתלמידים, האתר פועל באופן מדורג ונותן גם לחזור לאחור אם תלמיד לא הבין. הפעילות היתה מעניינת, נתנה מענה לכל הלומדים מהמאתגרים ועד החזקים. התלמידים מאד אהבו שיצאו עם תוצר בסוף הפעילות. |
______________________________________________________________________________________________
|
המגישה: רונית ש.
כתה: ד’ נושא: מלבן וריבוע האם למדתם את הנושא לפני כן? הילדים מכירים את המושגים מהגן מהכרות עם צורות שונות בכיתה א מופיע נושא זיהוי מלבן וריבוע בתכ”ל. בכתה ב התלמידים לומדים את נושא שטח מלבן במדידה ישירה בעזרת משבצות. בכתה ג הם לומדים את תכונות המרובעים והיקף מצולעים. בכתה ד לומדים הגדרות של ריבוע ומלבן, מדידות שטח והיקף בעזרת נוסחאות. מה הם המושגים שנלמדו בשיעור: סוגי מצולעים : ריבוע, מלבן, מעוין, מקבילית, טרפז, דלתון ותכונותיהם על פי צלעות, על פי זויות, על פי אלכסונים. צלעות נגדיות, צלעות סמוכות, שיקוף של חצי צורה, קו סימטריה, חלוקה לחלקים שווים. האם הפעילות חידשה לילדים ידע מתמטי: הפעילות חידשה לחלק מהתלמידים מהו מצולע, מהן תכונות המלבן והריבוע, הם הכירו מצולעים שלא ידעו לשיים לפני כן כמו טרפז ודלתון. אצל התלמידים התחדדו המושגים צלעות נגדיות, סמוכות, מקבילות, שוות. לגבי זויות, סוגי זויות עם דגש על זוית ישרה שמופיעה במודד. מה למדתן על התובנה הגיאומטרית של התלמידים: ניתן לומר שהתלמידים מרבים לטעות ולבלבל בין ריבוע ומרובע. הושם דגש על משפחת המרובעים שמכילה את הריבוע בתוכה. תכונות הצלעות, נגדיות או סמוכות, היא נקודה שיש לחזק אצל התלמידים והם טועים בה רבות. האם הפעילות חידשה ידע פדגוגי:לי, כמורה, הקשר בין מלבן וריבוע היה ידוע אך הומחש באופן מקורי. לתלמידים, לעומת זאת, זו היתה הפתעה הם הבינו יותר את קשרי ההכלה של משפחת המרובעים, בדגש על כך שכל ריבוע הינו מלבן אך לא כל מלבן הינו ריבוע. האם סייעתן לתלמידים:חלק מהתלמידים ידעו לבצע את המשימה היטב, תוך כדי שיח על המושגים. חלק אחר מהתלמידים ביקש סיוע, אז סייעתי להם בעזרת הדגם שלי, אך הם קיפלו בעצמם את הנייר. לעיתים חברים עזרו להם בהסבר, אך לא נגעו בקיפול שלהם. מי שקיפל נכונה, אמרתי לו “איצ’יבאן”. האם היה שיח מתמטי בכיתה:היה שיח מתמטי סביב המושגים שהזכרנו למעלה. השיח היה הן ביני (המורה) לבין התלמידים, והן בין התלמידים עצמם כאשר הסבירו זה לזה והפרו זה את זה בידע האישי שלהם. מה היה החלק המשמעותי עבורכם בפעילות:מבחינתי, השיח בכיתה על המושגים המתמטיים הוא החלק המשמעותי בפעילות. אך התוצר הסופי של הדגם, המעטפה, חידד את הידע ואת ההנאה שלי ושל התלמידים מן השיעור. מה היה חסר בפעילות:לדעתי השיעור הינו מלא בתובנות, בהבניית ידע ובעשייה ומכוון מטרה. האם האתר המתוקשב סייע לכן: האתר סייע רבות בהכנת הדגם, ההסברים היו מפורטים, ההערות היו במקומן. נהניתי מאוד ללמד בדרך וניכר כי גם התלמידים נהנו
|
_____________________________________________________________________________________________________________________________
מורה:דגנית מ. |
________________________________________________________________________________________
|
* שם המורה: אירית.פ * כיתה ד’ , נושא השיעור: מרובעים * האם לימדתם את הנושא לפני כן: הנושא נלמד מתחילת השנה והמשימה דרך התוכנה היוותה כריענון, חידוד וחזרה על הנלמד. * המושגים שנלמדו בשיעור: מצולע,משפחת המרובעים, סוגים שונים של מרובעים- ריבוע, מלבן, טרפז, מעוין, מקבילית, זוויות ישרות,צלעות שוות,קו סימטריה, משולשים חופפים. הפעילות חידשה לילדים ידע מתמטי בכך שהמושגים רו סימטריה -הרבה ילדים לא זכרו מהו והבחנה בין ההגדרות של המרובעים השונים ובמיוחד ההגדרות למשולשים חופפים, למקבילית ולטרפז. * התובנה הגיאומטרית של התלמידים-הילדים ידעו יפה לחקור את המרובעים שמצאו בקיפולי הנייר. דרך המודד הם מדדו צלעות וזוויות וכך ידעו לשיים את שם המרובע. דבר אשר מראה את חשיבותם של אמצעי המחשה ביצירת הבנה ומשמעות בלמידה. * הפעילות חידשה ידע פדגוגי בכך שקיפולי הנייר היוו לתלמידים מוטיבציה והזדמנות לחקור באופן מוחשי מושגים גיאומטריים. בנוסף לתת לילדים את העצמאות בלמידה ובחקר ולהעביר אליהם את האחריות על הלמידה שלהם ולדעת לבקר לבד את עבודתם. * סייעתי לתלמידים בכך שקיפלתי בעצמי כל שלב בנוסף לתוכנה שהראתה כיצד יש לקפל ולעיתים אף חזרתי שוב על הקיפול על מנת שכל התלמידים יבינו כיצד יש לקפל. בנוסף עברתי ונתתי חיזוקים לתלמידים, דבר אשר סייע לתלמידים גם כשלא הצליחו לא לוותר ולהמשיך לנסות ולקפל והתלמידים אכן הצליחו להגיע לתוצר הסופי. * בשיעור היה שיח מתמטי אודות ההגדרה של כל מרובע שהילדים מצאו וכיצד ניתן להוכיח זאת בעזרת המודד. הם דיברו בשפה מתמטית וראו את ההבנה וההכללות שהגיעו אליהם. לדוגמא: בריבוע יש 4 צלעות שוות ו-4 זוויות ישרות ובנוסף יש לו את התכונות של כל המרובעים האחרים-קשרי ההכלה ביניהם. * החלק המשמעותי עבורי בפעילות היה שהילדים כולם היו קשובים לכל שלב, כולם היו פעילים ללא יוצא מן הכלל , נלהבים מהפעילות. כולם עבדו יפה עם המודד, הם היו סקרנים לדעת מה התוצר הסופי שיצא בסוף. אני הצלחתי בשיעור הזה לסייע לילדים שלא ידעו כיצד לקפל בשלב מסוים לא לקפל במקומם אלא הראיתי לו בדף שלי כיצד יש לקפל ואם היה צריך מספר פעמים ואז הוא הצליח לקפל בעצמו. * היה חסר בפעילות שאלות ברמות חשיבה גבוהות יותר שיתנו מענה גם לתלמידים החזקים, יחד עם זאת השיעור היה מלא בתובנות שהתלמידים החזקים לקחו חלק בו. * האתר המתוקשב סייע לי ולתלמידים בכך שהוא הנחה אותנו בכל שלב ואפשר היה לראות כמה פעמים שרוצים כיצד יש לקפל וניתן היה אף לחזור אחורה -דבר אשר סייע לתלמידים שהתקשו בקיפולים ונתן להם ביטחון ואת המוטיבציה להמשיך ולא לוותר. גם אני וגם התלמידים נהנינו ללמוד ולחקור דרך התוכנה והתלמידים התלהבו שיצאו עם תוצר בסוף הפעילות . השיעור היה חוויתי והם מצפים ל לשיעור הבא. |
__________________________________________________________________________________________________________________________
|
מגישה-רונית א. כתה ד המושגים שנלמדו-זוית ישרה,צלעות מקבילות,מאונכות,מלבן,ריבוע. הנושא נלמד בכתה לפני ההדגמה והשיעור באוריגמטיקה. השיעור היה חוויתי,מעט קשה להתנהלות בשל הקשיים שעלו אצל חלק מהתלמידים וחוסר היכולת שלי לתת מענה לכל הילדים שהיה להם קושי. נראה שהמשימה היתה משימה נהדרת שהיתה הזדמנות נהדרת ליישום וסיכות הנושאים שנלמדו בכתה. התלמידים אהבו מאוד את הפעילות ושיתפו פעולה לכל אורך הדרך (גם אלו שהיה מעט מתוסכלים) נראה שיישום ולימוד של נושאים נוספים מהאתר יהוו גיוון וחוויה בלמידה . גילוי נאות-עלי להתאמן ולהשתפר ולהקפיד לא לעזור לתלמידים אלא להעיר להם והם ישפרו את עבודתם בעצמם. |
__________________________________________________________________________________________________________________________
|
שם המורה: רבקי ש. כיתה: ה’ נושא השיעור בגאומטריה: חזרה על סוגי מצולעים בכלל ומרובעים בפרט. האם לימדת את הנושא לפני כן? למדנו על כל המושגים שהופיעו בשיעור, ולכן השיעור היווה חזרה וסיכום. הפעילות פחות חידשה ידע מתמטי שכן הוא נלמד קודם. מה שכן, הדברים התחדדו והומחשו יותר, כמו: מקבילים, זווית ישרה והכללות בין מרובעים. המושגים שנלמדו(שחזרנו עליהם) הם: סוגי זוויות, ישרים מקבילים, צלעות סמוכות/ נגדיות, סוגי מצולעים ותכונות המרובעים השונים. התובנה הגאומטרית של התל’ התחדדה יותר בעקבות ההמחשה וההתנסות. למשל השימוש ב’מודד’ לבדיקת גודל הזווית תרם לראיית ההבדל בין זווית חדה לישרה וכדומה. השיעור המחיש לי אישית כמורה לגאומטריה עד כמה חשובה ההמחשה וההתנסות של התלמידים על מנת להבין את הנלמד כראוי ולהפנים אותו. אני חושבת שבחוברות העבודה אין מספיק התנסות שכזאת. הסיוע שלי לתל’ התבטא בכך שהסתובבתי ביניהן ואמרתי לתל’ שסיימה לקפל נכון והניחה ‘איצ’י באן’. מאוד שמחתי שהצלחתי לא לסייע להן בקיפול אלא רק להראות להן את הדוגמא. בשיעור התקיים שיח מתמטי רחב על הנלמד. אם זה על תכונות המרובעים, מקבילים וכד’. בעצם כל המושגים קיבלו שימוש והמחשה. החלק המשמעותי הן בשבילי והן בשביל התל’ היה שיעור יוצא דופן. שיעור שהוא לא מוכר, צבעוני, מתוקשב יצר אצלן עניין וציפייה. מצד אחד פעילות אוריגמית נחמדה ומצד שני זהו שיעור גאומטריה לכל דבר. הבנות מאוד נהנו מהשיעור ומהתוצר. היה לי חסר זמן. העברתי את השיעור בזמן של שיעור יחיד ולצערי חלק מהבנות לא הספיקו את כל השלבים. כמובן נשארתי להראות להן אך חשבתי שנספיק הכל בזמן. האתר המתוקשב סייע מאוד. ראשית, הוא יצר עניין אצל התל’ כיון שלא כל השיעורים מתוקשבים. שנית, ההמחשה של התכנים ושל הקיפולים על גבי המסך תרמה מאוד להבנת כל השלבים. אני שמחה על התנסותי בשיעור כזה. |
_________________________________________________________________________________________________________________________
|
שם המורה: מרים ב.
כיתה ד (בנות) |
_________________________________________________________________________________________________________________
|
שם המורה: פרלה ת.
כיתה: ג’
|
____________________________________________________________________________________________________________________
|
שם המורה: גולדה א.
כיתה: ב |
____________________________________________________________________________________________________________________
|
מורה: סוזנה יעקובוב כיתה: ה’ נושא השיעור: מרובעים. המושגים הנלמדים: מרובעים, ריבוע, צלע, קודקוד, סוגי צלעות, זוויות. לאורך השיעור, בעזרת סוגי הקיפולים, הצליחו התלמידים לזהות את ההבדלים בצורות השונות. השיח המתמטי: תוך כדי השיח הכיתתי הצליחו התלמידים להבין את ההכללה של המושג מרובעים לבין ריבוע. כל הזמן התבלבלו ונטו לחשוב כי מרובע הוא ריבוע בלבד. רוב השיח עסק בתכונות השונות והדומות בין המרובעים השונים. החלק המשמעותי: הגילוי וההבנה כי ריבוע הוא מלבן. כך גם היה קל להבין את נושא הזווית הישרה שהומחשה היטב. האתר המתוקשב סייע לי: בשלבי השיעור ובעיקר בשימוש במתודות המנחות לא לעזור לתלמידים ע”י נגיעה בנייר שלהם, מה שקשה לי בד”כ לעשות. תודה! |
__________________________________________________________________________________________________________________
|
שם המורה: אורטל א.
כתה– ב’ התלמידים הרשימו אותי לטובה בכך שזכרו את שלמדנו בעבר, הם זיהו וידעו להסביר את התכונות של המרובעים שכבר למדנו בצורה יפה (כמובן שהיו ילדים שזיהו אך לא זכרו לומר את התכונות). כמו כן התרשמתי מכך שהיו תלמידים שהצליחו לבצע את הקיפולים כבר מצפייה אחת במצגת ולא היו זקוקים לתיווך שלי. לאורך כל השיעור בכל שלב ושלב תחילה הצגנו את השלב במצגת, לאחר מכן אני הדגמתי עם הדף שלי ולסיום עברתי בין התלמידים, חיזקתי את התלמידים שישבו יפה עם העבודה מונחת על השולחן ותלמידים שלא הצליחו לבצע את השלב פשוט ביצעתי איתם שוב את הקיפול לידם כשאני מדגימה על הדף שלי והם עושים שלב שלב איתי. (בתחילת השיעור הסברתי שלא עוזרים ומקפלים במקום חבר שלא מצליח) התלמידים מאוד התלהבו לאורך הפעילות וניכר שהם חיפשו עוד ועוד צורות גם אם לא קשורות לנושא המרובעים. היו תלמידים שאמרו לי “וואי אורטל יש גם משולש/מחומש/משובע..” החלק שהיה הכי משמעותי לדעתי היה החלק בו האתר מאוד נעים ונוח לתפעול, זה נחמד שבכל שלב יש את ההסבר למטה ואז כמורה אני לא חוששת לפספס שום דבר. אני רק חושבת שאולי בשלב בו התלמידים מחברים את המשולשים שלהם לכדי מרובע חשוב לחדד את ההסבר שצריך לצאת מרובע או לחילופין בשלב של חשיפת האופציות להציג גם את האופציה של חיבור שני משולשים למשולש גדול מכיוון שהיו תלמידים שהתאכזו/חשבו שטעו כי הסרטון לא מצא את מה שהם מצאו.
|
__________________________________________________________________________________________________________________
|
שם המורה:רותם מקסימוב כתה :ד נושא: מרובעים מושגים נלמדים: קודקודים, צלעות, זוויות, צלעות מקבילות ומאונכות, סוגי מרובעים. השיעור היה קצת קשה אך חוייתי, היה להם מאוד מוזר שאני מלמדת בעזרת קיפולי נייר. התלמידים מאוד אהבו את השינוי. השיח המתמטי היה בעיקר על זויות, צלעות וסוגים שונים של מרובעים. החלק המשמעותי בשיעור היה ההתעסקות בידיים וההתעסקות בקיפול וביצירה עצמה. כולם אהבו שהתייחסתי רק על החלק שלא הניחו על השולחן ולא על צורת הקיפול. השיעור המובנה באתר היה מאוד מעולה, הוא הדריך אותי ונתן לי אפשרות לשאול את השאלות הנכונות. תודה |
_________________________________________________________________________________________________________________ |
שם המורה: יעל ש. ג.
כיתה: ג |