השתלמות מורים למתמטיקה

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
  • שם הדגם:
  • הכנה לשעורים מספר סידורי 111

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > השתלמות מורים למתמטיקה

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

השתלמות מורות למתמטיקה

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > השתלמות מורים למתמטיקה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ידע בגיאומטריה ברמת המורה או הגננת

  • נושא
  • חומרים מתוך ההשתלמות

    ידע בגיאומטריה ברמת המורה או הגננת

  • פירוט
  • פעילות זו עבור המורה או הגננת

    הילדים או התלמידים אינם נדרשים ‘לזכור’ את ההגדרות או התכונות, מומלץ להתמקד בחקר.

    בהקבלה בין שתי צורות מומלץ לשאול: במה צורה אחת דומה לצורה שניה ובמה היא שונה. (כמו בארבעה מרכיבים לפיתוח תובנה גיאומטרית)

     

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > השתלמות מורים למתמטיקה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים: ריבוע ומלבן – שונה ודומה

מרובעים: ריבוע ומלבן – שונה ודומה

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יחקרו מרובעים: ריבוע, ומלבן ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים .
  • שם הדגם
  • מעטפה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן על-ידי פירוק והרכבה.

    ריבוע ומלבן- התלמידים מכירים, בשלב זה , את הריבוע והמלבן. בכיתה ד’ ילמדו את ההגדרות של ריבוע ומלבן ויחקרו את תכונותיהם.

     

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים, זווית ישרה.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > השתלמות מורים למתמטיקה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים ב : ריבוע ומלבן – שונה ודומה

מרובעים ב : ריבוע ומלבן – שונה ודומה

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו את המרובעים: ריבוע, מלבן ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יקפלו מנייר מרובעים ומלבנים ויחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים .
  • שם הדגם
  • מעטפה

    מספר סידורי: 2005

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תוכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן על-ידי פירוק והרכבה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > השתלמות מורים למתמטיקה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 1

חקר מרובעים 1

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו את המרובעים: ריבוע, מלבן, מקבילית, מעוין, טרפז, דלתון.
    • התלמידים יזהו ויסרטטו ישרים מקבילים.
  • שם הדגם
  • מעבורת חלל

    מספר סידורי: 3014

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המרובעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > השתלמות מורים למתמטיקה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 2

חקר מרובעים 2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יחקרו מרובעים: ריבוע, ומלבן ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים .
  • שם הדגם
  • מעטפה

    מספר סידורי: 3015

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן על-ידי פירוק והרכבה.


    משך זמן פעילות מומלץ:
    45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים, זווית ישרה.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > השתלמות מורים למתמטיקה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה