גובה במשולשים 3/3

-
-
כל תלמיד מקבל נייר אוריגאמי 9 ס”מ / 9 ס”מ ממניפת הצבעים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד נגדי ולפתוח (בכל הניירות).
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לקו הסימטריה (בכל הניירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע סמוכה לצלע שקיפלנו (בכל הניירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל (בכל הניירות)את המשולש הלבן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני (בכל הניירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
כל בדיקה של צלעות וזוויות במשולש נעשית בעזרת המודד.
-
-
שאלה לדיון: איזה סוג משולש התקבל? הסבירו
-
-
תשובה1: במשולש ABC שתיים מצלעותיו הסמוכות שוות ולכן הוא משולש שווה שוקיים. כל הזוויות במשולש קטנות מזווית ישרה ולכן הוא גם משולש חד זווית.
-
-
תשובה2: בקיפול משולש ABC ניתן לראות שזווית A שווה לזוית C.
-
-
תשובה3: בקיפול משולש ABC ניתן לראות שצלע AB שוה לצלע BC.
-
-
הוראת קיפול: לקפל לפי הסימון ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איך נקרא לאנך המסומן ב-BD שנוצר כתוצאה מהקיפול? הסברו
-
בדיקת האנכות בעזרת המודד.
-
-
תשובה: BD הוא אחד מהגבהים של המשולש, מכיון שהאנך BD יוצא מהקדקוד B לצלע AC שהיא הצלע מול קדקוד B.
-
-
הוראת קיפול: במשולש ABC לקפל קדקוד C אל צלע BC כפי שמודגם באנימציה ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: במשולש ABC לקפל קדקוד A אל צלע AB כפי שמודגם באנימציה ולפתוח.
-
-
שאלה לדיון: מה ניתן לומר על האנך היוצא מקדקוד A ועל האנך היוצא מקדקוד C? הסבירו
-
יש לבדוק לאחר הקיפול אנכיות בעזרת המודד.
לשים לב שני אנכים אלו הם שווה אורך מכיון שהמשולש שווה שוקיים.
-
-
תשובה 1: במשולש ABC האנך היוצא מקדקוד C אל הצלע BA. הוא גם אחד הגבהים של משולש ABC.
-
יש לבדוק לאחר הקיפול אנכיות בנקודות E,F בעזרת המודד.
לשים לב שני אנכים אלו הם שווה אורך מכיון שהמשולש שווה שוקיים.
-
-
תשובה 2: במשולש ABC האנך היוצא מקדקוד A אל הצלע BC. הוא אחד הגבהים של משולש ABC.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המשולש הפנימי כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל ולפתוח את המשולש הצבעוני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להכניס את המשולש הלבן אל הכיס הירוק, כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח במעט את הכיס כפי שמודגם באנימציה.
-
-
האף הארוך שלנו מוכן.
-
-
שאלת סיכום: מה ניתן לומר על הגובה בשלושת סוגי המשולשים ABC? הסבירו
-
-
תשובה: לכל משולש שלושה גבהים. גובה במשולש הוא אנך שקצהו האחד בקדקוד וקצהו האחר על הצלע שמולו או על המשכו.
-
דפי משימות לתרגול מצורפות לשיעור זה.
- מטרות הפעילות
- התלמידים יקפלו משולש חד זווית וימצאו את הגובה במשולש.
- התלמידים ילמדו למצוא גובה במשולשים: אנך היוצא מהקדקוד ומגיע לצלע שמול הקדקוד ומאונך לה.
- שם הדגם
אף מלאכותי
מספר סידורי: 5022
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
גובה במשולשים 1/3: מציאת גובה במשולשים ישרי זווית. דגם הקיפול 3 ציפורניים.
גובה במשולשים 2/3: מציאת גובה במשולשים קהה זווית. דגם הקיפול 3 ציפורניים.
גובה במשולשים 3/3: מציאת גובה במשולשים חד זווית. דגם הקיפול 2 ציפורניים ואף.
- על השיעור
התלמידים יקפלו משולש חד זווית, וילמדו למצוא את הגובה במשולש: אנך היורד מהקדקוד אל הצלע שממול. בסוף הקיפול יתקבלו 2 ציפורניים. ואף מלאכותי.
- ידע נדרש
הכרת סוגי המשולשים, זוויות, ישרים מאונכים.
- ציוני דרך
כיתה ה- עמוד 36
- חומרים
נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 10/10ס”מ
דף משימות להדפסה עבור התלמידים: גובה במשולשים-חד זווית