רימון לראש השנה וסוכות

-
-
כל תלמיד יבחר נייר אוריגאמי אדום ונייר אוריגאמי ירוק ממניפת הדפים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח, כך שיווצר אלכסון נוסף.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל קדקוד לנקודת מפגש האלכסונים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל במשולש המסומן צלע קצרה לצלע ארוכה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל במשולש המסומן צלע קצרה לצלע ארוכה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לסובב את הריבוע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל במשולש המסומן צלע קצרה לצלע ארוכה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל במשולש המסומן צלע קצרה לצלע ארוכה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל קדקוד של הריבוע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה: כמה צלעות יש למשולש הנוצר מקיפול הקדקודים? מה שם המצולע?
-
רצוי להתייחס למצולעים עם מספר צלעות מ5-10 עם השם המתאים. להבחין בין מצולעים משוכללים (כל הצלעות שוות מידת אורך) לבין מצולעים לא משוכללים.
-
-
תשובה: יש למצולע 8 צלעות. הוא נקרא מתומן.
-
-
שאלה: כמה זוגות של צלעות מקבילות יש במתומן? הסבר.
-
-
תשובה: 4 זוגות של צלעות מקבילות.
-
-
שאלה: כמה קווי סימטריה שיקופית יש במתומן שלך? שים לב שהמתומן אינו משוכלל.
-
-
תשובה: למתומן שלך יש רק 4 קווי סימטריה שיקופית. במתומן משוכלל יש 8 קווי סימטריה שיקופית.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את שני המשולשים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המשולש, כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע אל קו הסימטריה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע אל קו הסימטריה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לסגור בחזרה את המשולש כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המשולש. שימו לב לסימון המודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע של המשולש אל קו הסימטריה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את ארבעת הקדקודים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
בחרו נייר אדום נוסף.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה כך שיתקבל מלבן לבן ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לגזור רבע מהנייר המקופל.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוהוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע של הריבוע לקו הסימטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לקו הסימטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע הקצרה אל קו הסימטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע הקצרה אל קו הסימטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל לשניים כך שיתקבל משולש קהה זווית.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: למרוח דבק.
-
-
הוראת קיפול: להדביק לרימון כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הצלע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע קצרה לקו הסימטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה.
-
-
- מטרות הפעילות
•התלמידים יזהו ויחקרו את הגובה במלבן.
•התלמידים יבחנו את המושג גובה, קדקוד וצלע שממול.
- שם הדגם
מטוס
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה התלמידים יצרו שני טרפזים ישרי זווית ובפירוק והרכבה ימצאו את הגובה במלבן המורכב משני הטרפזים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת הנושא ישרים מאונכים.
- ציוני דרך לפי כיתות