חקר זוויות בקטעים בריבוע

-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח כך שיתקבלו שני האלכסונים של הריבוע.
-
-
הוראת קיפול: לסובב את הריבוע , כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את אחד מקדקודי הריבוע אל קו הסימטריה של הריבוע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: בידקו שהנייר שלכם מקופל באופן זהה.
-
אין חשיבות לכיוון של הנייר רק שהקדקוד יהיה חד. והזווית הישרה של הריבוע תהיה על קו הסימטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד לנקודה המסומנת, כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד לנקודה המסומנת, כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: פיתחו את כל הקיפולים בחזרה לריבוע.
-
-
שאלה לדיון: מה מידת גודל הזוויות C,E,F,G,H,I? מהן האפשרויות לשנות לחישוב גודל זוויות אלו?הסבירו
-
כל הזוויות עם הקדקוד המשותף במידת גודל 15 מעלות.
-
-
תשובה: מידת גודל הזווית, E120°,F 105°, G90°, H75°, I60°, C45°
-
-
משימות: סמנו בדף העבודה שקיבלתם: זוויות חדות וקהות.
-
מצורף דף עבודה.
-
-
משימות: סמנו בדף העבודה משולש חדה זווית ומשולש קהה זווית.
-
-
משימות: סמנו בדף העבודה 1. משולש שווה שוקיים. 2.משולש שווה צלעות.
-
מומלץ לבקש מהם לסמן את האותיות היוצרות את המשולשים המבוקשים.
-
-
הוראות קיפול: לקפל בחזרה לפי הסימון שקיים בנייר.
-
-
הוראות קיפול: לקפל את הקדקוד לפי הסימון שקיים בנייר.
-
-
הוראות קיפול: לקפל את הקדקוד לפי הסימון שקיים בנייר.
-
-
הוראות קיפול: לקפל את הקדקוד לפי הסימון שקיים בנייר.
-
-
-
הוראות קיפול: לקפל את הקדקוד עם הזוויות החדה לקדקוד עם הזווית הישרה.
-
-
הוראות קיפול: לקפל את הקדקוד עם הזוויות החדה כפי שמודגם.
-
-
הוראות קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראות קיפול: לקפל צלע לצלע כפי שמודגם.
-
-
הוראות קיפול: למשוך במעט את צוואר ומקור הברבור.
-
-
שאלה: כמה נוצות לדעתכם יש לברבור?
-
-
תשובה: לברבור הקטן 25,216 הנוצות המשמשות לו לבידוד מהקור.
- מטרות הפעילות
חקר זוויות בקטעים בריבוע
- שם הדגם
ברבור
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד על-פי הרצף באתר המותאם לתכנית הלימודים.
- על השיעור
בשיעור התלמידים יקפלו את הנייר כך שיווצרו זוויות כתוצאה מחלוקת זווית ישרה לשש זוויות שוות גודל.
- ידע נדרש
ישרים מאונכים, ישרים מקבילים, מושג הזוויות.
יעקב פלדמן
נובמבר 7, 2020אני מלמד יא (5 יחל) אז עשיתי את ההתנסות על עצמי , ללא צורך בזום.
. הנושא הגיאומטרי: משולשים וזויותיהם
4.5. בשבילי זה חיזוק (ע”י שימוש מעשי) של חוקים ידועים כמו סכום זויות במשולש,
זויות משלימות על אותו ישר, זויות חיצוניות למשולש.
בנוסף, התגנב לשיעור זוית אלכסון של ריבוע , וזוית מפגש אלכסונים של ריבוע.
5 . 10. הנושאים המתחזקים פה הם מציאת משולשים שווה שוקיים ושווה צלעות באמצעות חיפוש הזויות המתאימות
בכיתות הנמוכות יותר זה נראה לי תרומה להפנמה ואולי אף להבנת הנושא בזכות ההתנסות.
בנוסף, אצלי (ואני ממש לא כתה מתקדמת) זה גרם לפתיחת הדיון: האם משולש שווה צלעות גם נחשב שווה שוקיים או אולי לא.
7אני מאד מתחבר ללימוד דרך מתמטיקה “שימושית”, אז זה לא חידוש, אלא חיזוק!
12. “מסביר” בצורה מעולה – שאפו!!