חישובי נפחים

-
-
כל תלמיד יבחר שלושה דפים ממניפת הצבעים.
-
-
הוראת קיפול: שרטטו בטוש צבעוני 5 משבצות מכל כיוון כפי שמודגם באנימציה( בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: שרטטו בטוש צבעוני 7 משבצות מכל כיוון כפי שמודגם באנימציה. (בשני הדפים)
-
-
הוראת קיפול: לקפל שתי צלעות סמוכות של הריבוע 5X5 כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לגזור את הקו המסומן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כיוון כפי שמודגם באנימציה. (בשני הדפים)
-
-
הוראת קיפול: לקפל ולהדביק כפי שמודגם באנימציה. (בשני הדפים)
-
-
הוראת קיפול: לחבר את שני חלקי התיבה.
-
-
משימה: בחרו קדקוד אחד ובדקו את אורכם של שלושת הצלעות של התיבה הנפגשות באותו קדקוד.
-
-
שאלה לדיון: מהן המידות של שלושת הצלעות שבחרתם?
-
-
תשובה: אורכי הצלעות 5X5X7
-
-
שאלה לדיון: מהו נפח התיבה? הסבירו באיזו דרך חישבתם את הנפח
-
-
תשובה: נפח התיבה הוא 175 סמ”ק. למציאת הנפח של התיבה הכפלנו את אורכי שלושת הצלעות היוצאות מכל קדקוד
-
-
הוראת קיפול: שרטטו בטוש צבעוני 3X3 משבצות, 8X3 משבצות ו- 4×3 משבצות כפי שמודגם באנימציה( בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לגזור כפי שמודגם באנימציה בשני הדפים הכחולים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לגזור את הקו המסומן, כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל ולהדביק כפי שמודגם באנימציה. (בשני הדפים)
-
-
שאלה לדיון: מהו נפח התיבה? הסבירו באיזו דרך חישבתם את הנפח.
-
-
תשובה: נפח התיבה הוא 96 סמ”ק. למציאת הנפח של התיבה הכפלנו את אורכי שלושת הצלעות היוצאות מכל קדקוד
-
-
משימת סיכום: צרו תיבה שאורך כל שלושת הצלעות היוצאות מקדקוד שוות באורכן.
-
בשלב זה מומלץ לאפשר לתלמידים לבנות את התיבה, קובייה על פי הניסון שרכשו ביצירת התיבות בפעילות זאת.
-
-
שאלת סיכום: איזה שם נוסף יש לתיבה שיצרתם? הסבירו
- מטרת הפעילות
- התלמיד יכיר את יחידות המידה הסטנדרטיות סמ”ק
- התלמיד יצור תיבות ויחשב את נפחם
- שם הדגם
שלוש תיבות
- שם היוצר/ת
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יצרו על פי נתונים שינתנו בשיעור תיבות ויבחנו את הנפח של התיבות. כמשימת סיכום יצרו את התיבה השלישית.
סוגי התיבות: תיבה שמידת שלושת הצלעות היוצאות מהקדקוד שונות באורכן. תיבה שמידת אורכי שתי צלעות היוצאות מהקדקוד שוות וצלע נוספת היוצאת מאותו קדקוד שונה באורכה. ותיבה שלה שלוש צלעות היוצאות מקדקוד זהות באורכן.
משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ציוני דרך
- חומרים
2 ניירות משובים לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ,
דבק או שדכן סיכות