חקר מרובעים 7 – סיכום

-
-
כל תלמיד בוחר ממניפת הדפים נייר בצורת ריבוע.
-
שעור זה הוא שעור סיכום על תכונות מרובעים דברים שנלמדו בשעורים קודמים. אפשר לנצל אותו כבחינת ידע התלמידים בעזרת השאלות והתשובות בשיעור. רצוי לעשות את זה כאשר טבלה ריקה עם שמות המרובעים והתכונות ועל התלמיד להשלים תוך השיעור.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד נגדי ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע של הריבוע לאלכסון כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: מהו המרובע שהתקבל לאחר הקיפול? הסבירו
-
-
תשובה: המרובע שהתקבל הוא טרפז ישר זווית שלו זוג אחד של צלעות מקבילות וזוויות ישרות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע של הריבוע לאלכסון כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איזה צורת מרובע התקבל לאחר הקיפול? מהן התכונות של מרובע זה? הסבירו
-
-
תשובה1: צורת המרובע היא דלתון.
-
-
תשובה2: לדלתון 2 זוגות של צלעות סמוכות שוות באורכן וזוג אחד של זוויות צדדיות שוות בגודלן.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה: איזה צורת מרובע (המרובע הצבוע בירוק) התקבל לאחר הקיפול? הסבירו
-
-
תשובה: צורת המרובע הוא דלתון קעור.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הצלע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע המסומנת כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איזה מרובע התקבל לאחר הקיפול מה הן התכונות של המרובע שהתקבל?הסבירו
-
-
תשובה1: המרובע שהתקבל הוא מקבילית.
-
-
תשובה2: למקבילית שתי זוגות של צלעות מקבילות שוות ושתי זוגות של צלעות נגדיות השוות באורכן.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע אל האלכסון כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איזה מרובע התקבל לאחר הקיפול מה הן התכונות של המרובע שהתקבל?הסבירו
-
-
תשובה1: צורת המרובע הוא מעוין.
-
-
תשובה 2: למעוין 2 זוגות של צלעות מקבילות וכל הצלעות שוות באורכן.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע המסומנת כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איזה מרובע התקבל לאחר הקיפול מה הן התכונות של המרובע שהתקבל?הסבירו
-
-
תשובה1: צורת המרובע הוא טרפז שווה שוקיים.
-
-
תשובה 2: לטרפז שווה שוקיים יש זוג אחד של צלעות מקבילות וזוג אחד של צלעות נגדיות השוות באורכן.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איזה מרובע התקבל לאחר הקיפול מה הן התכונות של המרובע שהתקבל?הסבירו
-
-
תשובה1: צורת המרובע הוא טרפז ישר זווית.
-
-
תשובה2: לטרפז ישר זווית יש שתי זוויות ישרות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איזה מרובע התקבל לאחר הקיפול מה הן התכונות של המרובע שהתקבל?הסבירו
-
-
תשובה1: צורת המרובע הוא מלבן.
-
-
תשובה 2: המלבן הוא מרובע שכל זוויותיו ישרות. למלבן 2 זוגות של צלעות מקבילות ושוות באורכן.
- מטרות הפעילות
סיכום תכונות המרובעים שנלמדו בשיעורים קודמים.
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי 5007
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד את השיעור בסוף הסדרה חקר מרובעים.
- על השיעור
המעבר במקיפול לקיפול מראה לתלמיד אילו תכונות חדשות של מרובעים מתווספים לכל מרובע.
- ידע נדרש
שיעורים בחקר המרובעים של כל מרובע בנפרד.
- ציוני דרך
כיתה ה- קישור לציוני דרך בתכנית הלימודים