ארנב מצולעים (א-ב)

-
-
כל תלמיד מקבל שני דפי אוריגאמי.
-
לפרוס את המניפה ולחלק לכל תלמיד שני דפים.
-
-
שאלה לדיון: איזה צורה הנייר שקיבלתם? באיזה אופן נבחן את הצורה?הסבירו
-
מומלץ לבחון את הריבוע עם המודד.
-
-
תשובה: הנייר בצורת ריבוע, לריבוע 4 צלעות ו- 4 קדקודים, כל הצלעות שוות (בדקנו עם המודד) וכל הזוויות ישרות.
-
להראות את התשובה רק לאחר שנערך דיון.
-
-
הוראת קיפול:לקפל קדקוד לקדקוד נגדי בשני הדפים שקיבלתם.
-
-
-
שאלה לדיון: איזו צורה התקבלה לאחר הקיפול? באיזה אופן בחנתם את הצורה?הסבירו
-
-
תשובה: קיבלנו מצולע בצורת משולש, למשולש שלושה קדקודים ושלוש צלעות.
-
-
שאלה לדיון: הצמידו שני משולשים באופנים שונים ובחנו אילו מצולעים יתקבלו ? נמקו?
-
לציין שעליהם להקפיד להצמיד צלע קצרה לצלע קצרה וארוכה לארוכה.
מומלץ לא להצמיד קצרה לארוכה.
-
-
תשובה: מהצמדת שני משולשים קיבלנו מקבילית, משולש גדול וריבוע.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח בחזרה לריבוע במשולש אחד בלבד.
את המשולש השני הניחו בצד
-
את המשולש שהם יניחו בצד הם יקפלו בסוף השיעור
-
-
שאלה לדיון: מנו את מספר המשולשים החופפים שהתקבלו בנייר בצורת ריבוע?
-
מומלץ להראות את התשובה רק לאחר שנערך דיון בכיתה
-
-
תשובה: בריבוע זיהינו ארבעה משולשים גדולים חופפים וארבעה משולשים קטנים חופפים סה”כ 8 משולשים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל שני קדקודים נגדיים לנקודת מפגש קוי הסימטריה.
-
מומלץ לעבור בין התלמידים עם הנייר שלכם ולודא שהם אכן קיפלו על פי ההוראה
-
-
שאלה לדיון: אילו מצולעים התקבלו לאחר הקיפול?
-
במידה ויש לכם שיעור בן 45 דקות ניתן לדלג על שלב זה
-
-
תשובה: הנייר בצורת משושה שבו ניתן לזהות שני מרובעים בשם ריבועים, שני מרובעים בשם טרפזים שווה שוקיים, שני מחומשים,ארבעה מרובעים בשם טרפזים ישרי זווית.
-
במידה ויש לכם שיעור בן 45 דקות ניתן לדלג על שלב זה
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
מומלץ לעבור בין התלמידים עם הנייר שלכם ולודא שהם אכן קיפלו על פי ההוראה
-
-
שאלה לדיון: איזה סוג מצולע התקבל ? נמקו?
-
-
תשובה: קיבלנו מרובע בעל 4 צלעות ו- 4 קדקודים בשם טרפז שווה שוקיים.
-
-
הוראת קיפול: סמנו באדום את שוקי הטרפז ואת קו הסימטריה
-
לשים דגש על שלב זה!
הסימון יסייע להם בקיפול בשלב הבא
-
-
הוראת קיפול: להניח את שני שוקי הטרפז המסומנים באדום על קו הסימטריה.
-
לשים דגש על שלב זה!
תלמידים רבים אינם מקפלים את שוקי הטרפז לכן מומלץ לבקש מהם תחילה למצוא את שוקי הטרפז ולסמן אותם ואת קו הסימטריה ורק אז לתת את הוראת הקיפול.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן.
-
אין חשיבות לגודל הקיפול כל מה שהתלמידים יקפלו זה בסדר.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני.
-
-
שאלה לדיון: אילו סוגי מצולעים התקבלו?נמקו?
-
יתכן ולכל תלמיד יתקבלו מצולעים שונים בשל גודל הקיפול
-
-
תשובה: קיבלנו מצולע בן 6 צלעות בשם משושה, שני מרובעים ושני מצולעים בני 5 צלעות בשם מחומשים.
-
יתכן ולכל תלמיד יתקבלו מצולעים שונים בשל גודל הקיפול
-
-
המלצה: ניתן לצייר את פני הארנב.
-
-
לסיום השיעור ניתן ללחוץ על X נשמח לקבל משוב
|