דג שוחה

-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
נא לבקש מהתלמידים להוציא את המודד. מומלץ ללמד שיעור זה לאחר שלימדתם את השיעור: ישרים מאונכים קופסא לסוכריות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע קצרה לצלע המקבילה ולפתוח בחזרה לריבוע.
-
מומלץ לא לתקן ולסדר את הקיפול של התלמידים ראו מתודות.
-
-
שאלה לדיון: נסמן כל אחד מהישרים בצבע שונה. (מומלץ להעזר במודד)
-
כדי שהקווים יהיו ישרים יש להשתמש במודד כסרגל.
-
-
שאלה לדיון: אילו זוויות ניתן לזהות בנקודת מפגש הישרים?
באיזה אופן בחנתם את הזוויות? הסבירו.
-
המודד יסייע לתלמידים לבחון את הזווית הישרה.
-
-
תשובה: בנקודת מפגש הישרים זיהינו זוויות ישרות.
בחנו את הזווית עם המודד.
-
-
שאלה לדיון: מה נוכל לומר על שני הישרים שיצרו זוויות ישרות בנקודת המפגש? הסבירו.
-
מומלץ לא להראות את התשובה לפני שנערך דיון בכיתה.
-
-
תשובה: שני ישרים היוצרים זווית ישרה נקראים ישרים מאונכים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שני המשולשים, לשים לב לקפל משולשים קטנים.
-
בשלב זה מומלץ לעבור בין התלמידים ולבדוק שהם קיפלו את המשולשים בגודל המתאים.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לפי הסימון.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע המקבילה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל לשניים לפי הסימון ולפתוח בחזרה.
-
מומלץ לעבור בין התלמידים ולהדגים עם הנייר שלכם.
-
-
הוראת קיפול: להעמיד את הצורה לפי הסימון ולשטח למשולש.
-
זהו קיפול הדורש מעבר בין התלמידים וסיוע. חשוב לעבור בין התלמידים עם הקיפול שלכם ולהדגים להם מקרוב.
-
-
שאלה לדיון: מה נוכל לומר על שני הישרים?
באיזה אופן נבחן את הישרים?
-
להראות את התשובה רק לאחר שהתלמידים הציגו את תשובתם ונערך דיון בכיתה.
-
-
תשובה: שני הישרים הם ישרים מאונכים, כי הזווית שנוצרה בין שני הישרים היא זווית ישרה.
-
-
שאלה לדיון: מה נוכל לומר על שני הישרים? באיזה אופן נבחן אותם?הסבירו.
-
להראות את התשובה רק לאחר שהתלמידים הציגו את תשובתם ונערך דיון בכיתה.
-
-
תשובה: שני הישרים אינם ישרים מאונכים מכיוון שהזווית שנוצרה ביניהם אינה זווית ישרה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע של המשולש לפי הסימון כך שיתקבלו שני משולשים.
-
זהו קיפול הדורש מעבר בין התלמידים וסיוע. חשוב לעבור בין התלמידים עם הקיפול שלכם ולהדגים להם מקרוב.
-
-
הוראת קיפול: לקפל משולש אחד בלבד לפי הסימון.
-
זהו קיפול הדורש מעבר בין התלמידים וסיוע. חשוב לעבור בין התלמידים עם הקיפול שלכם ולהדגים להם מקרוב.
-
-
הוראת קיפול: לסגור את הקיפול.
-
לסגור כמו ספר.
-
-
הוראת קיפול: נחזיק את הדג בזנב, תזוזה של האצבעות תגרום לדג לשחות.
-
-
שאלה לדיון: אילו מהישרים הם ישרים מאונכים A או B? נמקו.
-
-
משימה: מצאו בכיתה ישרים מאונכים. הסבירו כיצד ידעתם שהישרים מאונכים.
פעילות זו מומלצת בנושא ישרים מאונכים כשיעור שני אחרי השיעור : ישרים מאונכים קופסה לסוכריות
זהו דגם שמיועד לתלמידים שלמדו מספר שיעורים ורכשו מיומנויות קיפול
החקר מתקיים במהלך כל שלבי הקיפול