מודד זוויות – חקר זוויות עם מודד זוויות

-
-
בחרו נייר אוריגאמי ממניפת הצבעים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח בחזרה לריבוע.
-
-
שאלה לדיון: לקפל את הקדקוד אל קו הסימטריה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שימו לב לאחר שקיפלתם כך נראה המשולש על המרובע.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן בנקודה אדומה לצלע המסומנת בנקודה האדומה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שימו לב לאחר שקיפלתם כך נראה המשולש על המרובע.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: נסובב את המשולש כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את המשולש ובידקו היכן ניתן לזהות זווית ישרות.
-
בדיקת הזוויות הישרות בעזרת המודד.
-
-
תשובה: מצאנו במשולש שתי זוויות ישרות.
-
-
הכנת מד זווית מנייר: סמנו על הקדקוד את הזווית 45° כפי שמודגם באנימציה.
-
זוג תלמידים יצמידו שתי זוויות של 45 מעלות ויבדקו בעזרת המודד את הזווית הישרה.
-
-
-
-
הכנת מד זווית מנייר: סמנו על הקדקוד את הזווית 60° כפי שמודגם באנימציה.
-
שלושה תלמידים יכולים להצמיד זווית של 60 מעלות ולבדוק את הזווית השטוחה של 180 מעלות.
-
-
הכנת מד זווית מנייר: סמנו על הקדקוד את הזווית 75° כפי שמודגם באנימציה.
-
בדיקת זווית של 75 מעלות לפי סכום הזוויות במשולש.45+60+?=180. גם כאן יכולים לשים 3 מודדים ביחד עם הזוויות של 60 ו-45 יחד עם הזווית של 75 מעלות על מנת לקבל זווית שטוחה.
-
-
-
-
-
-
מד זווית מוכן
-
-
משימה:
-
-
-
-
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע המסומנת.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את המשולש המודגש. מה ניתן לומר עליו? נמקו.
-
-
-
-
-
-
-
-
- מטרות הפעילות
- התלמידים ימיינו משולשים לפי זוויות.
- התלמידים יכירו וישתמשו במונחים: משולש ישר-זווית, משולש קהה-זווית ומשולש חד-זוויות.
- התלמידים ימיינו משולשים לפי צלעות.
- התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
- שם הדגם
מודד זוויות – מד זווית מנייר
מספר סידורי: 444
- שם היוצר/ת
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המשולשים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על סוגי המשולשים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושג זווית ישרה, ייצוג ויזואלי של הזווית.
- ציוני דרך
- חומרים
נייר אוריגאמי בגודל 15/15 ס”מ.