רימון לראש השנה וסוכות – חקר המעוין והדלתון

-
-
כל תלמיד יבחר נייר אוריגאמי אדום ונייר אוריגאמי ירוק ממניפת הדפים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח, כך שיווצר אלכסון נוסף.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל קדקוד לנקודת מפגש האלכסונים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל במשולש המסומן צלע קצרה לצלע ארוכה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל במשולש המסומן צלע קצרה לצלע ארוכה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לסובב את הריבוע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל במשולש המסומן צלע קצרה לצלע ארוכה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל קדקוד של הריבוע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את שני המשולשים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המשולש, כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע אל קו הסימטריה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע אל קו הסימטריה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לסגור בחזרה את המשולש כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המשולש. שימו לב לסימון המודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע של המשולש אל קו הסימטריה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את ארבעת הקדקודים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
בחרו נייר אדום נוסף.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה כך שיתקבל מלבן לבן ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לגזור רבע מהנייר המקופל.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוהוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע של הריבוע לקו הסימטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לקו הסימטריה.
-
-
שאלה לדיון: בחנו מהן התכונות של הדלתון?
-
-
סיכום תכונות הדלתון: איזו צורת ריבוע נתקבל לאחר הקיפול? מהן התכונות של הדלתון?
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע הקצרה אל קו הסימטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע הקצרה אל קו הסימטריה.
-
-
שאלה לדיון: איזה מרובע התקבל לאחר הקיפול? מהן התכונות של מרובע זה?
-
-
תשובה: צורת המרובע הוא מעוין. למעוין שתי זוגות של צלעות נגדיות מקבילות וכל הצלעות שוות באורכן.
-
-
הוראת קיפול: לקפל לשניים כך שיתקבל משולש קהה זווית.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: למרוח דבק.
-
-
הוראת קיפול: להדביק לרימון כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הצלע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע קצרה לקו הסימטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה.
-
-
- מטרות הפעילות
התלמידים יחקרו את המעוין והדלתון בתהליך הקיפול
- שם הדגם
רימון
מספר סידורי: 5006/2
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים חוקרים את המעוין והדלתון במהלך הקיפול
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
מומלץ ללמד את השיעור לאחר השיעורים בנושא מצולעים.
- ציוני דרך לפי כיתות
- חומרים
2 ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ.(מומלץ נייר אוריגאמי בצבע אדום וצבע ירוק)