מדידת זוויות – זוויות בפרוסת עוגה 2/2

-
-
בחרו שני ניירות אוריגאמי בשני צבעים שונים ממניפת הצבעים.
-
לישיעור זה חשוב שלתלמידים יהיו מדי זווית מנייר שהכנו בשיעור קודם.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לצלע מקבילה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה בשני הניירות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לצלע מקבילה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה בשני הניירות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לנקודת מפגש קווי הסימטריה כפי שמודגם באנימציה בשני הניירות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה, כפי שמודגם באנימציה בשני הניירות.
-
-
הוראת קיפול: נקפל בנייר אחד בלבד, קדקוד לקדקוד לשים לב שהקיפול כפי מודגם באנימציה.
-
חשוב לעבור בין התלמידים בשלב זה ולוודא שהם קיפול בכיוון הנכון.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע הארוכה של המשולש לצלע הקצרה של המשולש כפי שמודגם באנימציה בנייר אחד בלבד.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר המקופל לצד השני, כפי שמודגם באנימציה בנייר אחד בלבד.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המשולש הקטן אל הכיס, כפי שמודגם באנימציה בנייר אחד בלבד.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר המקופל לצד השני, כפי שמודגם באנימציה בנייר אחד בלבד.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את פרוסת העוגה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: מהו גודל הזווית המסומנת? העזרו במדי הזווית מנייר שהכנתם בשיעור קודם.
-
-
תשובה: מצאנו שהזווית בת 45°.
-
-
משימה: בחנו כמה פרוסות עוגה יצרו את העוגה השלמה ( 360°).
-
-
הוראת קיפול: נקפל בנייר הנוסף שהכנו מראש. נסמן בקפל קטן את נקודת האמצע כפי שמודגם באנימציה.
-
נמשיך את הקיפול משלב 6 בנייר הנוסף.
חשוב לעבור בין התלמידים בשלב זה ולראות שסימנו נכון את נקודת האמצע.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן לקו הקיפול בנייר כפי שמודגם באנימציה בנייר אחד בלבד.
-
האיור בשלב הבא יסייע לבדוק שאכן התלמידם קיפלו כפי שנדרש.
-
-
הוראת קיפול: בידקו שהקיפול שלכם דומה לאיור.
-
חשוב בשלב זה לעבור בין התלמידים ולבדוק שהם קיפלו במדויק לפי הסימון. כדאי לשים לב לקו האדום.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע המסומנת בנקודה לצלע המסומנת בנקודה.
-
האיור בשלב הבא יסייע לבדוק שאכן התלמידם קיפלו כפי שנדרש.
-
-
הוראת קיפול: בידקו שהקיפול שלכם דומה לאיור.
-
חשוב בשלב זה לעבור בין התלמידים ולבדוק שהם קיפלו במדויק כפי שנדרש.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המשולש הקטן להדק ולהכניס את המשולש אל הכיס כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את פרוסת העוגה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם קיפול קטן, כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: מהו גודל הזווית המסומנת? העזרו במדי הזווית מנייר שהכנתם בשיעור קודם.
-
-
תשובה: מצאנו שהזווית בת 60°.
-
-
משימה: צרו עוגת יום הולדת שלמה ( 360°) ממספר פרוסות עוגה ניתן לשלב פרוסות עוגה במידות שונות.
-
ניתן לאתגר את התלמידים ולבקש מהם ליצור עוגות שונות ולבחון את ההבדלים בניהם.
- מטרות הפעילות
- התלמידים ילמדו.. לקפל זוויות במידות של 45ᵒ, 60ᵒ
- התלמידים יכירו את שוקי הזווית
- התלמידים ילמדו לבחון זוויות בגדלים של 45ᵒ, 60ᵒ
- שם הדגם
קיפול פרוסת עוגה – מספר פרוסות ביחד יצרו את העוגה
מספר סידורי: 3008/2
- שם היוצר/ת
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
על המורה ללמד תחילה את השיעור ‘יצירת מדי זווית מנייר’ 3008/2
- על השיעור
בשיעור נתמודד עם קיפול שתי זוויות חשובות ביחס ל 360° (החלקים 1/6,1/8של סיבוב שלם) נמדוד את הזוויות בעזרת שני מדי זווית מנייר שהכנו בשיעור קודם כך שנוכל למדוד את הזוויות בפרוסות העוגה שנכין.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושג זווית ישרה, ייצוג ויזואלי של הזווית.
מומלץ להעביר תחילה את הסדרת השיעורים עם העכבר ושיעור ליצירת מד זווית מנייר.
- ציוני דרך
ציוני דרך בתכנית הלימודים עמוד 39