זוויות במשולשים מיוחדים 2/2

זוויות במשולשים מיוחדים 2/2
  • מטרות הפעילות
    • התלמידים ילמדו לחבר ולחשב סכום שתי זווית עם קדקוד משותף.
    • התלמידים יכירו שני משולשים מיוחדים °45° ,45° ,90 ו- 60 ,30° ,90°.
    • התלמידים יחקרו זוויות שטוחות, חדות, קהות וישרות.
    • התלמידים ילמדו שחיבור של זוויות אינה פעולה חשבונית של חיבור מספרים אלא חייב להיות מצב של קדקוד משותף עם שוק משותפת.
    • התלמידים ילמדו שבחיבור זוויות מבוסס על הבנת מושג הזווית כמידת סיבוב וניתן להמשיך לסובב  ולהוסיף זוויות.

     

  • שם הדגם
  • ברבור – זהו שיעור שני בסדרה

    מספר סידורי: 4026

  • שם היוצר/ת
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יקפלו שני משולשים מיוחדים ובהרכבתם הם יצרו זוויות חדשות שלא הכירו מקודם.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות-פעמיים

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה. אנו ממליצים שבשלב הראשון יקפלו את שני המשולשים המיוחדים ויכירו את התכונות של אותם משולשים. בשיעור נוסף להתחיל עם הפעילויות של חיבור זוויות.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושג זווית ישרה, ייצוג ויזואלי של הזווית.

  • חומרים
  • שני מדי זווית מנייר שקיפלנו בשיעור: זוויות במשולשים מיוחדים 1/2

     

משוב מעמיתים

שדה חובה*

You must be logged in to post a comment.