הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני -משולשים א

- נושא
משולשים
- תיאור הפעילות
הפעילות מאפשרת לגננת ללמד את הילדים קיפולי נייר ולחקור את המשולש.
- שם הדגם
הילד מחליט על-פי דמיונו מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-003
- מטרות הפעילות
- הילד יזהה ויחקור את המשולשים על פי מספר צלעות והקדקודים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- רצף מומלץ
פעילות זו מומלצת לאחר הפעילויות:
פעילות מקדימה – משחק דמיוני עם משולשים
פעילות מקדימה -משולשים פירוק והרכבהראו פעילות אקדמיה ברשת – פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
ליאור שלום וקנין
פברואר 25, 2017שלום רב, ביצעתי פעילות זו בגן רגיל עם שלושה ילדים, העולים לכיתה א’.
חשוב לציין שהילדים לא הכירו את המושג אוריגמי ואוריגמטריה לכן לפני שהתחלתי בפעילות הסברתי בקצרה. ביקשתי מהילדים לקפל את הדף שלהם בלבד ורק לאחר שהראתי להם על הדגם שלי. בכל קיפול שאלתי אותם “מה יצא” למשל בקיפול הראשון הם מיד ענו משולש. אך, כששאלתי על מספר הצלעות והקדקודים הם לא הכירו את המושגים. הסברתי בקצרה.
המשכנו לקפל ובכל פעם שאלתי אותם איזו צורה גיאומטרית יצאה להם. הם ידעו לספור את המשולשים הגדולים אך את הקטנים לא ראו- ספרתי ביחד איתם את המשולשים. היו פעמים שהם קצת הסתבכו ולכן השתדלתי להראות להם רק על הנייר שלי. בסוף יצאה להם הצורה הדמיונית. אחד טען שזה פרצוף של בן אדם וצייר פנים, אחר אמר שזה קרפדה והשלישי קערה.
בסוף הפעילות הילדים נהננו ממש ואמרו שהם רוצים שיעור נוסף.