פירוק והרכבה: המלבן

- נושא
המלבן
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו את הנייר למלבן ויצרו מלבנים ממספר מלבנים.
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-017
- מטרות הפעילות
- הילד ידע להבחין בין המרובעים על-פי אורכי הצלעות והזוויות הישרות.
- הילד יחקור ויזהה את הריבוע והמלבן.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- רצף מומלץ
פעילות מקדימה 1/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
פעילות מקדימה 2/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
פעילות מקדימה 3/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)
פעילות מסכמת – מצולעים- שונה ודומה פירוק והרכבה
פעילות מקדימה מרובעים – פירוק והרכבה
הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א
פעילות מקדימה הריבוע – פירוק והרכבה
הכנה לפעילות בנושא: הריבוע
פעילות בנושא: דגם דמיוני – הריבוע
- ידע נדרש
זיהוי והכרת המצולעים, הכרת הזווית הישרה (מפעילות המודד)
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.