פעילות בנושא:דגם דמיוני – המלבן
- נושא
המלבן
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו את הנייר ובתהליך הקיפול יחקרו את המלבנים.
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-017
- מטרות הפעילות
מטרת הפעילות
- הילד ידע להבחין בין המרובעים על-פי אורכי הצלעות והזוויות הישרות.
- הילד יחקור ויזהה את הריבוע והמלבן.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- רצף מומלץ
פעילות מקדימה המלבן – פירוק והרכבה
- שלבי הפעילות
- צורה דמיונית – יצירת צורה דמיונית ממספר משולשים.
- פירוק והרכבה – יצירת משולש גדול משני משולשים קטנים.
- קיפול, זיהוי וחקר המשולש.
ראו פעילות אקדמיה ברשת – הנחיה לגננות/ פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- ידע נדרש
זיהוי והכרת המצולעים, הכרת הזווית הישרה (מפעילות המודד)
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
-
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.