מיון והשוואת שטחי מצולעים

-
-
בחרו שני ניירות אוריגאמי ממניפת הדפים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע לקו הסימטריה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח לריבוע כפי שמודגם באנימציה.
-
מומלץ לא לתקן, לא לסדר או ליישר את הקיפול של התלמידים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המלבנים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את כל ארבעת המשולשים כפי שמודגם באנימציה.
-
לשים לב שהם מקפלים לקו הקרוב לצלע
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע המסומנת בנקודה אדומה לקטע המסומן בנקודה אדומה.
-
-
הוראת קיפול: נקפל כל קדקוד למשולש קטן כפי שמודגם באנמציה.
-
-
שאלה לדיון: מנו את המלבנים השונים בגודלם לאחר הקיפול.
-
-
תשובה: לאחר הקיפול אנו רואים שלושה מלבנים בגדלים שונים.
-
-
הוראת קיפול:להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שתי הצלעות הקצרות של המתומן כפי שמודגם באנימציה.
-
מאחר שצורת המתומן אינה מוכרת לתלמידים יש להקפיד על מניית הצלעות של המתומן.
-
-
הוראת קיפול:לפתוח את ארבעת המשולשים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: נכניס אצבע לתוך המשולש הקטן ונשטח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: נכניס אצבע לתוך המשולש הקטן ונשטח במשולש נוסף כפי שמודגם באנימציה.
-
בשלב זה הם משטחים שני משולשים.
-
-
שאלה לדיון:מיינו את המצולעים השונים לפי מספר הצעות. מה גיליתם?
-
-
תשובה: מצולע בן 3 צלעות – משולש. מצולעים בני 4 צלעות – טרפז שווה שוקיים, טרפז ישר זווית, מלבן. מצולע בן 6 צלעות – משושה.
-
יש לשים לב שהמשושה הוא צורה קעורה. על מנת להבחין בין מצולעים קעורים וקמורים על המורה להציג דוגמאות שונות של מצולעים קמורים וקעורים.
-
-
הוראת קיפול: נסובב את הקיפול ונכניס אצבע לתוך המשולש הקטן ונשטח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: נכניס אצבע לתוך המשולש הקטן הנוסף ונשטח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את המצולע המודגש איזה סוג מצולע הוא?הסבירו
-
המשושים המסומנים מורכבים משני משולשים שווה צלעות וממלבן ויש להם שני צירי סימטריה שיקופית.אם נקפל אותם לפי ציר הסימטרי הארוך נקבל טרפז שווה שוקיים. אם נקפל את המששה לפי ציר הסימטרי הקצר נקבל מחומש.
-
-
תשובה: המצולע המודגש הוא מצולע בן 6 צלעות- משושה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל בנייר נוסף צלע לצלע מקבילה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע קצרה לצלע קצרה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: נכניס את המלבן מתחת לטרפז כפי שמודגם באנימציה.
-
-
ספר התורה מוכן.
-
-
חג שמח
- מטרת הפעילות
התלמידים ימיינו ויישמנו מצולעים לפי מספר הצלעות.
- שם הדגם
מתן תורה
מספר סידורי 1020
- יוצר הדגם
פול ג’קסון
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)
- על השיעור
- התלמידים יקפלו את הנייר וימיינו מלבנים לפי גודל שטחם ומיון מצולעים לפי מספר הצלעות.
משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
- מיון מצולעים לפי מספר הצלעות.
- ציוני דרך לפי כיתות
כיתה א- עמוד 21
מילון מושגים
- חומרים
2 ניירות אוריגאמי בגודל 15/15 ס”מ