פעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר 2/5
-
-
לחלק לכל ילד נייר אוריגאמי
-
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי, המאפשר גמישות בקיפול והתאמה מלאה לסוגי הפעילויות.
-
-
הוראות קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
מומלץ לבקש מהילדים להניח קדקוד על קדקוד ואז להדק את הקפל בעזרת המושג ‘אצבע נוסעת על הקיפול’.
מומלץ להדגים רק עם הנייר שלך. מומלץ לא לגעת בנייר של הילד ולא לתקן ולא לסדר!
-
-
משימה קבוצתית: הילדים יניחו את המלבנים, כך שתתקבל צורה דמיונית.
-
חשוב לאפשר לילדים לשחק עם המלבנים ולמצוא את הצורה הדמיונית שלהם.
-
-
משימה קבוצתית: כל ילד יביט על הצורה מכיוון אחר ויאמר למה הצורה דומה.
-
התמונה כדוגמה חשוב לאפשר לילדים ליצור צורות משלהם. חשוב לתת ביטוי לכל ילד. הפעילות מפתחת תפיסה מרחבית ודמיון.
-
-
שאלה לדיון: מנו את מספר הקדקודים של הצורה.
-
נבקש מהילדים למנות את מספר הקדקודים.
-
-
תשובה: מנינו 4 קדקודים.
-
נשיים את הצורה לפי מספר הקדקודים. מנינו 4 קדקודים לצורה קוראים מרובע. איזה מספר אני שומעת במילה מרובע.
-
-
שאלה לדיון: מנו את מספר הצלעות של הצורה.
-
-
תשובה: מנינו 4 צלעות.
-
הילדים ימצאו 4 צלעות, שם המצולע מלבן, שייך למשפחת המרובעים. נשאל את הילדים איזה מספר הם שומעים במילה מרובע.
-
-
הוראות קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
-
משימה: בחנו את אורך העפרונות בגן, עם הצלע הארוכה של המודד, מה גיליתם?
-
השוואה ישירה היא השוואה של שני אוביקטים אחד ליד השני.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את אורכי העפרון והצלע הארוכה של המודד, האם המודד והעפרון שלכם תואמים לאיור א, ב, ג? הסבירו
-
השוואה ישירה היא השוואה של שני אוביקטים אחד ליד השני.
-
-
משימת סיכום בגן: בחנו במרחבי הגן עצמים ובידקו האם הם ארוכים או קצרים.
-
-
משימת סיכום בבית: נבקש מהילדים לבחון בביתם את אורכם של העצמים השונים.
-
מומלץ לבקש מהילדים לקחת את המודד הביתה ולבדוק עצמים גם בבית ובמפגש לספר מה הם גילו כשהדגש הוא על ארוך וקצר.
- נושא הפעילות
מדידת אורכים והכרת המושג, ארוך וקצר.
- תיאור הפעילות
הילדים יבחנו את אורכו של העפרון ועצמים שונים עם המודד ויכירו את המושג ארוך וקצר.