פעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך 4/5
-
-
לחלק לכל ילד שני ניירות אוריגאמי.
-
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי, המאפשר גמישות בקיפול והתאמה מלאה לסוגי הפעילויות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
מומלץ לבקש מהילדים להניח קדקוד על קדקוד ואז להדק את הקפל בעזרת המושג ‘אצבע נוסעת על הקיפול’.
מומלץ להדגים רק עם הנייר שלך. מומלץ לא לגעת בנייר של הילד ולא לתקן ולא לסדר!
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
-
יצרנו מודד- המודד הוא יחידת מידה.
-
-
משימה קבוצתית: בחנו עם המודד שיצרתם כמה מודדים יקיפו את השולחן.
-
מדידת השולחן עם המודד היא מדידה באמצעות מתווך.
ניתן לבקש מהילדים לבחון את ההיקף של כל השולחנות בגן ולבדוק האם ההיקף של כל השולחנות זהה.
-
-
משימה קבוצתית: בחנו עם המודד שיצרתם כמה מודדים יקיפו את השולחן.
-
-
היקף השולחן: הילדים יציגו את הגילוי שלהם ויספרו כמה מודדים הקיפו את השולחן שבחנו.
-
-
משימה: בחנו את הגובה של השולחנות בגן. האם הגובה של השולחנות בגן זהה?
-
מדידת השולחן עם המודד היא מדידה באמצעות מתווך.
ניתן לבקש מהילדים לבחון את הגובה של כל השולחנות בגן ולבדוק האם הגובה של כל השולחנות זהה.
-
-
גובה השולחן: הילדים יציגו את הגילוי שלהם ויספרו כמה מודדים נדרשו כדי לבדוק את גובה השולחן.
-
השוואה באמצעות מתווך כאשר אי אפשר להניח שני אוביקטים אחד ליד השני על מנת לערוך השוואה ישירה, כמו שני שולחנות במידה שונה. נבחר במתווך (יחידת מדידה) במקרה שלנו מודד.
-
-
משימה בשתי קבוצות : כל קבוצה בוחרת שולחן ובוחנת את ההיקף והגובה של השולחן. כל קבוצה תציג כמה מודדים הקיפו את השולחן וכמה מודדים נדרשו לגובה השולחן.
-
הילדים יבחנו למשל אם בשולחן אחד נדרשו יותר מודדים להקיף את השולחן. כך שההקיף גדול יותר.
-
-
הוראות קיפול: לקפל את המודד, צלע לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע קצרה לצלע קצרה. (צלע אחת בלבד).
-
-
הוראת קיפול: נקפל בריבוע את שני הקדקודים.
-
-
כל ילד יעצב את הדגם שלו ויספר מה יצא לו על פי הדמיון שלו.
-
מומלץ שהגננת לא תצייר ולא תעצב את הדגם שלה.
-
-
כל ילד יעצב את הדגם שלו ויספר מה יצא לו על פי הדמיון שלו.
-
-
הוראת קיפול: נכניס את האצבע אל המלבן ונשחק.
- נושא הפעילות
מדידת היקף וגובה באמצעות המודד.
- על הפעילות
הילדים יבחנו את היקף השולחנות והגובה של השולחנות עם יחידת מידה שרירותית כמו המודד. בסוף הפעילות הילדים יצרו נחש על אצבע מהמודד.