פעילות בנושא: מדידות – השוואה באמצעות מתווך 5/5
-
-
לחלק לכל ילד שני ניירות אוריגאמי.
-
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי, המאפשר גמישות בקיפול והתאמה מלאה לסוגי הפעילויות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה בשני הדפים.
-
מומלץ לבקש מהילדים להניח קדקוד על קדקוד ואז להדק את הקפל בעזרת המושג ‘אצבע נוסעת על הקיפול’.
מומלץ להדגים רק עם הנייר שלך. מומלץ לא לגעת בנייר של הילד ולא לתקן ולא לסדר!
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה בשני המודדים.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הקיפול של המודד רק במודד אחד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: בחנו במה שני המלבנים שונים? הסבירו
-
לעיתים ילדים משתמשים במונחים גדול וקטן לתיאור שני עצמים השונים בגדלם. בפעילות זו נרצה לתת להם כלים נוספים ושימוש במילה ארוך וקצר כדרך לתיאור ההבדלים בין שני עצמים.
-
-
תשובה: שני המלבנים שונים מכיון שהצלעות הקצרות בשני המלבנים שונות באורכן. במלבן אחד הצלע הקצרה ארוכה יותר מהמלבן השני.
-
לעיתים ילדים משתמשים במונחים גדול וקטן לתיאור שני עצמים השונים בגדלם. בפעילות זו נרצה לתת להם כלים נוספים ושימוש במילה ארוך וקצר כדרך לתיאור ההבדלים בין שני עצמים
-
-
שאלה לדיון: בחנו במה שני המלבנים דומים? הסבירו.
-
לעיתים ילדים משתמשים במונחים גדול וקטן לתיאור שני עצמים השונים בגדלם. בפעילות זו נרצה לתת להם כלים נוספים ושימוש במילה ארוך וקצר כדרך לתיאור ההבדלים בין שני עצמים
-
-
תשובה: מצאנו כי בשני המלבנים הצלעות הארוכות זהות בגודלן.
-
לעיתים ילדים משתמשים במונחים גדול וקטן לתיאור שני עצמים השונים בגדלם. בפעילות זו נרצה לתת להם כלים נוספים ושימוש במילה ארוך וקצר כדרך לתיאור ההבדלים בין שני עצמים
-
-
הוראת קיפול: להכניס את שני המודדים אחד לתוך השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע ארוכה לצלע ארוכה, כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: המודד יכול להיות קצר או ארוך יותר.
-
-
הוראת קיפול: הילדים ישוו את אורכי המודדים שלהם.
-
נבחן למי מהילדים מודד ארוך ולמי קצר.
-
-
משימה קבוצתית: הילדים ימדדו את היקף השולחנות בגן עם המודד הארוך שהכינו, אך תחילה יבדקו שכל המודדים שלהם באורך שווה.
-
מדידת השולחן עם המודד היא מדידה באמצעות מתווך.
ניתן לבקש מהילדים לבחון את ההיקף של כל השולחנות בגן ולבדוק האם ההיקף של כל השולחנות זהה.במדידה המודדים חייבים להיות צמודים ולכן יש לציין באיזה סימן ומאיזה מקום מתחילה המדידה בהמשך.
-
-
משימה בקבוצות: בחנו עם שני המודדים המחוברים את היקף השולחן בגן.
-
המדידה תתבצע לאחר שהילדים השוו את אורכי המודדים שלהם כך שהם ימדדו באותה יחידת מידה.
-
-
משימה בקבוצות: בחנו עם שני המודדים המחוברים את גובה השולחן בגן.
-
במדידה המודדים חייבים להיות צמודים ולכן יש לציין באיזה סימן ומאיזה מקום מתחילה המדידה בהמשך.
-
-
משימה בקבוצות: בחנו עם המודד של הגננת כמה מודדים מקיפים את השולחן?
-
זה המקום לדון עם הילדים מדוע עם המודד של הגננת מספר המודדים שיקיפו את השולחן יהיה גדול יותר? אפשר גם לבקש מהם לשער כמה מודדים קצרים יקיפו את השולחן לאחר שהם מדדו עם המודד הארוך. (לגננת יש מודד בודד).
-
-
משימה בקבוצות: בחנו עם המודדים שלכם ועם המודדים של הגננת את גובה השולחן בגן. מה גיליתם? הסבירו.
-
ניתן לשאול אותם מה הם גילו על גובה השולחן עם המודד הגדול או המודד הבודד. פעילות זאת תעמיק את ההבנה של התלמידים בנושא המדידות.
-
-
הוראות קיפול: לקפל את המודד, צלע קצרה לצלע מקבילה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע קצרה לצלע קצרה. (צלע אחת בלבד) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע קצרה לצלע קצרה כפי שמודגם באנימציה.
-
.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע אחת קצרה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שני הקדקודים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: כל ילד יצייר על בדגם שלו ויחליט מהו התוצר הסופי.
-
חשוב לתת לילדים לצייר על פי דמיונם. מומלץ להמנע ממדבקות או עניים זזות, הציור מאפשר לילד להביע את עצמו ויש לזה חשיבות מרובה.
-
-
פתיחת היצור שלנו.
-
-
נכניס אצבע כפי שמודגם באנימציה ונשחק.
-
-
חשוב שכל ילד ויצייר ויחליט על בדגם לפי דמיונו
-
-
כל ילד מחליט מהו התוצר הסופי
-
-
כל ילד מחליט מהו התוצר הסופי
- נושא הפעילות
מדידת היקף וגובה באמצעות מודד ארוך.
- תיאור הפעילות
הילדים יבחנו את היקף השולחנות והגובה של השולחנות עם שתי יחידות מידה שרירותית כמו המודד הארוך והקצר. בסוף הפעילות הילדים יצרו נחש ארוך על אצבע מהמודד.
- חומרים