אוריגאמטריה – מערכת דיגיטלית מתקדמת להוראת גאומטריה באמצעות אוריגאמי

-
-
מערכת דיגיטלית המאפשרת למורה ללמד גאומטריה על פי תכנית הלימודים של משרד החינוך.
-
-
אוכלוסיית יעד: קדם יסודי עד חטיבה והשתלמויות מורים.
-
-
התלמידים והמורה מובילים ביחד את השיעור.
-
המורה מקרינה את המערכת הדיגיטלית ואינה צריכה לדעת אוריגאמי.
-
-
הנושאים על-פי תכנית הלימודים.
-
-
בכל שיעור התלמידים מקפלים את הנייר לדגם שונה תוך כדי חקר הנושא בגאומטריה.
-
200 שיעורים עם אנימציות ידידותיות.
-
-
כיתה א מדידות אורך.
-
אוריגאמטריה מכסה את כל תכנית הלימודים.
-
-
כיתה ב מדידות וגופים.
-
שטח הפנים של הקובייה
-
-
כיתה ב גובה והיקף.
-
-
כיתה ב גובה והיקף – בכל שיעור גם דגם מקופל.
-
-
כיתה ג חקר זוויות ומשולשים.
-
אוריגאמטריה מכסה את כל תכנית הלימודים בגאומטריה.
-
-
כיתה ד מדידות וגם הכנה לשברים.
-
-
התלמידים ילמדו על השבר כחלק מהשלם ובסוף השיעור יצרו דגם מקופל.
-
אוריגאמטריה מכסה את כל תכנית הלימודים בגאומטריה.
-
-
כיתה ה חקר תכונות המרובעים.
-
אוריגאמטריה מכסה את כל תכנית הלימודים בגאומטריה.
-
-
כיתה ה התלמידים יחקרו את הישרים המקבלים ויקפלו סירה.
-
אוריגאמטריה מכסה את כל תכנית הלימודים בגאומטריה.
-
-
כיתה ו מדידות המנסרה.
-
-
כיתה ו בניית הגופים האפלטונים.
-
-
ערכת כיתה – חומרים להוראת אוריגאמטריה.
-
-
בכל שיעור נקפל דגם אוריגאמי ונחקור את הגאומטריה.
-
-
מחקרים מראים כי אוריגאמטריה מצמצמת פערים.
-
-
השיעורים גם בערבית
-
-
הוראת קיפול: גיזרו נייר משובץ במידות הבאות:4×9 ,6×6, 3×12 כל המידות בסנטימטרים.
-
חשוב לשמור את הנייר שנשאר מהגזירה.
-
-
שאלה לדיון: מהי מידת השטח של כל אחד מהמלבנים? באיזה אופן נבדוק את מידת השטח? הסבירו
-
-
תשובה : בכל שלושת המלבנים מידת השטח היא 36 סמ”ר.
-
-
הוראת קיפול: נחבר את שלושת המצולעים לקבלת כלבלב על גדר.
-
-
באוגוסט נעלה את אוריגאמטריה דור 2 הכולל: אזור למורה ומעקב על כל כיתה ותוספת הערות והכנה לשיעור של המורה.
-
-
צלמו את המסך והכנסו למספרים שלנו בגפן.
-
-
צלמו את המסך והכנסו למספרים שלנו בגפן.
-
-
צלמו את המסך והכנסו למספרים שלנו בגפן.
-
-
צלמו את המסך והכנסו למספרים שלנו בגפן.
- מהי אוריגאמטריה
- אוריגאמטריה – הוראת גאומטריה באמצעות קיפולי נייר.