הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’

- נושא הפעילות
מרובעים
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו את הנייר ויחקרו את המרובעים המתהווים במהלך הקיפול.
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-014
- מטרות הפעילות
מטרות הפעילות
- הילד ימיין את הצורות על-פי מספר הצלעות ויבדיל את המרובעים משאר המצולעים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- רצף מומלץ
פעילות מקדימה 1/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
פעילות מקדימה 2/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
פעילות מקדימה 3/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)
פעילות מסכמת – מצולעים- שונה ודומה פירוק והרכבה
פעילות מקדימה מרובעים – פירוק והרכבה
- שלבי הפעילות
- צורה דמיונית – יצירת צורה דמיונית ממספר משולשים.
- פירוק והרכבה – יצירת מרובעים ממשולשים
- קיפול, זיהוי וחקר המרובעים.
ראו פעילות אקדמיה ברשת – הנחיה לגננות/ פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- ידע נדרש
זיהוי מצולעים על פי מספר הצלעות.
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.