דגל ומגן דוד

-
-
כל תלמיד יבחר שני ניירות אוריגאמי בצורת ריבוע בגווני כחול. ושני ניירות בגודל A4 (נייר מדפסת).
-
רצוי לחלק ניירות כחולים, תכלת או קרובים לצבע מגן דוד. (להוציא את הצהובים והשחורים החבילה)
-
-
משימה: בידקו עם נייר אחד האם ניתן לקפל מהנייר שלכם משולש שווה הצלעות?
-
התלמידים יגלו שכמעט כל המשולשים שהם יצרו הם שווה שוקיים, או שונה צלעות. בשלב הבא נלמד אותם ליצור משולש שווה צלעות.
-
-
הוראת קיפול: ליצירת משולש שווה צלעות לקפל את הריבוע צלע לצלע מקבילה כך שיתקבל מלבן ולפתוח בחזרה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד אחד של הריבוע אל קו הסימטריה כפי שמודגם באנימציה. (לקפל בשני הדפים).
-
חשוב לעבור בין התלמידים ולראות שהקדקוד מדויק בקיפול.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה. (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע ולפתוח כפי שמודגם באנימציה (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני ולפתוח מאת המשולש המקופל, כפי שמודגם באנימציה (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המלבן כפי שמודגם באנימציה (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע לקו הסימטריה כפי שמודגם באנימציה.(בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע קצרה לצלע מקבילה כפי שמודגם באנימציה.( בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המשולשים כפי שמודגם באנימציה.(בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המשולשים כפי שמודגם באנימציה. ( בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל בחזרה שני קדקודים נגדיים כפי שמודגם באנימציה. ( בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המשולש כפי שמודגם באנימציה. (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד נגדי כפי שמודגם באנימציה. (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה. ( בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המשולש המסומן אל הכיס כפי שמודגם באנימציה. (בשני הדפים).
-
-
משימה: התקבלו שני משולשים הניחו את שני המשולשים זה על זה וסובבו אותם ובחנו האם שני המשולשים חופפים.
-
-
תשובה: שני המשולשים חופפים ושווה צלעות.
-
-
שאלה לדיון: באיזה אופן נוכל לבחון את מידת הזוויות של המשולשים?הסבירו
-
-
תשובה: משולש שווה צלעות הוא משולש משוכלל שבו כל הצלעות והזוויות שוות. סכום כל זווית הוא 60°
-
ניתן במספר דרכים לבחון את מידת הזוויות.
-
-
מגן דוד- בשנת 1897 אימץ הקונגרס הציוני הראשון דגל לתנועה הציונית שבמרכזו מגן דוד כחול.
-
-
לקיפול הדגל: כל תלמיד יקבל נייר בצורת מלבן (נייר מדפסת A4).
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע ארוכה לצלע מקבילה, לפתוח ולקפל צלע קצרה לצלע קצרה.
-
-
הוראת קיפול: לסמן ולגזור כפי שמודגם באנימציה.
-
חשוב לעבור בין בתלמידים ולראות שסימנו כפי שמודגם לפני הגזירה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המלבן הגזור כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: ליצירת מקל הדגל לקפל את המלבן כפי שמודגם באנמציה.
-
-
נדביק מעל לדגל את שני המשולשים שקיפלנו.
- פעילות מומלצת ליום העצמאות
- מטרות הפעילות
התלמידים יצרו מגן דוד ויכירו את התכונות של משולש שווה צלעות.
התלמידים יצרו דגל ויבחנו את המרובעים.
- שם הדגם
מגן דוד, דגל
מספר סידורי: 3009
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- על השיעור
הפעילות מתאימה ליום העצמאות.
במהלך הפעילות ניצור שני משולשים שווה צלעות ונקפל את המגן דוד.משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
משולשים, מצולעים, מרובעים.
- חומרים
שני ניירות אוריגאמי בגווני כחול,דבק, מספריים ונייר בגודל A4