המודד: סוגי זוויות

- מטרת הפעילות
התלמידים ישתמשו במודד ככלי לבחינת סוגי זוויות בנייר ובסביבתם.
התלמידים יזהו ויחקרו זווית ישרה, זווית הגדולה מזווית ישרה וזווית חדה הקטנה מזווית ישרה.
- שם הדגם
נחש על אצבע
מספר סידורי: 3006
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בחלק הראשון של השיעור התלמידים יצרו את המודד ויבחנו עם המודד את סוגי הזוויות. תחילה בנייר ובהמשך בכיתתם. כך שהתלמידים יחקרו ויבחנו : זווית ישרה, זווית קהה (גדולה מזווית ישרה.) זווית חדה (קטנה מזווית ישרה.).
בחלק השני יקפלו את דגם הנחש.
על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
משך זמן הפעילות המומלץ: 90 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת הזווית הישרה, החדה והקהה.
- ציוני דרך לפי כיתות
כיתה ג: המודד מומלץ לבחינת הישרים המאונכים ובשיעור “הקניית חומר בנושא זוויות”. (עמודים 35, 32)
כיתה ד: חזרה על החומר.