הכנה לפעילות בנושא: לב השיקוף – ג

-
-
הפעילות בנושא הסימטריה מומלצת כפעילות אחרונה בסדרה, כדי לאפשר לילדים להתנסות בקיפולים. וככול שיקפלו כך כושר הדיוק ישתפר.
-
ילדים שלא ידייקו בקיפולים נוכל לבדוק מדוע לא התקבל קו הסימטריה. ולציין שזו דוגמא מצוינת.
-
-
הפעילות תתקיים בקוצות של 4-6 ילדים.
-
-
מומלץ להדגים עם הנייר של הגננת. ולהקפיד שלא לגעת בעבודה של הילד.
-
-
כל ילד יבחר נייר מתוך מניפת הצבעים.
-
מומלץ להוציא מהחבילה את הניירות השחורים והצהובים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח.
-
מומלץ לבקש מהילדים להדק את הקיפול
‘אצבע נוסעת על הקיפול’
-
-
שאלה לדיון: מה השתנה בנייר לאחר שקיפלתם ופתחתם?
-
-
תשובה: נוצר לנו קו ושני מלבנים.
-
-
שאלה לדיון: האם בקיפול צד אחד יכסה את הצד השני בדיוק:?
-
-
תשובה: שני המלבנים משני צדי הקו מכסים זה את זה בקיפול ולכן הקו הוא קו השיקוף.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה כך שיתקבל מלבן.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע קצרה לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח לריבוע הגדול.
-
-
הוראת קיפול: לקפל שני קדקודים סמוכים למפגש קווי השיקוף.
-
-
שאלה לדיון: אילו מהקוים הם קוי השיקוף של המחומש? נמקו.
-
-
תשובה: קו השיקוף של המחומש הוא הקו המפריד בין שני המרובעים.
-
מומלץ לבדוק את קו הסימטריה על-ידי קיפול.
שני המרובעים המופרדים הם טרפזים ישרי זווית.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד שני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד של המחומש אל הצלע שמולו.
-
-
הוראת קיפול :להפוך לצד שני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע הקצרה של המלבן אל קו השיקוף.
-
-
שאלה לדיון: האם הקו הוא עדיין קו השיקוף? נמקו.
-
-
תשובה: הקו אינו קו השיקוף מכיון ששני צידי הקו אינן מכסים זה את זה.
-
-
שאלה לדיון: איזה קיפול יהפוך את הקו לקו השיקוף?
-
-
תשובה: קיפול הצלע של הריבוע הלבן אל הקו יהפוך את הקו לקו השיקוף.
-
-
תשובה: שני המלבנים משני צידי הקו מכסים זה את זה בקיפול ולכן הקו הוא קו השיקוף.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד שני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את ארבעת הקדקודים כפי המודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע כפי המודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני.
-
-
הלב מוכן.
-
-
שאלת סיכום: הביטו בגן ובסביבתכם היכן אפשר לזהות את קו ההשיקוף?
- נושא הפעילות
סימטריה שיקופית
- מטרת הפעילות
הילדים יבחנו את קווי השיקוף בנייר המקופל ובסביבתם.
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו את הנייר ויבחנו את קווי השיקוף.
- יוצר\ת הדגם
פול ג’קסון ©
- שם הדגם
לב השיקוף
מספר סידורי: 0-023
- רצף מומלץ
הכנה לפעילות בנושא: קו השיקוף א (פעילות מקדימה).
פעילות: קו השיקוף א (פעילות מקדימה).
הכנה לפעילות בנושא: קו השיקוף ב
פעילות בנושא: קו השיקוף ב
- חומרים
נחלק נייר אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.