כיתה ו
מדידות – שינוי ברדיוס המעגל 2/5
- מטרות השיעור
התלמידים יצרו שלושה מעגלים שונים על ידי שלושה מודדים ויבחנו את קוטר המעגלים.
- שם הדגם
מעגל- שינוי ברדיוס המעגל
מספר סידורי: 6012
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)
- על השיעור
התלמידים יקפלו מודד בכל פעם יקצרו את המודד וכך ויכירו את התכונות של קוטר ורדיוס של המעגל. גם יתייחסו למונחים של חלקי המעגל.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
אין
- חומרים
3 ניירות בגודל A4 (נייר מדפסת), מספריים, נייר אוריגאמי משובץ לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ
מדידות – מעגל מקוטר להיקף 3/5
- מטרות השיעור
התלמידים יכירו את הקשר המספרי בין אורך ההיקף של כל מעגל וקוטרו הוא מספר קבוע הנקרא פי
.
בחישובי היקף מעגל לפי קוטרו ישתמשו בקירוב של פי 3.14.
- שם הדגם
עיגול
מספר סידורי:6013
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)
- על השיעור
התלמידים ילמדו את הקשר המספרי הקבוע בין היקף כל מעגל וקוטרו שסימנו הוא
(פי)
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
מושגי היקף מעגל, קוטר של מעגל ורדיוס של מעגל.
- חומרים
נייר בגודל A4 (נייר מדפסת), 3 ניירות משובצים, נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ עפרון ומספריים.
מדידות – מעגל מקוטר להיקף 4/5
- מטרות השיעור
התלמידים יכירו דרך נוספת להראות שהיקף המעגל הוא קצת יותר מ-3 פעמים אורך קוטר אותו מעגל.
התלמידים יכירו את נוסחת חישוב היקף מעגל בעזרת הרדיוס, הקוטר ו המספר
.
- שם הדגם
מעגל
מספר סידורי:6014
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)
- על השיעור
על ידי הרכבת מספר של משולשים שווה שוקיים ושווה שטח הבסיסים מהווים קרבה להיקף העיגול. ככל שהחלוקה גדולה יותר הבסיסים מתקרבים להיקף המעגל.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
מושגי היקף, רדיוס, קוטר, עיגול ומעגל.
עיגול מורכב ממשולשים שווה שוקיים ושווה שטח כאשר אורך השוק הוא רדיוס המעגל.
- חומרים
3 ניירות בגודל A4 (נייר מדפסת), מספריים, נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ
מדידות – שטח העיגול 5/5
- מטרות השיעור
התלמידים יכירו את נוסחת חישוב שטח של מעגל כאשר הרדיוס הוא מסומן באות r.
- שם הדגם
ללא דגם.
מספר סידורי: 6015
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)
- על השיעור
על ידי יצירת מקבילית בקירוב של חלקי העיגול וחישוב השטח יכירו תלמידים את נוסחת חישוב שטח העיגול.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
נוסחת חישוב היקף מעגל.
נוסחת חישוב שטח מקבילית.
- חומרים
16 משולשים יוצרים את העיגול
ניתן לעבוד בקבוצות 5 תלמידים 4 תלמידים יקפלו 3 ניירות ותלמיד אחד יקפל מ- 4 ניירות.
נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ
חקר מצולעים – סביבון
- מטרות השיעור
התלמידים יזהו ויחקרו את תכונות המצולעים.
התלמידים יחשבו את סכום הזוויות במחומש ובמשושה.
- שם הדגם
סביבון
מספר סידורי:4056
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בפעילות התלמידים יחקרו את המרובעים ויחשבו את סכום הזוויות במשחומש ובמשושה. בסוף הפעילות יתקבל סביבון.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרה וחישוב זוויות.
- חומרים
- נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, וקיסמים (קיסם שיניים)
חוקרים את החנוכייה
- מטרות הפעילות
- התלמידים יזהו טרפז ישר זווית.
- התלמידים יזהו את הדלתון.
- שם הדגם
חנוכיה
מספר סידורי 4055
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה התלמידים יחקרו את תכונות הדלתון את האלכסונים של הדלתון תוך כדי קיפול הלהבה של החנוכיה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: ישרים מאונכים, אלכסונים וקוי סימטריה.
- ציוני דרך
כיתה ה – עמוד 30