כיתה ו

מדידות – שינוי ברדיוס המעגל 2/5

מדידות – שינוי ברדיוס המעגל 2/5

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יצרו שלושה מעגלים שונים על ידי שלושה מודדים ויבחנו את קוטר המעגלים.

     

     

  • שם הדגם
  • מעגל- שינוי ברדיוס המעגל

    מספר סידורי: 6012

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • התלמידים יקפלו מודד בכל פעם יקצרו את המודד וכך ויכירו את התכונות של קוטר ורדיוס של המעגל. גם יתייחסו למונחים של חלקי המעגל.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: כיתות > כיתה ו

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מדידות – מעגל מקוטר להיקף  3/5

מדידות – מעגל מקוטר להיקף 3/5

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יכירו את הקשר המספרי בין אורך ההיקף של כל מעגל וקוטרו הוא מספר קבוע הנקרא פי \dpi{200} \pi.

    בחישובי היקף מעגל לפי קוטרו ישתמשו בקירוב של פי 3.14.

     

  • שם הדגם
  • עיגול

    מספר סידורי:6013

     

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • התלמידים ילמדו את הקשר המספרי הקבוע בין היקף כל מעגל וקוטרו שסימנו הוא \dpi{200} \pi (פי)

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מושגי היקף מעגל, קוטר של מעגל ורדיוס של מעגל.

נושאים: כיתות > כיתה ו

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מדידות – מעגל מקוטר להיקף 4/5

מדידות – מעגל מקוטר להיקף 4/5

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יכירו דרך נוספת להראות שהיקף המעגל הוא קצת יותר מ-3 פעמים אורך קוטר אותו מעגל.

    התלמידים יכירו את נוסחת חישוב היקף מעגל בעזרת הרדיוס, הקוטר ו המספר \dpi{150} \bg_white \pi.

  • שם הדגם
  • מעגל

    מספר סידורי:6014

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • על ידי הרכבת מספר של משולשים שווה שוקיים ושווה שטח הבסיסים מהווים קרבה להיקף העיגול. ככל שהחלוקה גדולה יותר הבסיסים מתקרבים להיקף המעגל.

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מושגי היקף, רדיוס, קוטר, עיגול ומעגל.

    עיגול מורכב ממשולשים שווה שוקיים ושווה שטח כאשר אורך השוק הוא רדיוס המעגל.

נושאים: כיתות > כיתה ו

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מדידות – שטח העיגול 5/5

מדידות – שטח העיגול 5/5

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יכירו את נוסחת חישוב שטח של מעגל כאשר הרדיוס הוא מסומן באות r.

  • שם הדגם
  • ללא דגם.

    מספר סידורי: 6015

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • על ידי יצירת מקבילית בקירוב של חלקי העיגול וחישוב השטח יכירו תלמידים את נוסחת חישוב שטח העיגול.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • נוסחת חישוב היקף מעגל.

    נוסחת חישוב שטח מקבילית.

נושאים: כיתות > כיתה ו

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מצולעים – סביבון

חקר מצולעים – סביבון

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יזהו ויחקרו את תכונות המצולעים.

    התלמידים יחשבו את סכום הזוויות במחומש ובמשושה.

     

  • שם הדגם
  • סביבון

    מספר סידורי:4056

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילות התלמידים יחקרו את המרובעים ויחשבו את סכום הזוויות במשחומש ובמשושה. בסוף הפעילות יתקבל סביבון.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרה וחישוב זוויות.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חוקרים את החנוכייה

חוקרים את החנוכייה

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו טרפז ישר זווית.
    • התלמידים יזהו את הדלתון.
  • שם הדגם
  • חנוכיה

    מספר סידורי 4055

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה התלמידים יחקרו את תכונות הדלתון את האלכסונים של הדלתון תוך כדי קיפול הלהבה של החנוכיה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: ישרים מאונכים, אלכסונים וקוי סימטריה.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה