גן גילאים 4-6
תכנית טרום אוריגאמטריה לגני הילדים מאפשרת לילדים לקפל, לשחק ולחקור את נושא הגיאומטריה בצורה חוויתית ובהנאה.
במהלך הפעילות הילדים משחקים במשחק דמיוני המסייע לפיתוח התפיסה המרחבית.
הפעילות שלב אחרי שלב מסייעת לילדים להבין הוראות לקפל ולפתח את היכולת המוטורית.
שיח מתמטי עשיר מאפשר לכל ילד לפתח את התובנה הגיאומטרית שלו תוך כדי פעילות מגוונת ומהנה.
הכנה לפעילות בנושא: לב השיקוף – ג
- נושא הפעילות
סימטריה שיקופית
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו את הנייר ויבחנו את קווי השיקוף.
- שם הדגם
לב השיקוף
מספר סידורי: 0-023
- חומרים
נחלק נייר אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא: לב השיקוף – ג
- נושא הפעילות
סימטריה שיקופית
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו את הנייר ויחקרו במהלך הקיפול את קווי השיקוף של הנייר.
הכנה לפעילות בנושא: השיקוף של הלב – ד
- נושא הפעילות
סימטריה שיקופית
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו את הנייר ויבחנו את קווי השיקוף בצורות השונות שיתהוו במהלך הקיפולים. בסוף הפעילות יתקבל לב משתקף.
- שם הדגם
לב משתקף
מספר סידורי: 0-023-1
- חומרים
נחלק נייר אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא: השיקוף של הלב – ד
- נושא הפעילות
סימטריה שיקופית
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו את הנייר ויבחנו את קווי השיקוף בצורות השונות שיתהוו במהלך הקיפולים. בסוף הפעילות יתקבל לב משתקף.
הכנה לפעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר 1/5
- נושא הפעילות
השווה ישירה בין שני מלבנים.
- שם הדגם
מפלצת אצבע
מספר סידורי: 0-024
- תכנית לימודים
כיתה א’ – עמוד 18
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
מדידה ישירה: משמעותה היא שניתן להצמיד 2 עצמים אחד צמוד לשני.
מדידה על ידי מתווך: מדידה על ידי המודד.
פעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר 1/5
- נושא
מדידות: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר
- על הפעילות
בפעילות זו הילדים יכירו את המושג ארוך וקצר ויתנסו בהשוואת שני מלבנים שונים.
הכנה לפעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר 2/5
- נושא הפעילות
מדידת אורכים והכרת המושג, ארוך וקצר.
- שם הדגם
מודד אורכים
מספר סידורי: 0-025
- על הפעילות
הילדים יבחנו את אורכו של העפרון ועצמים שונים עם המודד ויכירו את המושג ארוך וקצר.
- חומרים
פעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר 2/5
- נושא הפעילות
מדידת אורכים והכרת המושג, ארוך וקצר.
- תיאור הפעילות
הילדים יבחנו את אורכו של העפרון ועצמים שונים עם המודד ויכירו את המושג ארוך וקצר.
הכנה לפעילות בנושא: מדידות אורך – 3/5
- נושא הפעילות
מדידת אורכים עם מודד מיוחד.
- שם הדגם
בית ומודד
מספר סידורי: 0-026
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו מודד המחולק ליחידות מידה, יקפלו דגם של בית וימדדו עם המודד את חלקיו השונים של הבית.
- חומרים
שני ניירות אוריגאמי בגודל 15/15
פעילות בנושא: מדידות אורך – 3/5
- נושא הפעילות
מדידת אורכים עם מודד מיוחד.
- שם הדגם
בית ומודד
מספר סידורי: 0-026
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו מודד המחולק ליחידות מידה, יקפלו דגם של בית וימדדו עם המודד את חלקיו השונים של הבית.
- חומרים
שני ניירות אוריגאמי בגודל 15/15