השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה
4. הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
- נושא הפעילות
מצולעים
- מטרות הפעילות
מטרות הפעילות
- הילד ידע להבחין בין מצולעים שונים על-פי מספר הצלעות והקדקודים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- הכרת סביבת התוכן המתוקשבת אוריגאמטריה, ומיומנויות בפעילויות תלויות מחשב.
- פירוט הרפלקציה
1. עליכם להכנס לפעילות באתר ולהכין את הפעילות.
2. העבירו את הפעילות בגן (מומלץ להקליט את הפעילות).
3. לאחר שהעברתם את הפעילות בגן, כיתבו את הרפלקציה שלכן מהפעילות, במשוב עמיתים באתר על-פי המבנה המוצע.
4.הרישום באתר מהווה חלק מרכזי בציון של ההשתלמות.
- מועד סופי להגשה
25.1.2018 (לא יאוחר מתאריך זה).
- פירוט הרפלקציה
עליכם לכתוב במשוב עמיתים לפי הפירוט הבא בלבד:
(משוב עמיתים נמצא בהמשך לעמוד זה)
הקשיבו להקלטה של הפעילות שקיימתם בגן וענו על השאלות הבאות:
1.פרטו את נושא הפעילות.
2. מהם המושגים שהודגשו בפעילות הסבירו כל אחד מהם בקצרה.
3. מה למדתם על הדמיון של הילדים מתוך הפעילות?הסבירו
4. האם הפעילות חידשה לילדים ידע, תוכן מתמטי?פרטי
5. האם הפעילות חידשה לכם ידע פדגוגי (על דרכי הוראה) ? פרטי
6. מה למדתם על התובנה הגיאומטרית של הילדים, לאחר הפעילות?
7. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בין הילדים?
8. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בינך לבין הילדים?
9. האם היה לילדים קושי ליצור בפירוק והרכבה את המצולעים? פרטו
10. האם סייעתם לילדים בפעילות? פרטו באיזה אופן התבטא הסיוע במידה וסייעתם.
11. מה היה החלק המשמעותי ביותר עבורך בפעילות?
12. מה היה חסר לכם בפעילות? נמקו
13. האם הפעילות שמוצגת באתר המתוקשב סייעה לכם להתכונן לפעילות?
14. אתם מוזמנים להוסיף ולכתוב על הפעילות.
- שם המרצה
מירי גולן origami@netvision.net.il
ניתן לפנות אלי בכל שאלה במייל או בטלפון – 052-4267484
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א – השתלמות גננות
- נושא הפעילות
מצולעים
- מטרות הפעילות
מטרות הפעילות
- הילד ידע להבחין בין מצולעים שונים על-פי מספר הצלעות והקדקודים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- הכרת סביבת התוכן המתוקשבת אוריגאמטריה, ומיומנויות בפעילויות תלויות מחשב.
- שלבי הפעילות
1. עליכם להכנס לפעילות באתר ולהכין את הפעילות.
2. העבירו את הפעילות בגן (מומלץ להקליט את הפעילות).
3. לאחר שהעברתם את הפעילות בגן, כיתבו את הרפלקציה שלכן מהפעילות, במשוב עמיתים באתר על-פי המבנה המוצע.
4.הרישום באתר מהווה חלק מרכזי בציון של ההשתלמות.
- מועד סופי להגשה
7.3.2018 (לא יאוחר מתאריך זה).
- פירוט הרפלקציה
עליכם לכתוב במשוב עמיתים לפי הפירוט הבא בלבד:
(משוב עמיתים נמצא בהמשך לעמוד זה)
הקשיבו להקלטה של הפעילות שקיימתם בגן וענו על השאלות הבאות:
1.פרטו את נושא הפעילות.
2. מהם המושגים שהודגשו בפעילות הסבירו כל אחד מהם בקצרה.
3. מה למדתם על הדמיון של הילדים מתוך הפעילות?הסבירו
4. האם הפעילות חידשה לילדים ידע, תוכן מתמטי?פרטי
5. האם הפעילות חידשה לכם ידע פדגוגי (על דרכי הוראה) ? פרטי
6. מה למדתם על התובנה הגיאומטרית של הילדים, לאחר הפעילות?
7. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בין הילדים?
8. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בינך לבין הילדים?
9. האם היה לילדים קושי ליצור בפירוק והרכבה את המצולעים? פרטו
10. האם סייעתם לילדים בפעילות? פרטו באיזה אופן התבטא הסיוע במידה וסייעתם.
11. מה היה החלק המשמעותי ביותר עבורך בפעילות?
12. מה היה חסר לכם בפעילות? נמקו
13. האם הפעילות שמוצגת באתר המתוקשב סייעה לכם להתכונן לפעילות?
14. אתם מוזמנים להוסיף ולכתוב על הפעילות.
- שם המרצה
מירי גולן origami@netvision.net.il
ניתן לפנות אלי בכל שאלה במייל או בטלפון – 052-4267484
מצולעים (היכרות גלובלית) פירוק והרכבה
- מטרות הפעילות
התלמיד יקפל ויזהה מצולעים לפי תכונות נתונות.
התלמיד יבנה ויזהה משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
התלמיד ישתמש בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
- שם הדגם
ללא דגם
- על השיעור
בפעילויות של פירוק והרכבה התלמידים יוצרים מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים התלמידים מקבלים מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע שהתלמידים משתמשים בו בהרכבה. דרך תשובות התלמידים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה וההסקה הגאומטרית.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: צלע, קדקוד
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב – השתלמות גננות
- נושא הפעילות
מצולעים
- מטרת הפעילות
מטרות הפעילות
- הילד ידע להבחין בין מצולעים שונים על-פי מספר הצלעות והקדקודים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- הכרת סביבת התוכן המתוקשבת אוריגאמטריה, ומיומנויות בפעילויות תלויות מחשב.
- שלבי הפעילות
1. עליכם להכנס לפעילות באתר ולהכין את הפעילות.
2. העבירו את הפעילות בגן (מומלץ להקליט את הפעילות).
3. לאחר שהעברתם את הפעילות בגן, כיתבו את הרפלקציה שלכן מהפעילות, במשוב עמיתים באתר על-פי המבנה המוצע.
4.הרישום באתר מהווה חלק מרכזי בציון של ההשתלמות.
- מועד סופי להגשה
25.4.2018 (לא יאוחר מתאריך זה).
- פירוט הרפלקציה
עליכם לכתוב במשוב עמיתים לפי הפירוט הבא בלבד:
(משוב עמיתים נמצא בהמשך לעמוד זה)
הקשיבו להקלטה של הפעילות שקיימתם בגן וענו על השאלות הבאות:
1.פרטו את נושא הפעילות.
2. מהם המושגים שהודגשו בפעילות הסבירו כל אחד מהם בקצרה.
3. מה למדתם על הדמיון של הילדים מתוך הפעילות?הסבירו
4. האם הפעילות חידשה לילדים ידע, תוכן מתמטי?פרטי
5. האם הפעילות חידשה לכם ידע פדגוגי (על דרכי הוראה) ? פרטי
6. מה למדתם על התובנה הגיאומטרית של הילדים, לאחר הפעילות?
7. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בין הילדים?
8. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בינך לבין הילדים?
9. האם היה לילדים קושי ליצור בפירוק והרכבה את המצולעים? פרטו
10. האם סייעתם לילדים בפעילות? פרטו באיזה אופן התבטא הסיוע במידה וסייעתם.
11. מה היה החלק המשמעותי ביותר עבורך בפעילות?
12. מה היה חסר לכם בפעילות? נמקו
13. האם הפעילות שמוצגת באתר המתוקשב סייעה לכם להתכונן לפעילות?
14. אתם מוזמנים להוסיף ולכתוב על הפעילות.
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים – א
- נושא הפעילות
מצולעים
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי : 0-008
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)- השתלמות גננות
- נושא הפעילות
יצירת המודד (כלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה).
- תיאור הפעילות
בפעילות זו ניצור את המודד ובעזרתו הילדים יזהו את הזווית הישרה במרחבי הגן. המודד ישמש ככלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה בפעילויות נוספות בנושא המרובעים.
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד במיוחד לפני שמלמדים על הריבוע והמלבן.
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
- תכנית לימודים
תכנית לימודים: עמוד 42 | מילון מונחים בגאומטריה
תחושה מרחבית וגאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
5.הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
- נושא הפעילות
מרובעים
- מטרות הפעילות
מטרות הפעילות
- הילד ימיין את הצורות על-פי מספר הצלעות ויבדיל את המרובעים משאר המצולעים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- הכרת סביבת התוכן המתוקשבת אוריגאמטריה, ומיומנויות בפעילויות תלויות מחשב.
- פירוט הרפלקציה
1. עליכם להכנס לפעילות באתר ולהכין את הפעילות.
2. העבירו את הפעילות בגן (מומלץ להקליט את הפעילות).
3. לאחר שהעברתם את הפעילות בגן, כיתבו את הרפלקציה שלכן מהפעילות, במשוב עמיתים באתר על-פי המבנה המוצע.
4.הרישום באתר מהווה חלק מרכזי בציון של ההשתלמות.
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- פירוט הרפלקציה
עליכם לכתוב במשוב עמיתים לפי הפירוט הבא בלבד:
(משוב עמיתים נמצא בהמשך לעמוד זה)
הקשיבו להקלטה של הפעילות שקיימתם בגן וענו על השאלות הבאות:
1.פרטו את נושא הפעילות.
2. מהם המושגים שהודגשו בפעילות הסבירו כל אחד מהם בקצרה.
3. מה למדתם על הדמיון של הילדים מתוך הפעילות?הסבירו
4. האם הפעילות חידשה לילדים ידע, תוכן מתמטי?פרטי
5. האם הפעילות חידשה לכם ידע פדגוגי (על דרכי הוראה) ? פרטי
6. מה למדתם על התובנה הגיאומטרית של הילדים, לאחר הפעילות?
7. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בין הילדים?
8. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בינך לבין הילדים?
9. האם היה לילדים קושי ליצור בפירוק והרכבה את המצולעים? פרטו
10. האם סייעתם לילדים בפעילות? פרטו באיזה אופן התבטא הסיוע במידה וסייעתם.
11. מה היה החלק המשמעותי ביותר עבורך בפעילות?
12. מה היה חסר לכם בפעילות? נמקו
13. האם הפעילות שמוצגת באתר המתוקשב סייעה לכם להתכונן לפעילות?
14.פרטו קשיים שעלו במהלך הפעילות?
- שם המרצה
מירי גולן origami@netvision.net.il
ניתן לפנות אלי בכל שאלה במייל או בטלפון – 052-4267484
6. הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – שונה ודומה במרובעים
- נושא הפעילות
מרובעים- שונה ודומה.
- מטרות הפעילות
מטרות הפעילות
- הילד יבחן את השונה והדומה בין מרובעים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- הכרת סביבת התוכן המתוקשבת אוריגאמטריה, ומיומנויות בפעילויות תלויות מחשב.
- פירוט הרפלקציה
1. עליכם להכנס לפעילות באתר ולהכין את הפעילות.
2. העבירו את הפעילות בגן (מומלץ להקליט את הפעילות).
3. לאחר שהעברתם את הפעילות בגן, כיתבו את הרפלקציה שלכן מהפעילות, במשוב עמיתים באתר על-פי המבנה המוצע.
4.הרישום באתר מהווה חלק מרכזי בציון של ההשתלמות.
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- פירוט הרפלקציה
עליכם לכתוב במשוב עמיתים לפי הפירוט הבא בלבד:
(משוב עמיתים נמצא בהמשך לעמוד זה)
הקשיבו להקלטה של הפעילות שקיימתם בגן וענו על השאלות הבאות:
1.פרטו את נושא הפעילות.
2. מהם המושגים שהודגשו בפעילות הסבירו כל אחד מהם בקצרה.
3. מה למדתם על הדמיון של הילדים מתוך הפעילות?הסבירו
4. האם הפעילות חידשה לילדים ידע, תוכן מתמטי?פרטי
5. האם הפעילות חידשה לכם ידע פדגוגי (על דרכי הוראה) ? פרטי
6. מה למדתם על התובנה הגיאומטרית של הילדים, לאחר הפעילות?
7. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בין הילדים?
8. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בינך לבין הילדים?
9. האם היה לילדים קושי ליצור בפירוק והרכבה את המצולעים? פרטו
10. האם סייעתם לילדים בפעילות? פרטו באיזה אופן התבטא הסיוע במידה וסייעתם.
11. מה היה החלק המשמעותי ביותר עבורך בפעילות?
12. מה היה חסר לכם בפעילות? נמקו
13. האם הפעילות שמוצגת באתר המתוקשב סייעה לכם להתכונן לפעילות?
14.פרטו קשיים שעלו במהלך הפעילות?
- שם המרצה
מירי גולן origami@netvision.net.il
ניתן לפנות אלי בכל שאלה במייל או בטלפון – 052-4267484
הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’ – השתלמות גננות
- נושא הפעילות
מרובעים
- מטרות הפעילות
מטרות הפעילות
- הילד ידע להבחין בין מצולעים שונים על-פי מספר הצלעות והקדקודים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- הכרת סביבת התוכן המתוקשבת אוריגאמטריה, ומיומנויות בפעילויות תלויות מחשב.
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- מועד סופי להגשה
25.5.2018 (לא יאוחר מתאריך זה).
- פירוט הרפלקציה
עליכם לכתוב במשוב עמיתים לפי הפירוט הבא בלבד:
(משוב עמיתים נמצא בהמשך לעמוד זה)
הקשיבו להקלטה של הפעילות שקיימתם בגן וענו על השאלות הבאות:
1.פרטו את נושא הפעילות.
2. מהם המושגים שהודגשו בפעילות הסבירו כל אחד מהם בקצרה.
3. מה למדתם על הדמיון של הילדים מתוך הפעילות?הסבירו
4. האם הפעילות חידשה לילדים ידע, תוכן מתמטי?פרטי
5. האם הפעילות חידשה לכם ידע פדגוגי (על דרכי הוראה) ? פרטי
6. מה למדתם על התובנה הגיאומטרית של הילדים, לאחר הפעילות?
7. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בין הילדים?
8. צטטו שיח מתמטי שהתרחש בפעילות בינך לבין הילדים?
9. האם היה לילדים קושי ליצור בפירוק והרכבה את המצולעים? פרטו
10. האם סייעתם לילדים בפעילות? פרטו באיזה אופן התבטא הסיוע במידה וסייעתם.
11. מה היה החלק המשמעותי ביותר עבורך בפעילות?
12. מה היה חסר לכם בפעילות? נמקו
13. האם הפעילות שמוצגת באתר המתוקשב סייעה לכם להתכונן לפעילות?
14. אתם מוזמנים להוסיף ולכתוב על הפעילות.
דגל המרובעים
- מטרות הפעילות
הילדים יצרו דגל ובתהליך היצירה יבחנו את המלבנים.
- שם הדגם
דגל
- על הפעילות
הפעילות מתאימה לכבוד 70 שנה למדינה. במהלך הפעילות נקפל את הדגל ונבחן את המלבנים. ובנוסף נלמד ליצור מגן דוד ונתייחס לספרה 70.
- ידע נדרש
מצולעים, מרובעים.
- רפלקציה
ניתן לכתוב רפלקציה חופשית על פי בחירתכם, מזכה בבונוס בהשתלמות.
- חומרים
מספריים ונייר בגודל A4