השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

דגל המרובעים  Copy

דגל המרובעים Copy

  • מטרות הפעילות
  • הילדים יצרו דגל ובתהליך היצירה יבחנו את המלבנים.

  • שם הדגם
  • דגל

  • על הפעילות
  • הפעילות מתאימה לכבוד 70 שנה למדינה. במהלך הפעילות נקפל את הדגל ונבחן את המלבנים. ובנוסף נלמד ליצור מגן דוד ונתייחס לספרה 70.

  • ידע נדרש
  • מצולעים, מרובעים.

  • רפלקציה
  • ניתן לכתוב רפלקציה חופשית על פי בחירתכם, מזכה בבונוס בהשתלמות.

  • חומרים
  •  מספריים ונייר בגודל A4

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)

המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)

  • נושא הפעילות
  • יצירת המודד (כלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה).

  • שם הדגם
  • מודד (מומלץ לקפל ולשמור במגרה.)
    מספר סידורי: 0-011

  • חומרים
  • נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.

    מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.

     

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

נוסחאות שטח והיקף מלבן

נוסחאות שטח והיקף מלבן

  • מטרת הפעילות
    • התלמיד יכיר את יחידות המידה הסטנדרטיות סמ”ר ומ”ר וישתמש בהן למדידת שטחים.
    • התלמיד יכיר את נוסחאות השטח וההיקף של מלבן וישתמש בהן לחישוב היקפים ושטחים של צורות הניתנות לפירוק למלבנים.
    • .התלמיד ישתמש בנוסחאות לחישובי שטח והיקף של צורות שניתנות לפירוק למלבנים.
    • התלמיד יעסוק בחישובי שטח במצבים מציאותיים.
    • התלמיד ימצא שטח מרבי של מלבן בעל היקף נתון.
  • שם הדגם
  • כלבלב על גדר

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יקבלו שני דפים משובצים ויחלקו את הדף לארבעה מצולעים ששלושה מהם הם מלבנים בעלי שטח של 36 סמ”ר. כשאורכי הצלעות הסמוכות שונות. בסוף הפעילות יתקבל כלבלב על גדר שמורכב מיחידות שטח זהות, אך בעלות צורה שונה.

    משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים א

מצולעים א

  • שם הדגם
  • מפלצת דמיונית

    מספר סידורי: 1002

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלע, קדקוד.

    (במקרים שתלמיד אינו מקפל מדויק והמצולע השתנה בעקבות הקיפול, נשתמש בזה כיתרון ונבדוק את ההבדלים בין המצולעים של התלמידים).

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ב

מצולעים ב

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יבנו מצולעים דרך קיפולי נייר, ימיינו את המצולעים שהתקבלו לפי מספר הצלעות (משולשים, מרובעים וכו’) וישיימו אותם.
    • התלמידים יחקרו מצולעים בעזרת קיפולי נייר.
  • שם הדגם
  • דמות על אצבע

    מספר סידורי: 1003

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. המיון נעשה על-פי מספר הצלעות במצולע. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים: ריבוע ומלבן – שונה ודומה

מרובעים: ריבוע ומלבן – שונה ודומה

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יחקרו מרובעים: ריבוע, ומלבן ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים .
  • שם הדגם
  • מעטפה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן על-ידי פירוק והרכבה.

    ריבוע ומלבן- התלמידים מכירים, בשלב זה , את הריבוע והמלבן. בכיתה ד’ ילמדו את ההגדרות של ריבוע ומלבן ויחקרו את תכונותיהם.

     

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים, זווית ישרה.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

משולשים ב

משולשים ב

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ויחקרו את המשולשים על-פי מספר הקדקודים ומספר הצלעות.

  • שם הדגם
  • קופסה לסוכריות.

    מספר סידורי :2001

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בפעילות זו יחקרו התלמידים את המשולשים המתהווים במהלך קיפול הדגם. המיון נעשה על-פי מספר הצלעות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה – מצולעים 1/2

פירוק והרכבה – מצולעים 1/2

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • ההתלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר, כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ללא דגם הכנה לפני שיעור ארנב מצולעים ג.

    מספר סידורי: 3001

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילויות של פירוק והרכבה התלמידים יוצרים מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים התלמידים מקבלים מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע, שהתלמידים משתמשים בו בהרכבה. דרך תשובות התלמידים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה הגאומטרית.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

     

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

סיכום מרובעים 2/2: ניתוח תכונות ריבוע, דלתון מעוין ומקבילית

סיכום מרובעים 2/2: ניתוח תכונות ריבוע, דלתון מעוין ומקבילית

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יחקרו את התכונות של הריבוע, המלבן, הדלתון, המעוין והטרפז.

    התלמידים יחקרו את המרובעים: ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.

     

  • שם הדגם
  • ציפור ארנבת

    מספר סידורי: 5008

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילות זו התלמידים יחקרו את המרובעים שלהם שתי זוגות של צלעות מקבילות. ריבוע, מעוין ודלתון. ומרובע שלו זוג אחד של צלעות מקבילות, הטרפז. ויבחנו את האלכסונים והישרים המאונכים במרובעים. ובסוף הפעילויות יצרו ציפור שהיא גם ארנבת.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • ישרים מקבילים, ישרים מאונכים, זוויות.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה-  מצולעים 2/2

פירוק והרכבה- מצולעים 2/2

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ארנבון על אצבע.

    מספר סידורי: 3002

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה