השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

גופים- מעטפת פירמידה משולשת, מרובעת ומחומשת

גופים- מעטפת פירמידה משולשת, מרובעת ומחומשת

  • מטרות הפעילות
  • גילוי וחקר סוגי פירמידות:

    • יצירה והתבוננות במרכיבי הפירמידות ותיאורה, כולל מניית הפאות, המקצועות והקדקודים.
    • זיהוי וחקר הפירמידה, ומעטפת הפירמידה.
  • שם הדגם
  • מעטפת פירמידות: משולשת, מרובעת ומחומשת/

    מספר סידורי:6001

  • יוצר/ת הדגם
  • ​מיוקי קוואמורה -יפן

    © כל הזכויות לשיעור שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילות זו התלמידים יקפלו וירכיבו מעטפת פירמידה מרובעת ויחקרו את הקדקודים, הצלעות והפאות של המעטפת.

    משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים, מרובעים.

  • תכנית לימודים
  • כיתה ו- עמוד 43

     

     

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

השוואת מידות הריבוע והמלבן והרכבת קובייה

השוואת מידות הריבוע והמלבן והרכבת קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 2 ( ריבוע,דלתון,מעוין)

חקר מרובעים 2 ( ריבוע,דלתון,מעוין)

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו מרובעים, בדגש על ריבוע, מעוין ודלתון.
    • התלמידים יחקרו את התכונות של הריבוע המעוין והדלתון.
    • התלמידים ימיינו את התכונות המשותפות של הריבוע מעוין והדלתון.
  • שם הדגם
  • ציפור מנקרת

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו התלמידים יזהו, יחקרו את המעוין הריבוע והדלתון.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מרובעים.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכרת הקובייה

הכרת הקובייה

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ילמדו את מרכיבי הקובייה.

     

     

  • שם הדגם
  • קובייה

    מספר סידורי: 2014

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילות התלמידים יקפלו ויצרו קוביות ויזהו את הפאות הקדקודים והמקצועות של הקובייה.

    בנוסף יצמידו מספר קוביות שיצרו להרכבת תיבות שונות. גם באילו יבחנו את הפאות, הקדקודים והמקצועות של התיבה.

    ההתנסות המשותפת בכיתה כשלתלמידים שונים יתקבלו פריסות שונות תסייע לתלמידים להבין שלאותה תיבה יכולות להיות פריסות שונות.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הקטע הנמדד – דמות במצבי רוח 2/2

הקטע הנמדד – דמות במצבי רוח 2/2

  • מטרת הפעילות
  • מדידת אורכי קטעים ביחידת מידה מוסכמת (ס”מ).

  • שם הדגם
  • דמות במצבי הרוח.

    מספר סידורי: 1015

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו במדידה יחידת מידה מוסכמת (ס”מ) ויכירו עקרונות של סרטוט קטע ואורך לפי מידה נתונה.

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • צלע של ריבוע

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

זוויות: עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 1/3

זוויות: עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 1/3

  • מטרות השיעור
  • פעילות הכנה להקניית מושג הזווית, העכבר ישמש אותנו ככלי עזר הנייר.

  • שם הדגם
  • עכבר

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות ראשונה בסדרה של 3 שיעורים בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו התלמידים יקפלו שני עכברים – אחד יכניסו לתיקייה ואת השני יקחו הביתה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

זוויות: עיגול (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 2/3

זוויות: עיגול (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 2/3

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יצרו עיגול בעזרת המודד, המאפשר סימון נקודות במרחקים שווים.

  • שם הדגם
  • עיגול

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות שניה בסדרה של 3 שיעורים, בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו מומלץ לאפשר לתלמידים ליצור מספר עיגולים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה