כיתה ה
מדידות – שטח המקבילית 5/8
- מטרות הפעילות
להרחיב את הקשר בין היקף ושטח של מלבן.
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 5044
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד קודם את השיעור מדידות -שטח המלבן 1/3
- על השיעור
בפעילות זו התלמידים ילמדו לתכנן צורות מלבן על רשת נקודות לפי נתונים שונים.
- ידע נדרש
חישוב שטח של מלבן כמכפלת אורכי צלעות של שתי צלעות סמוכות.
- חומרים
המלצה לחלק כ- 6 דפים משובצים לתלמיד. (כל משבצת 1 סמ”ר)
מדידות – שטח צורות מורכבות – מלבן ומשולש 6/8
- מטרות הפעילות
חישוב שטח של מצולעים מורכבים ממלבנים ומשולשים והכרת שתי שיטות לחישוב השטח.
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 5045
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד קודם את שיעורי מדידות שטח מלבן ושטח משולש.
- על השיעור
בפעילות זו התלמידים ילמדו לחשב שטח של מצולעים מורכבים ממלבנים ומשולשים על ידי חלוקה פנימית של המצולע וגם על ידי שימוש שטח המלבן המקיף את המצולע..
- ידע נדרש
חישוב שטח של מלבן כמכפלת אורכי צלעות של שתי צלעות סמוכות. חישוב שטח של משולש כחצי השטח של מלבן המקיף אותו עם צלע משותפת וגובה זהה.
- חומרים
המלצה לחלק כ- 6 דפים משובצים לתלמיד. (כל משבצת 1 סמ”ר)
מדידות – שטח הטרפז 7/8
- מטרות הפעילות
להכיר את נוסחת חישוב של טרפז.
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 5046
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד קודם את השיעור מדידות-שטח של מקבילית.
- על השיעור
בפעילות זו התלמידים ילמדו איך מגיעים לנוסחת חישוב שטח של טרפז בעזרת הכרת נוסחת חישוב שטח של מקבילית.
- ידע נדרש
חישוב שטח של מקבילית.
מדידות – סיכום נוסחאות לשטחי משולשים ומרובעים 8/8
- מטרות הפעילות
להרחיב את הקשר בין היקף ושטח של מלבן.
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 5047
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד קודם את השיעור מדידות -שטח המלבן 1/3
- על השיעור
בפעילות זו התלמידים ילמדו לתכנן צורות מלבן על רשת נקודות לפי נתונים שונים.
- ידע נדרש
חישוב שטח של מלבן כמכפלת אורכי צלעות של שתי צלעות סמוכות.
- חומרים
המלצה לחלק כ- 6 דפים משובצים לתלמיד. (כל משבצת 1 סמ”ר)
חקר מצולעים – סביבון
- מטרות השיעור
התלמידים יזהו ויחקרו את תכונות המצולעים.
התלמידים יחשבו את סכום הזוויות במחומש ובמשושה.
- שם הדגם
סביבון
מספר סידורי:4056
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בפעילות התלמידים יחקרו את המרובעים ויחשבו את סכום הזוויות במשחומש ובמשושה. בסוף הפעילות יתקבל סביבון.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרה וחישוב זוויות.
- חומרים
- נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, וקיסמים (קיסם שיניים)
חוקרים את החנוכייה
- מטרות הפעילות
- התלמידים יזהו טרפז ישר זווית.
- התלמידים יזהו את הדלתון.
- שם הדגם
חנוכיה
מספר סידורי 4055
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה התלמידים יחקרו את תכונות הדלתון את האלכסונים של הדלתון תוך כדי קיפול הלהבה של החנוכיה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: ישרים מאונכים, אלכסונים וקוי סימטריה.
- ציוני דרך
כיתה ה – עמוד 30