גן גילאים 4-6
תכנית טרום אוריגאמטריה לגני הילדים מאפשרת לילדים לקפל, לשחק ולחקור את נושא הגיאומטריה בצורה חוויתית ובהנאה.
במהלך הפעילות הילדים משחקים במשחק דמיוני המסייע לפיתוח התפיסה המרחבית.
הפעילות שלב אחרי שלב מסייעת לילדים להבין הוראות לקפל ולפתח את היכולת המוטורית.
שיח מתמטי עשיר מאפשר לכל ילד לפתח את התובנה הגיאומטרית שלו תוך כדי פעילות מגוונת ומהנה.
פירוק והרכבה 3/3 מצולעים (הכירות גלובלית)
- נושא
פירוק והרבה – יצירת מצולעים מ- 4 משולשים
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 0-007
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים – א
- נושא הפעילות
מצולעים
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי : 0-008
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא: דגם דמיוני מצולעים – א
- נושא הפעילות
מצולעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים – ב
- נושא הפעילות
מצולעים
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-009
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) |
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים – ב’
- נושא הפעילות
מצולעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר.
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני- מצולעים – ג
- נושא הפעילות
מצולעים
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-010
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגאומטריה – מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים – ג
- נושא הפעילות
מצולעים
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו ויחקרו את המצולעים המתהווים בתהליך הקיפול. וישיימו את המצולעים לפי מספר הצלעות.
הכנה לפעילות בנושא: חקר וזיהוי מצולעים- מצולעים – ד
- נושא הפעילות
זיהוי וחקר מצולעים
- שם הדגם
פיל דמיוני
מספר סידורי: 0-010-1
- תיאור הפעילות
בפעילות הילדים יקפלו ויחקרו את המצולעים המתהווים במהלך הקיפול, בסוף הפעילות יתקבל פיל.
- חומרים
-
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא: חקר וזיהוי מצולעים- מצולעים ד
- נושא הפעילות
זיהוי וחקר מצולעים
- תיאור הפעילות
בפעילות הילדים יקפלו ויחקרו את המצולעים המתהווים במהלך הקיפול, בסוף הפעילות יתקבל פיל.
הכנה לפעילות בנושא: חקר וזיהוי מצולעים – מצולעים – ה
- נושא הפעילות
זיהוי וחקר מצולעים
- שם הדגם
דג משתקף
מספר סידורי: 0-010-2
- תיאור הפעילות
בפעילות הילדים יקפלו ויחקרו את המצולעים המתהווים במהלך הקיפול, בסוף הפעילות יתקבל דג משתקף.
- חומרים
-
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.