גובה במשולש, מלבן ומקבילית
רימון לראש השנה וסוכות – חקר המעוין והדלתון
- מטרות הפעילות
התלמידים יחקרו את המעוין והדלתון בתהליך הקיפול
- שם הדגם
רימון
מספר סידורי: 5006/2
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים חוקרים את המעוין והדלתון במהלך הקיפול
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
מומלץ ללמד את השיעור לאחר השיעורים בנושא מצולעים.
- חומרים
2 ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ.(מומלץ נייר אוריגאמי בצבע אדום וצבע ירוק)
חקר זוויות בצורות מורכבות – מגן דוד
- פעילות מומלצת ליום העצמאות
- מטרות הפעילות
התלמידים יחשבו מידות של זוויות הנמצאות בשרטוטים מורכבים.
- שם הדגם
מגן דוד
מספר סידורי 5013
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- על השיעור
הפעילות מתאימה גם ליום העצמאות וליום ירושלים.
התלמידים יצרו מגן דוד ובמהלך הקיפול יבחנו את הזוויות הנוצרות מהקיפולים השונים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
משולשים, זוויות
- חומרים
3 ניירות אוריגאמי,דבק, מספריים ונייר בגודל A4
גובה במשולשים 1/3
- מטרות הפעילות
- התלמידים יקפלו משולש ישר זווית שונה צלעות.
- התלמידים יזהו את הזווית הישרה בכל משולש.
- התלמידים ילמדו למצוא גובה במשולשים: קטע היוצא מהקדקוד ומגיע לצלע שמול הקדקוד ומאונך לה.
- התלמידים יכירו את המונחים: ניצב, יתר במשולש ישר זווית.
- שם הדגם
3 ציפורניים
מספר סידורי: 5020
- על השיעור
התלמידים יקפלו משולש ישר זווית שונה צלעות וילמדו למצוא את הגובה במשולש: אנך היורד מהקדקוד אל הצלע שממול. התלמידים ילמדו לזהות את הניצב והיתר. בסוף הקיפול יתקבלו 3 ציפורניים. בכדי לקבל את כל הציפורניים יש ללמוד את השיעורים הבאים.
- ידע נדרש
הכרת סוגי המשולשים, זוויות, ישרים מאונכים.
- חומרים
3 ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 10ס”מ \10ס”מ
מומלץ להדפיס לכל תלמיד דף משימות: גובה במשולשים ולחלק אותו בסוף השיעור.
גובה במשולשים 2/3
- מטרות הפעילות
- התלמידים יקפלו משולש קהה זווית שונה צלעות.
- התלמידים יזהו את הגבהים במשולשים.
- התלמידים יבחינו שבמשולש קהה זווית שניים מהגבהים מחוץ למשולש.
- שם הדגם
ציפורניים מלאכותיות.
מספר סידורי: 5021
- על השיעור
התלמידים יקפלו משולש קהה זווית שונה צלעות. יחקרו את המשולשים ואת הגבהים בכל משולש. במהלך השיעור התלמידים ילמדו לשרטט את הגבהים מחוץ למשולש. בסוף השיעור יתקבלו 3 ציפורניים נוספים.
- ידע נדרש
הכרת סוגי המשולשים, זוויות, ישרים מאונכים.
- חומרים
2 ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 10/10ס”מ
דף עבודה להדפסה: גובה במשולשים- קהה זווית
גובה במשולשים 3/3
- מטרות הפעילות
- התלמידים יקפלו משולש חד זווית וימצאו את הגובה במשולש.
- התלמידים ילמדו למצוא גובה במשולשים: אנך היוצא מהקדקוד ומגיע לצלע שמול הקדקוד ומאונך לה.
- שם הדגם
אף מלאכותי
מספר סידורי: 5022
- על השיעור
התלמידים יקפלו משולש חד זווית, וילמדו למצוא את הגובה במשולש: אנך היורד מהקדקוד אל הצלע שממול. בסוף הקיפול יתקבלו 2 ציפורניים. ואף מלאכותי.
- ידע נדרש
הכרת סוגי המשולשים, זוויות, ישרים מאונכים.
- חומרים
נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 10/10ס”מ
דף משימות להדפסה עבור התלמידים: גובה במשולשים-חד זווית
גובה במשולשים – דגל ומגן דוד
- פעילות מומלצת ליום העצמאות
- מטרות הפעילות
התלמידים יחקרו את הגבהים במשולשים שונים.
התלמידים יזהו ויבחנו את המושג גובה קדקוד, צלע שממול וכו.
התלמידים יבחנו את הצלעות הסמוכות במלבן המשמשות גם כגובה במלבן.
- שם הדגם
מגן דוד, דגל
מספר סדורי: 5023
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- על השיעור
הפעילות מתאימה גם ליום העצמאות וליום ירושלים.
התלמידים יצרו מגן דוד ובמהלך הקיפול יבחנו את סוגי המשולשים שנוצרו בקיפול ואת הגובה במשולש שווה צלעות. בסוף השיעור התלמידים יקבלו משימה שבה יצטרכו למצוא את הגבהים במשולש ישר זווית שונה צלעות. בשיעור זה התלמידים יקפלו גם דגל וימצאו את הגובה במלבן.
משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
משולשים, זוויות
- חומרים
3 ניירות אוריגאמי,דבק, מספריים ונייר בגודל A4
חקר הגובה במלבן
- מטרות הפעילות
•התלמידים יזהו ויחקרו את הגובה במלבן.
•התלמידים יבחנו את המושג גובה, קדקוד וצלע שממול.
- שם הדגם
מטוס
מספר סידורי: 5024
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה התלמידים יצרו שני טרפזים ישרי זווית ובפירוק והרכבה ימצאו את הגובה במלבן המורכב משני הטרפזים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת הנושא ישרים מאונכים.
חקר הגובה במלבן ובמקבילית
- מטרות הפעילות
•התלמידים יעסקו בבנייה של גבהים במקביליות ובמלבנים ובזיהויים.
•התלמידים יבחנו את המושג גובה, קדקוד וצלע שממול.
התלמידים יתנסו בפעילויות המבהירות את הקשר שבין שטח המלבן
לבין שטח המקבילית.
- שם הדגם
מטוס
מספר סידורי: 5025
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה התלמידים יצרו שני טרפזים ישרי זווית ובפירוק והרכבה יבחנו את הגובה במקבילית ובמלבן.
בסוף השיעור יתקבל מטוס.
משך זמן פעילות המומלץ: 90 דקות (שיעור כפול)
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת מצולעים, ישרים מאונכים וזוויות.
מדידות – שטח המשולש 3/8
- מטרות הפעילות
חישוב שטח של משולש לפי נוסחה.
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 5042
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד קודם את השיעורים גובה במשולש 1/3, 2/3, 3/3
- על השיעור
בפעילות זו התלמידים ילמדו על הקשר בין שטח משולש ושטח מלבן המקיף את המשולש עם צלע משותף וגובה זהה.
- ידע נדרש
חישוב שטח של מלבן כמכפלת אורכי צלעות של שתי צלעות סמוכות והכרת מושג של גובה במשולשים ישרי זווית, חדי זווית וקהה זווית.
- חומרים
המלצה לחלק לתלמיד 6 דפים עם רשת נקודות. (כל 4 נקודות 1 סמ”ר)
שטחי מלבן ומקבילית (נייר משובץ)
- מטרות הפעילות
• אנו מנצלים את הידע משיעור קודם בו למדו לזהות את הגבהים של מלבנים ומקביליות.
התלמידים יעסקו בבנייה של גבהים במקביליות ובמלבנים ובזיהויים.
•התלמידים יהתלמידים יבחנו את המושג גובה, קדקוד וצלע שממול.
התלמיד יתנסה בפעילויות המבהירות את הקשר שבין שטח מלבן
לבין שטח המשולש והמקבילית
- שם הדגם
מטוס
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה התלמידים יצרו שני טרפזים ישרי זווית ובפירוק והרכבה יבחנו את הגובה במקבילית ובמלבן. התלמידים יצרו את הטרפזים גם בנייר משובץ וימדדו את השטח של המקבילית והמלבן. בסוף השיעור יתקבל מטוס.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת מצולעים, ישרים מאונכים וזוויות.