זוויות

זוויות: מידת הסיבוב (ייצוג ויזואלי של הזווית )  3/3

זוויות: מידת הסיבוב (ייצוג ויזואלי של הזווית ) 3/3

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יכירו את גודל הזווית לפי מידת הסיבוב.

  • שם הדגם
  • משחק העכבר המחפש את הגבינה.

  • רצף מומלץ
  • עכברעיגול, ייצוג ויזואלי של הזווית- מידת הסיבוב

  • על השיעור
  • זוהי פעילות שלישית בסדרה של 3 שיעורים, בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש, כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו נבקש מהתלמידים להוציא מהתיקיה את העיגול ואת העכבר, ונלמד לבחון ולזהות את מידת הסיבוב בזווית שונות.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מיון משולשים (על-פי אורכי הצלעות וסוגי הזוויות)  לחטיבה

מיון משולשים (על-פי אורכי הצלעות וסוגי הזוויות) לחטיבה

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים ימיינו משולשים לפי זוויות.
    • התלמידים יכירו וישתמשו במונחים: משולש ישר-זווית, משולש קהה-זווית ומשולש חד-זוויות.
    • התלמידים ימיינו משולשים לפי צלעות.
    • התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).

     

     

  • שם הדגם
  • ציפור זוויות.

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המשולשים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על סוגי המשולשים.

     

  • ידע נדרש
  • הכרת המושג זווית ישרה, ייצוג ויזואלי של הזווית.

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה, זיהוי זוויות ומציאת הזווית הנסתרת

פירוק והרכבה, זיהוי זוויות ומציאת הזווית הנסתרת

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יבחנו את הזוויות של המצולעים באמצעות פעילויות של פירוק והרכבה.

  • שם הדגם
  • ללא דגם

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת הזוויות של המצולעים, וימצאו את הזוויות הנסתרות.

  • ידע נדרש
  • הכרת מושג הזווית.

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים- פירוק והרכבה מעוין ריבוע מקבילית וטרפז*

מרובעים- פירוק והרכבה מעוין ריבוע מקבילית וטרפז*

  • מטרות הפעילות
  • חקר תכונות המרובעים.

  • שם הדגם
  • ללא דגם

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת הזוויות של המצולעים, וימצאו את הזוויות הנסתרות.

  • ידע נדרש
  • הכרת מושג הזווית.

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים

ישרים מאונכים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.

  • שם הדגם
  • דג שוחה

    מספר סידורי: 4003

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, צלעות.

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים

ישרים מאונכים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.

  • שם הדגם
  • דג שוחה

    מספר סידורי: 3011

  • שם היוצר/ת
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, צלעות.

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה-זיהוי זוויות לפי מידה

פירוק והרכבה-זיהוי זוויות לפי מידה

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יבחנו את המידות של הזוויות במצולעים באמצעות פעילויות של פירוק והרכבה של חלקי ריבוע.

     

  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי 5011

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הסדר באתר המותאם לתכנית הלימודים.

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת מידת הזוויות של המצולעים, וימצאו את הזוויות ההמסומנות במצולעים שונים.

  • ידע נדרש
  • הכרת מושג הזווית.

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

זוויות א : עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית)

זוויות א : עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית)

  • מטרות השיעור
  • פעילות הכנה להקניית מושג הזווית, העכבר ישמש אותנו ככלי עזר הנייר.

  • שם הדגם
  • עכבר

    מספר סידורי: 3003

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות ראשונה בסדרה של 3 שיעורים בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו התלמידים יקפלו שני עכברים – אחד יכניסו לתיקייה ואת השני יקחו הביתה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

זוויות ג: מידת הסיבוב (ייצוג ויזואלי של הזווית )

זוויות ג: מידת הסיבוב (ייצוג ויזואלי של הזווית )

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יכירו את גודל הזווית לפי מידת הסיבוב.

  • שם הדגם
  • משחק העכבר המחפש את הגבינה.

    מספר סידורי: 3005

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות שלישית בסדרה של 3 שיעורים, בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש, כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו נבקש מהתלמידים להוציא מהתיקיה את העיגול ואת העכבר, ונלמד לבחון ולזהות את מידת הסיבוב בזווית שונות.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

  • חומרים
  • יש להצטייד בעיגול ובעכבר – התוצרים של השיעורים הקודמים, דבק סטיק.

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד: סוגי זוויות

המודד: סוגי זוויות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי לבחינת סוגי זוויות בנייר ובסביבתם.

    התלמידים יזהו ויחקרו זווית ישרה, זווית הגדולה מזווית ישרה וזווית חדה הקטנה מזווית ישרה.

  • שם הדגם
  • נחש על אצבע

    מספר סידורי: 3006

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בחלק הראשון של השיעור התלמידים יצרו את המודד ויבחנו עם המודד את סוגי הזוויות. תחילה בנייר ובהמשך בכיתתם. כך שהתלמידים יחקרו ויבחנו : זווית ישרה, זווית קהה (גדולה מזווית ישרה.) זווית חדה (קטנה מזווית ישרה.).

    בחלק השני יקפלו את דגם הנחש.

    על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.

    נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’

    המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה, החדה והקהה.

נושאים: מדידות > זוויות

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה