ישרים מאונכים \ ישרים מקבילים
ישרים מאונכים לחטיבה
- מטרת הפעילות
התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.
- שם הדגם
דג שוחה
- רצף מומלץ
ישרים מקבילים ומאונכים 1/2, ישרים מאונכים 2/2 זוויות מתחלפות ומתאימות בישרים מקבילים, זוויות עכבר, זוויות עיגול, זוויות מידת הסיבוב, זוויות פירוק והרכבה, מיון משולשים, גופים תיבה ומנסרה, גופים מעטפת מנסרות, תכנון וקיפול של תיבות, קוביית ג’קסון לחטיבה.
- על השיעור
בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, צלעות.
מרובעים: ניתוח תכונות ומיון מרובעים- שיעור חזרה
- מטרות השיעור
התלמידים יחקרו את התכונות של הריבוע, המלבן, הדלתון, המעוין והטרפז.
התלמידים יחקרו את המרובעים: ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.
- שם הדגם
ציפור ארנבת
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (המותאם לתכנית הלימודים)
- על השיעור
בפעילות זו התלמידים יחקרו את המרובעים שלהם שתי זוגות של צלעות מקבילות. ריבוע, מעוין ודלתון. ומרובע שלו זוג אחד של צלעות מקבילות, הטרפז. ויבחנו את האלכסונים והישרים המאונכים במרובעים. ובסוף הפעילויות יצרו ציפור שהיא גם ארנבת.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
ישרים מקבילים, ישרים מאונכים, זוויות.
ישרים מאונכים
- מטרת הפעילות
התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.
- שם הדגם
דג שוחה
מספר סידורי: 4003
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, צלעות.
- חומרים
נייר אוריגאמי בגודל 15/15, מודד, שני טושים בצבעים שונים.
ישרים מקבילים ומאונכים 1/2 – שיעור חזרה
- מטרות הפעילות
התלמידים יזהו במהלך הקיפולים מצבים שבהם יש מקבילות או מאונכות בין הקטעים.
- שם הדגם
ללא דגם.
מספר סידורי: 3012
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
זהו שיעור הכנה לפני השיעור ישרים מקבילים (דגם השמלה). במהלך קיפול הדגם בשיעור זה, התלמידים חוקרים ובוחנים ישרים מאונכים וישרים מקבילים המתהווים במהלך הקיפול. השיעור נותן לתלמיד כלים לבחינת הישרים המקבילים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, ריבוע.
- חומרים
דף אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, טושים בשני צבעים, מודד
סיכום מרובעים 2/2: ניתוח תכונות ריבוע, דלתון מעוין ומקבילית
- מטרות השיעור
התלמידים יחקרו את התכונות של הריבוע, המלבן, הדלתון, המעוין והטרפז.
התלמידים יחקרו את המרובעים: ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.
- שם הדגם
ציפור ארנבת
מספר סידורי: 5008
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בפעילות זו התלמידים יחקרו את המרובעים שלהם שתי זוגות של צלעות מקבילות. ריבוע, מעוין ודלתון. ומרובע שלו זוג אחד של צלעות מקבילות, הטרפז. ויבחנו את האלכסונים והישרים המאונכים במרובעים. ובסוף הפעילויות יצרו ציפור שהיא גם ארנבת.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
ישרים מקבילים, ישרים מאונכים, זוויות.
- חומרים
-
- טושים בשני צבעים.
ישרים מקבילים ומאונכים 2/2 – שיעור חזרה
- מטרות השיעור
התלמידים יזהו במהלך הקיפולים ישרים המאונכים זה לזה וישרים המקבילים זה לזה.
- שם הדגם
שמלה
מספר סידורי: 3013
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
זהו שיעור המשך לשיעור ישרים מקבילים 1/2 פעילות הכנה. בשיעור זה התלמידים יבחנו סוגים שונים של ישרים – מקבילים ומאונכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, ריבוע.
- חומרים
- נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, מודד, טושים בשני צבעים
ישרים מאונכים וצלעות מאונכות
- מטרת הפעילות
- התלמידים יכירו את התכונות של הישרים המאונכים והצלעות המאונכות.
- התלמידים ישוו בין זוויות לפי גודלן.
- התלמידים יחקרו זוויות בדרך להסקת מסקנות, האם הישרים מאונכים והאם הצלעות מאונכות.
- שם הדגם
קופסה לסוכריות
מספר סידורי: 3010
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יבחנו התלמידים סוגים שונים של ישרים נחתכים, ישרים מאונכים וצלעות מאונכות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, ריבוע, מחומש.
- חומרים
ישרים מאונכים
- מטרת הפעילות
התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.
- שם הדגם
דג שוחה
מספר סידורי: 3011
- שם היוצר/ת
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, צלעות.
- חומרים
נייר אוריגאמי בגודל 15/15, מודד, שני טושים בצבעים שונים.
ישרים מקבילים ומאונכים 1/2
- מטרות הפעילות
התלמידים יזהו במהלך הקיפולים מצבים שבהם יש מקבילות או מאונכות בין הקטעים.
- שם הדגם
ללא דגם.
מספר סידורי: 3012
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
זהו שיעור הכנה לפני השיעור ישרים מקבילים (דגם השמלה). במהלך קיפול הדגם בשיעור זה, התלמידים חוקרים ובוחנים ישרים מאונכים וישרים מקבילים המתהווים במהלך הקיפול. השיעור נותן לתלמיד כלים לבחינת הישרים המקבילים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, ריבוע.
- חומרים
נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, טושים בשני צבעים, מודד
ישרים מקבילים ומאונכים 2/2
- מטרות השיעור
התלמידים יזהו במהלך הקיפולים ישרים המאונכים זה לזה וישרים המקבילים זה לזה.
- שם הדגם
שמלה
מספר סידורי: 3013
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
זהו שיעור המשך לשיעור ישרים מקבילים 1/2 פעילות הכנה. בשיעור זה התלמידים יבחנו סוגים שונים של ישרים – מקבילים ומאונכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, ריבוע.
- חומרים
- נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, מודד, טושים בשני צבעים