נפח
יחידת נפח מקובלת
- מטרת הפעילות
התלמידים יכירו את נושא הנפח.
התלמידים יכירו את הקובייה כיחידת מידה של נפח.
התלמידים ייווכחו שמידה אחת (למשל: גובה) של גוף אינה קובעת חד משמעית את נפחו.
התלמידים יבצעו פעילויות שיבהירו את שימור הנפח.
- שם הדגם
מבנים בנויים מיחידת נפח מקובלת.
מספר סידורי: 3020
- שם היוצר/ת
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יקפלו קוביות בשני גדלים ויתנסו במילוי קופסה בעזרת הקוביות בשני גדלים. ילמדו שמידת הנפח של הקופסה תלוי בגודל של הקובייה שנבחר כמידת יחידת נפח. במדידת גובה של מבנים שנבנו יבינו שמידת הגובה אינה מספיקה לקבוע את הנפח של כל מבנה מאחר שבבניית המבנים השתמשו באותה כמות של קוביות מאותו גודל. בהמשך ילמדו על הצורך של שלושה ממדים של תיבה על מנת לקבוע את נפח התיבה. בפעילות של בנייה יבינו את המושג של שימור הנפח מאחר שהשתמשו באותה כמות של קוביות מאותו גודל על אף שהמבנים נראים שונים.
משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ציוני דרך
כיתה ג – עמוד 35
חישובי נפחים א
- מטרת הפעילות
- התלמיד יכיר את יחידות המידה הסטנדרטיות סמ”ק
- התלמיד יצור תיבות ויחשב את נפחם
- שם הדגם
שלוש תיבות
מספר סידורי: 6007
- שם היוצר/ת
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יצרו על פי נתונים שינתנו בשיעור תיבות ויבחנו את הנפח של התיבות. כמשימת סיכום יצרו את התיבה השלישית.
סוגי התיבות: תיבה שמידת שלושת הצלעות היוצאות מהקדקוד שונות באורכן. תיבה שמידת אורכי שתי צלעות היוצאות מהקדקוד שוות וצלע נוספת היוצאת מאותו קדקוד שונה באורכה. ותיבה שלה שלוש צלעות היוצאות מקדקוד זהות באורכן.
משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ציוני דרך
- חומרים
2 ניירות משובצים לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ,
דבק או שדכן סיכות
גובה הפירמידה
- מטרת הפעילות
- התלמיד יכיר את יחידות המידה הסטנדרטיות סמ”ק
- התלמיד יצור תיבות ויחשב את נפחם
- שם הדגם
שלוש תיבות
מספר סידורי: 6007
- שם היוצר/ת
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יצרו על פי נתונים שינתנו בשיעור תיבות ויבחנו את הנפח של התיבות. כמשימת סיכום יצרו את התיבה השלישית.
סוגי התיבות: תיבה שמידת שלושת הצלעות היוצאות מהקדקוד שונות באורכן. תיבה שמידת אורכי שתי צלעות היוצאות מהקדקוד שוות וצלע נוספת היוצאת מאותו קדקוד שונה באורכה. ותיבה שלה שלוש צלעות היוצאות מקדקוד זהות באורכן.
משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ציוני דרך
חישובי נפחים
- מטרת הפעילות
- התלמיד יכיר את יחידות המידה הסטנדרטיות סמ”ק
- התלמיד יצור תיבות ויחשב את נפחם
- שם הדגם
שלוש תיבות
- שם היוצר/ת
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יצרו על פי נתונים שינתנו בשיעור תיבות ויבחנו את הנפח של התיבות. כמשימת סיכום יצרו את התיבה השלישית.
סוגי התיבות: תיבה שמידת שלושת הצלעות היוצאות מהקדקוד שונות באורכן. תיבה שמידת אורכי שתי צלעות היוצאות מהקדקוד שוות וצלע נוספת היוצאת מאותו קדקוד שונה באורכה. ותיבה שלה שלוש צלעות היוצאות מקדקוד זהות באורכן.
משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ציוני דרך
- חומרים
2 ניירות משובים לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ,
דבק או שדכן סיכות