השוואת שטחים
אוריגאמטריה – מערכת דיגיטלית מתקדמת להוראת גאומטריה באמצעות אוריגאמי
- מהי אוריגאמטריה
- אוריגאמטריה – הוראת גאומטריה באמצעות קיפולי נייר.
הכנה לפעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר 1/5
- נושא הפעילות
השווה ישירה בין שני מלבנים.
- שם הדגם
מפלצת אצבע
מספר סידורי: 0-024
- תכנית לימודים
כיתה א’ – עמוד 18
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
מדידה ישירה: משמעותה היא שניתן להצמיד 2 עצמים אחד צמוד לשני.
מדידה על ידי מתווך: מדידה על ידי המודד.
פעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר 1/5
- נושא
מדידות: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר
- על הפעילות
בפעילות זו הילדים יכירו את המושג ארוך וקצר ויתנסו בהשוואת שני מלבנים שונים.
הכנה לפעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר 2/5
- נושא הפעילות
מדידת אורכים והכרת המושג, ארוך וקצר.
- שם הדגם
מודד אורכים
מספר סידורי: 0-025
- על הפעילות
הילדים יבחנו את אורכו של העפרון ועצמים שונים עם המודד ויכירו את המושג ארוך וקצר.
- חומרים
פעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר 2/5
- נושא הפעילות
מדידת אורכים והכרת המושג, ארוך וקצר.
- תיאור הפעילות
הילדים יבחנו את אורכו של העפרון ועצמים שונים עם המודד ויכירו את המושג ארוך וקצר.
הכנה לפעילות בנושא: מדידות אורך – 3/5
- נושא הפעילות
מדידת אורכים עם מודד מיוחד.
- שם הדגם
בית ומודד
מספר סידורי: 0-026
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו מודד המחולק ליחידות מידה, יקפלו דגם של בית וימדדו עם המודד את חלקיו השונים של הבית.
- חומרים
שני ניירות אוריגאמי בגודל 15/15
הכנה לפעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך 4/5
- נושא הפעילות
מדידת היקף וגובה באמצעות המודד.
- שם הדגם
נחש על אצבע
מספר סידורי: 0-026
- על הפעילות
הילדים יבחנו את היקף השולחנות והגובה של השולחנות עם יחידת מידה שרירותית כמו המודד. בסוף הפעילות הילדים יצרו נחש על אצבע מהמודד.
פעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך 4/5
- נושא הפעילות
מדידת היקף וגובה באמצעות המודד.
- על הפעילות
הילדים יבחנו את היקף השולחנות והגובה של השולחנות עם יחידת מידה שרירותית כמו המודד. בסוף הפעילות הילדים יצרו נחש על אצבע מהמודד.
נוסחאות שטח והיקף מלבן
- מטרת הפעילות
- התלמיד יכיר את יחידות המידה הסטנדרטיות סמ”ר ומ”ר וישתמש בהן למדידת שטחים.
- התלמיד יכיר את נוסחאות השטח וההיקף של מלבן וישתמש בהן לחישוב היקפים ושטחים של צורות הניתנות לפירוק למלבנים.
- .התלמיד ישתמש בנוסחאות לחישובי שטח והיקף של צורות שניתנות לפירוק למלבנים.
- התלמיד יעסוק בחישובי שטח במצבים מציאותיים.
- התלמיד ימצא שטח מרבי של מלבן בעל היקף נתון.
- שם הדגם
כלבלב על גדר
- שם היוצר/ת
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יקבלו שני דפים משובצים ויחלקו את הדף לארבעה מצולעים ששלושה מהם הם מלבנים בעלי שטח של 36 סמ”ר. כשאורכי הצלעות הסמוכות שונות. בסוף הפעילות יתקבל כלבלב על גדר שמורכב מיחידות שטח זהות, אך בעלות צורה שונה.
משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ציוני דרך
הכנה לפעילות בנושא: מדידות – השוואה השוואה באמצעות מתווך 5/5
- נושא הפעילות
מדידת היקף וגובה באמצעות מודד ארוך.
- שם הדגם
נחש ארוך על אצבע
מספר סידורי: 0-026
- על הפעילות
הילדים יבחנו את היקף השולחנות והגובה של השולחנות עם שתי יחידות מידה שרירותית כמו המודד הארוך והקצר. בסוף הפעילות הילדים יצרו נחש ארוך על אצבע מהמודד.
- חומרים