מדידות
ישרים מקבילים ומאונכים 2/2 – שיעור חזרה
- מטרות השיעור
התלמידים יזהו במהלך הקיפולים ישרים המאונכים זה לזה וישרים המקבילים זה לזה.
- שם הדגם
שמלה
מספר סידורי: 3013
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
זהו שיעור המשך לשיעור ישרים מקבילים 1/2 פעילות הכנה. בשיעור זה התלמידים יבחנו סוגים שונים של ישרים – מקבילים ומאונכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, ריבוע.
- חומרים
- נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, מודד, טושים בשני צבעים
ישרים מאונכים וצלעות מאונכות
- מטרת הפעילות
- התלמידים יכירו את התכונות של הישרים המאונכים והצלעות המאונכות.
- התלמידים ישוו בין זוויות לפי גודלן.
- התלמידים יחקרו זוויות בדרך להסקת מסקנות, האם הישרים מאונכים והאם הצלעות מאונכות.
- שם הדגם
קופסה לסוכריות
מספר סידורי: 3010
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יבחנו התלמידים סוגים שונים של ישרים נחתכים, ישרים מאונכים וצלעות מאונכות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, ריבוע, מחומש.
- חומרים
ישרים מאונכים
- מטרת הפעילות
התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.
- שם הדגם
דג שוחה
מספר סידורי: 3011
- שם היוצר/ת
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, צלעות.
- חומרים
נייר אוריגאמי בגודל 15/15, מודד, שני טושים בצבעים שונים.
פירוק והרכבה-זיהוי זוויות לפי מידה
- מטרות הפעילות
התלמידים יבחנו את המידות של הזוויות במצולעים באמצעות פעילויות של פירוק והרכבה של חלקי ריבוע.
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי 5011
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הסדר באתר המותאם לתכנית הלימודים.
- על השיעור
התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת מידת הזוויות של המצולעים, וימצאו את הזוויות ההמסומנות במצולעים שונים.
- ידע נדרש
הכרת מושג הזווית.
- חומרים
מספריים, נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ.
חקר זוויות בצורות מורכבות – מגן דוד
- פעילות מומלצת ליום העצמאות
- מטרות הפעילות
התלמידים יחשבו מידות של זוויות הנמצאות בשרטוטים מורכבים.
- שם הדגם
מגן דוד
מספר סידורי 5013
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- על השיעור
הפעילות מתאימה גם ליום העצמאות וליום ירושלים.
התלמידים יצרו מגן דוד ובמהלך הקיפול יבחנו את הזוויות הנוצרות מהקיפולים השונים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
משולשים, זוויות
- חומרים
3 ניירות אוריגאמי,דבק, מספריים ונייר בגודל A4
ישרים מקבילים ומאונכים 1/2
- מטרות הפעילות
התלמידים יזהו במהלך הקיפולים מצבים שבהם יש מקבילות או מאונכות בין הקטעים.
- שם הדגם
ללא דגם.
מספר סידורי: 3012
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
זהו שיעור הכנה לפני השיעור ישרים מקבילים (דגם השמלה). במהלך קיפול הדגם בשיעור זה, התלמידים חוקרים ובוחנים ישרים מאונכים וישרים מקבילים המתהווים במהלך הקיפול. השיעור נותן לתלמיד כלים לבחינת הישרים המקבילים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, ריבוע.
- חומרים
נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, טושים בשני צבעים, מודד
גובה במשולשים 1/3
- מטרות הפעילות
- התלמידים יקפלו משולש ישר זווית שונה צלעות.
- התלמידים יזהו את הזווית הישרה בכל משולש.
- התלמידים ילמדו למצוא גובה במשולשים: קטע היוצא מהקדקוד ומגיע לצלע שמול הקדקוד ומאונך לה.
- התלמידים יכירו את המונחים: ניצב, יתר במשולש ישר זווית.
- שם הדגם
3 ציפורניים
מספר סידורי: 5020
- על השיעור
התלמידים יקפלו משולש ישר זווית שונה צלעות וילמדו למצוא את הגובה במשולש: אנך היורד מהקדקוד אל הצלע שממול. התלמידים ילמדו לזהות את הניצב והיתר. בסוף הקיפול יתקבלו 3 ציפורניים. בכדי לקבל את כל הציפורניים יש ללמוד את השיעורים הבאים.
- ידע נדרש
הכרת סוגי המשולשים, זוויות, ישרים מאונכים.
- חומרים
3 ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 10ס”מ \10ס”מ
מומלץ להדפיס לכל תלמיד דף משימות: גובה במשולשים ולחלק אותו בסוף השיעור.
גובה במשולשים 2/3
- מטרות הפעילות
- התלמידים יקפלו משולש קהה זווית שונה צלעות.
- התלמידים יזהו את הגבהים במשולשים.
- התלמידים יבחינו שבמשולש קהה זווית שניים מהגבהים מחוץ למשולש.
- שם הדגם
ציפורניים מלאכותיות.
מספר סידורי: 5021
- על השיעור
התלמידים יקפלו משולש קהה זווית שונה צלעות. יחקרו את המשולשים ואת הגבהים בכל משולש. במהלך השיעור התלמידים ילמדו לשרטט את הגבהים מחוץ למשולש. בסוף השיעור יתקבלו 3 ציפורניים נוספים.
- ידע נדרש
הכרת סוגי המשולשים, זוויות, ישרים מאונכים.
- חומרים
2 ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 10/10ס”מ
דף עבודה להדפסה: גובה במשולשים- קהה זווית
ישרים מקבילים ומאונכים 2/2
- מטרות השיעור
התלמידים יזהו במהלך הקיפולים ישרים המאונכים זה לזה וישרים המקבילים זה לזה.
- שם הדגם
שמלה
מספר סידורי: 3013
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
זהו שיעור המשך לשיעור ישרים מקבילים 1/2 פעילות הכנה. בשיעור זה התלמידים יבחנו סוגים שונים של ישרים – מקבילים ומאונכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, ריבוע.
- חומרים
- נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, מודד, טושים בשני צבעים
הכנה לפעילות בנושא: מדידות – השוואה השוואה באמצעות מתווך 5/5
- נושא הפעילות
מדידת היקף וגובה באמצעות מודד ארוך.
- שם הדגם
נחש ארוך על אצבע
מספר סידורי: 0-026
- על הפעילות
הילדים יבחנו את היקף השולחנות והגובה של השולחנות עם שתי יחידות מידה שרירותית כמו המודד הארוך והקצר. בסוף הפעילות הילדים יצרו נחש ארוך על אצבע מהמודד.
- חומרים