מדידות

חלק מהשלם 1/5- חלק ב

חלק מהשלם 1/5- חלק ב

  • מטרת הפעילות
    • הכרת השברים היסודיים באמצעות מודל השטח.
    • הכרת השבר הפשוט ורישומו כמונה ומכנה.
    • הכרת השבר כחלק מהשלם.
    • פעילויות מוחשיות להכרת חלקי השלם.
    • זיהו ורישום חלקי השלם במודל השטח ולא רק שברים יסודיים (המונה אינו 1)
  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי:4050/2

  • על השיעור
  • בשיעור התלמידים יקפלו שני ניירות בגודל זהה אך הקיפולים יהיו שונים בכל נייר.
    התלמידים ילמדו לזהות את החלק מהשלם לפי גודל שטחו ביחס לשלם.
    פעילות זו היא תשתית עבור הוראת שברים בהמשך.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מדידות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חלק מהשלם 1/5- חלק ג

חלק מהשלם 1/5- חלק ג

  • מטרת הפעילות
    • הכרת השברים היסודיים באמצעות מודל השטח.
    • הכרת השבר הפשוט ורישומו כמונה ומכנה.
    • הכרת השבר כחלק מהשלם.
    • פעילויות מוחשיות להכרת חלקי השלם.
    • זיהו ורישום חלקי השלם במודל השטח ולא רק שברים יסודיים (המונה אינו 1)
  • שם הדגם
  • עץ.

    מספר סידורי: 4050/3

  • רצף מומלץ
  • שיעור חלק מהשלם 1/5 חלק ג  הוא חלק מהסדרה של השיעורים בנושא השלם.
    השיעור הבא יהיה חלק מהשלם 2/5

    מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

     

  • על השיעור
  • התלמידים יקפלו  שני ניירות  בגודל 15 ס”מ
    התלמידים יחקרו את החלקים מתוך השלם.

    פעילות זו היא תשתית עבור הוראת שברים בהמשך.

    .

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מדידות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חלק מהשלם 2/2

חלק מהשלם 2/2

  • מטרת הפעילות
    • הכרת השברים היסודיים באמצעות מודל השטח.
    • הכרת השבר הפשוט ורישומו כמונה ומכנה.
    • הכרת השבר כחלק מהשלם.
    • פעילויות מוחשיות להכרת חלקי השלם.
    • זיהו ורישום חלקי השלם במודל השטח ולא רק שברים יסודיים (המונה אינו 1)
  • שם הדגם
  • עץ.

    מספר סידורי: 3024

  • על השיעור
  • שיעור 2 מתוך 2

    התלמידים יקפלו  5 דפים בגדלים שונים ובכל שלב יחקרו את החלקים מתוך השלם. כשהשלם בגדלים שונים.

    פעילות זו היא תשתית עבור הוראת שברים בהמשך.

    .

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ציוני דרך
  • כיתה ד -עמוד 1

    מילון מונחים בגאומטריה

    הדגשים בהוראת השבר כחלק משלם:

    1. קובעים מהו השלם (במקרה שלנו הנייר בצורת ריבוע )
    2. החלקים לא חייבים להיות חופפים.
    3. כאשר מונים את מספר החלקים השווים בשטחם הם לא חייבים להיות רציפים.
    4. חלוקה למספר חלקים שווים בשטחם, בצורות שונות באותו שלם.
    5. כאשר מציינים גודל של חלק מהשלם תמיד כדאי לכתוב ליד זה מספר החלקים שמשלימים את השלם.
    6. השוואת גודלי שברים הוא תמיד ביחס לאותו שלם. – כלומר יתכן חצי של ריבוע גדול הוא גדול משטחו של שלושה רבעים של ריבוע קטן.
נושאים: מדידות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך 1/2

מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך 1/2

  • מטרות הפעילות  
    • התלמידים יחקרו ויגלו מדידות באמצעות השוואה ישירה של אורכים והשוואה באמצעות מתווך.
    • התלמידים יבחנו יחידות מדידה באוביקט מסוים.
    • מדידות אורכי קטעים ביחידות מידה שרירותיות כמו המודד.
  • שם הדגם
  • נחש על אצבע

    מספר סידורי: 1014

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • התלמידים יצרו את המודד ויבחנו את המודד את היקף וגובה השולחן בכיתה. בהמשך יבחנו שני אוביקטים וימדדו אותם בעזרת יחידת מידה זהה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • תכנית לימודים
  • כיתה א’ – עמוד 17

     מדידה ישירה: משמעותה היא שניתן להצמיד 2 עצמים אחד צמוד לשני.

    מדידה על ידי מתווך: מדידה על ידי המודד.

נושאים: מדידות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חלק מהשלם 2/5 חלק א

חלק מהשלם 2/5 חלק א

  • מטרת הפעילות
    • הכרת השברים היסודיים  1/3,1/9 באמצעות מודל השטח.
    • הכרת השבר הפשוט ורישומו כמונה ומכנה.
    • הכרת השבר כחלק מהשלם.
    • פעילויות מוחשיות להכרת חלקי השלם.
    • זיהו ורישום חלקי השלם במודל השטח ולא רק שברים יסודיים (המונה אינו 1)
  • שם הדגם
  • הכנה למשחק גלגלון \ דומינו ראלי

    מספר סידורי 3025

  • על השיעור
  • על ידי קיפול התלמידים מכירים השברים היסודיים,1/9 1/3 כחלק של שלם

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ציוני דרך
  • כיתה ד- עמוד 76

     

    מילון מונחים בגאומטריה

    הדגשים בהוראת השבר כחלק משלם:

    1. קובעים מהו השלם (במקרה שלנו הנייר בצורת ריבוע )
    2. החלקים לא חייבים להיות חופפים.
    3. כאשר מונים את מספר החלקים השווים בשטחם הם לא חייבים להיות רציפים.
    4. חלוקה למספר חלקים שווים בשטחם, בצורות שונות באותו שלם.
    5. כאשר מציינים גודל של חלק מהשלם תמיד כדאי לכתוב ליד זה מספר החלקים שמשלימים את השלם.
    6. השוואת גודלי שברים הוא תמיד ביחס לאותו שלם. – כלומר יתכן חצי של ריבוע גדול הוא גדול משטחו של שלושה רבעים של ריבוע קטן.
נושאים: מדידות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מדידות אורך ביחידות מידה שרירותיות וביחידות מידה סטנדרטיות

מדידות אורך ביחידות מידה שרירותיות וביחידות מידה סטנדרטיות

  • מטרות הפעילות  
    • התלמידים יחקרו ויגלו מדידות באמצעות השוואה ישירה של אורכים והשוואה באמצעות מתווך.
    • התלמידים יבחנו יחידות מדידה באוביקט מסוים.
    • מדידות אורכי קטעים ביחידות מידה שרירותיות כמו המודד המשובץ.
  • שם הדגם
  • מתקן לעפרונות

    מספר סידורי: 3019

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • התלמידים יצרו את המודד החלק והמודד המשובץ ויבחנו את המודד את היקף וגובה השולחן בכיתה. בהמשך התלמידים יעבדו בזוגות ויצרו מודד ארוך  ויבחנו את ההבדל בין יחידות המידה. לסיום יבחנו שני אובייקטים וימדדו אותם בעזרת יחידת מידה זהה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מדידות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חלק מהשלם 2/5 חלק ב

חלק מהשלם 2/5 חלק ב

  • מטרת הפעילות
    • הכרת השברים היסודיים  1/3,1/9 באמצעות מודל השטח.
    • הכרת השבר הפשוט ורישומו כמונה ומכנה.
    • הכרת השבר כחלק מהשלם.
    • פעילויות מוחשיות להכרת חלקי השלם.
    • זיהו ורישום חלקי השלם במודל השטח ולא רק שברים יסודיים (המונה אינו 1)
  • שם הדגם
  • הכנה למשחק גלגלון \ דומינו ראלי

    מספר סידורי 3025

  • על השיעור
  • על ידי קיפול התלמידים מכירים השברים היסודיים,1/9 1/3 כחלק של שלם

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ציוני דרך
  • כיתה ד- עמוד 76

     

    מילון מונחים בגאומטריה

    הדגשים בהוראת השבר כחלק משלם:

    1. קובעים מהו השלם (במקרה שלנו הנייר בצורת ריבוע )
    2. החלקים לא חייבים להיות חופפים.
    3. כאשר מונים את מספר החלקים השווים בשטחם הם לא חייבים להיות רציפים.
    4. חלוקה למספר חלקים שווים בשטחם, בצורות שונות באותו שלם.
    5. כאשר מציינים גודל של חלק מהשלם תמיד כדאי לכתוב ליד זה מספר החלקים שמשלימים את השלם.
    6. השוואת גודלי שברים הוא תמיד ביחס לאותו שלם. – כלומר יתכן חצי של ריבוע גדול הוא גדול משטחו של שלושה רבעים של ריבוע קטן.
נושאים: מדידות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חלק מהשלם 2/5 חלק ג

חלק מהשלם 2/5 חלק ג

  • מטרת הפעילות
    • הכרת השברים היסודיים  1/3,1/9 באמצעות מודל השטח.
    • הכרת השבר הפשוט ורישומו כמונה ומכנה.
    • הכרת השבר כחלק מהשלם.
    • פעילויות מוחשיות להכרת חלקי השלם.
    • זיהו ורישום חלקי השלם במודל השטח ולא רק שברים יסודיים (המונה אינו 1)
  • שם הדגם
  • משחק גלגלון \ דומינו ראלי

    מספר סידורי 3025

  • על השיעור
  • על ידי קיפול התלמידים מכירים השברים היסודיים,1/9 1/3 כחלק של שלם

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ציוני דרך
  • כיתה ד – עמוד 76

    מילון מונחים בגאומטריה

    הדגשים בהוראת השבר כחלק משלם:

    1. קובעים מהו השלם (במקרה שלנו הנייר בצורת ריבוע )
    2. החלקים לא חייבים להיות חופפים.
    3. כאשר מונים את מספר החלקים השווים בשטחם הם לא חייבים להיות רציפים.
    4. חלוקה למספר חלקים שווים בשטחם, בצורות שונות באותו שלם.
    5. כאשר מציינים גודל של חלק מהשלם תמיד כדאי לכתוב ליד זה מספר החלקים שמשלימים את השלם.
    6. השוואת גודלי שברים הוא תמיד ביחס לאותו שלם. – כלומר יתכן חצי של ריבוע גדול הוא גדול משטחו של שלושה רבעים של ריבוע קטן.
נושאים: מדידות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חלק מהשלם – 3/5 חלק א

חלק מהשלם – 3/5 חלק א

  • מטרת הפעילות
    • הכרת השבר הפשוט ורישומו כמונה ומכנה.
    • הכרת השבר כחלק מהשלם.
    • פעילויות מוחשיות להכרת חלקי השלם.
  • שם הדגם
  • ללא דגם

    בשיעור זה התלמידים יכינו את הקיפולים. ובשיעור הבא יקפלו מהם  הדגם של עץ.

    מספר סידורי: 4052/1

  • ציוני דרך
  • כיתה ד – עמוד 1

    מילון מונחים בגאומטריה

    הדגשים בהוראת השבר כחלק משלם:

    1. קובעים מהו השלם (במקרה שלנו הנייר בצורת ריבוע )
    2. החלקים לא חייבים להיות חופפים.
    3. כאשר מונים את מספר החלקים השווים בשטחם הם לא חייבים להיות רציפים.
    4. חלוקה למספר חלקים שווים בשטחם, בצורות שונות באותו שלם.
    5. כאשר מציינים גודל של חלק מהשלם תמיד כדאי לכתוב ליד זה מספר החלקים שמשלימים את השלם.
    6. השוואת גודלי שברים הוא תמיד ביחס לאותו שלם. – כלומר יתכן חצי של ריבוע גדול הוא גדול יותר משטחו של שלושה רבעים של ריבוע קטן.

     

     

נושאים: מדידות

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חלק מהשלם – 3/5 חלק ב

חלק מהשלם – 3/5 חלק ב

  • מטרת הפעילות
    • הכרת השבר הפשוט ורישומו כמונה ומכנה.
    • הכרת השבר כחלק מהשלם.
    • פעילויות מוחשיות להכרת חלקי השלם.
  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי: 4052/2

  • על השיעור
  • שעור 3/5 חלק ב.

    בשיעור זה עוסקים גם במכנים 2,4,8,16 ושמות שונים אבל הדגש הוא על הגורם המשותף הגדול ביותר של המונה והמכנה. השם המתאים לשבר הוא כאשר אין גורם משותף למונה ומכנה פרט ל 1.

     

     

     

  • ציוני דרך
  • כיתה ד – עמוד 1

    מילון מונחים בגאומטריה

    הדגשים בהוראת השבר כחלק משלם:

    1. קובעים מהו השלם (במקרה שלנו הנייר בצורת ריבוע )
    2. החלקים לא חייבים להיות חופפים.
    3. כאשר מונים את מספר החלקים השווים בשטחם הם לא חייבים להיות רציפים.
    4. חלוקה למספר חלקים שווים בשטחם, בצורות שונות באותו שלם.
    5. כאשר מציינים גודל של חלק מהשלם תמיד כדאי לכתוב ליד זה מספר החלקים שמשלימים את השלם.
    6. השוואת גודלי שברים הוא תמיד ביחס לאותו שלם. – כלומר יתכן חצי של ריבוע גדול הוא גדול יותר משטחו של שלושה רבעים של ריבוע קטן.

     

     

נושאים: מדידות

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה