מכללת אורנים

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
  • שם הדגם:
  • הכנה לשעורים מספר סידורי 111

נושאים: מכללת אורנים

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.

  • שם הדגם
  • מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה

    מספר סידורי 333

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.

    • על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
    • נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
    •  המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
    • ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.

נושאים: מכללת אורנים

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה לפעילויות בנושא הריבוע

הכנה לפעילויות בנושא הריבוע

  • נושא הפעילות
  • ריבוע

  • שם הדגם
  • הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
    מספר סידורי: 0-016

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ה: ריבוע, מעוין, מקבילית וטרפז שווה שוקיים

מצולעים ה: ריבוע, מעוין, מקבילית וטרפז שווה שוקיים

  • מטרות הפעילות
  • חקר תכונות המרובעים.

     

  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי 1 /4020

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר ( המותאם לפי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת תכונות ההכלה של המרובעים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד לאחר מרובעים ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ה: ריבוע, מעוין, מקבילית וטרפז שווה שוקיים

מצולעים ה: ריבוע, מעוין, מקבילית וטרפז שווה שוקיים

  • מטרות הפעילות
  • חקר תכונות המרובעים.

     

  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי  2 /4020

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר ( המותאם לפי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת תכונות ההכלה של המרובעים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד לאחר מרובעים ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ג: פירוק והרכבה 1/2 – שיעור חזרה

מצולעים ג: פירוק והרכבה 1/2 – שיעור חזרה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • ההתלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר, כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ללא דגם הכנה לפני שיעור ארנב מצולעים ג.

    מספר סידורי: 3001

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילויות של פירוק והרכבה התלמידים יוצרים מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים התלמידים מקבלים מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע, שהתלמידים משתמשים בו בהרכבה. דרך תשובות התלמידים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה הגאומטרית.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

     

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

משולשים א

משולשים א

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יזהו ויחקרו את המשולשים על-פי מספר הקדקודים ומספר הצלעות.

     

  • שם הדגם
  • עכבר

    מספר סידורי: 1001

  • יוצר הדגם
  • מירי גולן

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  •  

    בפעילות זו יחקרו התלמידים את המשולשים המתהווים במהלך קיפול הדגם. המיון נעשה על-פי מספר הצלעות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ג: 2/2 – שיעור חזרה

מצולעים ג: 2/2 – שיעור חזרה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ארנבון על אצבע.

    מספר סידורי: 3002

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה