מכללת גליל מערבי

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
  • שם הדגם:
  • הכנה לשעורים מספר סידורי 111

נושאים: מכללת גליל מערבי

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.

  • שם הדגם
  • מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה

    מספר סידורי 333

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.

    • על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
    • נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
    •  המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
    • ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.

נושאים: מכללת גליל מערבי

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה לגננת – לפני שמתחילים

הכנה לגננת – לפני שמתחילים

  • מתודות מומלצות
  • מומלץ להכיר את המתודות של תכנית אוריגאמטריה בגן.

    הפעילות מומלצת מגיל 4 ומעלה.

     

  • קישורים
  • פיתוח תפיסה גאומטרית בגן, באמצעות קיפולי נייר

    הרצאת אורח של הגב’ מירי גולן בחוג לחינוך במכללת גליל מערבי. ההרצאה עוסקת בהקניית מושגים בגאומטריה לגיל הרך באמצעות קיפולי נייר. במסגרת ההרצאה יוצגו כלים המסייעים להבניית מושגים בגיאומטריה ולהימנעות מבניית תפיסות מוטעות. ההרצאה תלווה בדוגמאות מתוך ‘אוריגאמטריה דיגיטלית’ ותכלול הדגמה והתנסות בקיפולי נייר.

נושאים: מכללת גליל מערבי

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

סרטוני אקדמיה ברשת

סרטוני אקדמיה ברשת

  • לגננת
  • קישור: הרצאת אורח של הגב’ מירי גולן בחוג לחינוך. ההרצאה עוסקת בהקניית מושגים בגאומטריה לגיל הרך באמצעות קיפולי נייר. במסגרת ההרצאה יוצגו כלים המסייעים להבניית מושגים בגיאומטריה ולהימנעות מבניית תפיסות מוטעות. ההרצאה תלווה בדוגמאות מתוך ‘אוריגאמטריה דיגיטלית’ ותכלול הדגמה והתנסות בקיפולי נייר.

נושאים: מכללת גליל מערבי

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה- משחק דמיוני עם משולשים

פירוק והרכבה- משחק דמיוני עם משולשים

  • על הפעילות
  • הפעילות המוצעת מומלצת כפעילות ראשונה בגן הילדים עם קיפולי נייר. מומלץ לגננת להתנסות במשחק הדמיוני וליישם את הפעילות בגן הילדים. פעילות זו מאפשרת לילדים לרכוש כלים למשחק דמיוני שיהווה תשתית ללמידת הגאומטריה בהמשך. חשוב בפעילות לתת לילדים תחושה שהכל אפשרי.

     

  • יוצר\ת הדגם
  • יוצרת הפעילות מירי גולן ©

    מספר סידורי: 0-001

  • חומרים
  • נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.

    מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.

נושאים: מכללת גליל מערבי

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה-חקר משולשים

פירוק והרכבה-חקר משולשים

  • על הפעילות
  • בפעילויות של פירוק והרכבה הילדים יזהו ויחקרו את המשולש במנחים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים נקבל משולשים בגדלים שונים המורכבים משני משולשים, ארבעה משולשים ומשולשים רבים. הוראה המשלבת פירוק והרכבה  מסייעת להתפתחות החשיבה וההסקה הגאומטרית.

     

  • שם הדגם
  • ללא דגם
    מספר סידורי: 0-002

  • חומרים
  • נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.

    מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.

נושאים: מכללת גליל מערבי

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני -משולשים א

הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני -משולשים א

  • נושא
  • משולשים

  • תיאור הפעילות
  • הפעילות מאפשרת לגננת ללמד את הילדים קיפולי נייר ולחקור את המשולש.

  • שם הדגם
  • הילד מחליט על-פי דמיונו מהי התוצאה הסופית.
    מספר סידורי: 0-003

  • מטרות הפעילות
    • הילד יזהה ויחקור את המשולשים על פי מספר צלעות והקדקודים.
    • הילד ישיים את הצורות.
    • פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).            

                                                                                                          

  • חומרים
  • נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.

    מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.

נושאים: מכללת גליל מערבי

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – משולשים ב

הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – משולשים ב

  • נושא הפעילות
  • משולשים

  • שם הדגם
  • הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.

    מספר סידורי: 0-004

  • רצף מומלץ
  • משחק דמיוני עם משולשים – הכנה לגננת
    פעילות מקדימה -משולשים פירוק והרכבה
    הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – משולשים א
    פעילות בנושא: דגם דמיוני – משולשים א

     

     

  • חומרים
  • נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.

    מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.

נושאים: מכללת גליל מערבי

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה 1/3 – מצולעים (הכירות גלובלית )

פירוק והרכבה 1/3 – מצולעים (הכירות גלובלית )

  • נושא
  • פירוק והרכבה – מצולעים

  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי: 0-005

  • חומרים
  • נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.

    מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.

נושאים: מכללת גליל מערבי

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה 2/3 מצולעים (הכירות גלובלית)

פירוק והרכבה 2/3 מצולעים (הכירות גלובלית)

  • נושא הפעילות
  • פירוק והרכבה משלושה משולשים- מצולעים

  • שם הדגם
  • ללא דגם
    מספר סידורי: 0-006

     

  • חומרים
  • נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.

    מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.

נושאים: מכללת גליל מערבי

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה