אוריגאמטריה לגני ילדים 4-6
הכנה לגננת – לפני שמתחילים
- מתודות מומלצות
מומלץ להכיר את המתודות של תכנית אוריגאמטריה בגן.
הפעילות מומלצת מגיל 4 ומעלה.
- קישורים
פיתוח תפיסה גאומטרית בגן, באמצעות קיפולי נייר
הרצאת אורח של הגב’ מירי גולן בחוג לחינוך במכללת גליל מערבי. ההרצאה עוסקת בהקניית מושגים בגאומטריה לגיל הרך באמצעות קיפולי נייר. במסגרת ההרצאה יוצגו כלים המסייעים להבניית מושגים בגיאומטריה ולהימנעות מבניית תפיסות מוטעות. ההרצאה תלווה בדוגמאות מתוך ‘אוריגאמטריה דיגיטלית’ ותכלול הדגמה והתנסות בקיפולי נייר.
סרטוני אקדמיה ברשת
- לגננת
קישור: הרצאת אורח של הגב’ מירי גולן בחוג לחינוך. ההרצאה עוסקת בהקניית מושגים בגאומטריה לגיל הרך באמצעות קיפולי נייר. במסגרת ההרצאה יוצגו כלים המסייעים להבניית מושגים בגיאומטריה ולהימנעות מבניית תפיסות מוטעות. ההרצאה תלווה בדוגמאות מתוך ‘אוריגאמטריה דיגיטלית’ ותכלול הדגמה והתנסות בקיפולי נייר.
- להורים וילדי הגנים
פירוק והרכבה- משחק דמיוני עם משולשים
- על הפעילות
הפעילות המוצעת מומלצת כפעילות ראשונה בגן הילדים עם קיפולי נייר. מומלץ לגננת להתנסות במשחק הדמיוני וליישם את הפעילות בגן הילדים. פעילות זו מאפשרת לילדים לרכוש כלים למשחק דמיוני שיהווה תשתית ללמידת הגאומטריה בהמשך. חשוב בפעילות לתת לילדים תחושה שהכל אפשרי.
- יוצר\ת הדגם
יוצרת הפעילות מירי גולן ©
מספר סידורי: 0-001
- ציוני דרך לפי כיתות
ציוני דרך בתכנית הלימודים
מילון מונחים בגאומטריה
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פירוק והרכבה-חקר משולשים
- על הפעילות
בפעילויות של פירוק והרכבה הילדים יזהו ויחקרו את המשולש במנחים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים נקבל משולשים בגדלים שונים המורכבים משני משולשים, ארבעה משולשים ומשולשים רבים. הוראה המשלבת פירוק והרכבה מסייעת להתפתחות החשיבה וההסקה הגאומטרית.
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדיםמצורף קישור לסרטון מגן הילדים
מומלץ לצפות בסרטון הבא לפני הפעילות ולאחריה
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 0-002
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני -משולשים א
- נושא
משולשים
- תיאור הפעילות
הפעילות מאפשרת לגננת ללמד את הילדים קיפולי נייר ולחקור את המשולש.
- שם הדגם
הילד מחליט על-פי דמיונו מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-003
- מטרות הפעילות
- הילד יזהה ויחקור את המשולשים על פי מספר צלעות והקדקודים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- רצף מומלץ
פעילות זו מומלצת לאחר הפעילויות:
פעילות מקדימה – משחק דמיוני עם משולשים
פעילות מקדימה -משולשים פירוק והרכבהראו פעילות אקדמיה ברשת – פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – משולשים ב
- נושא הפעילות
משולשים
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-004
- רצף מומלץ
משחק דמיוני עם משולשים – הכנה לגננת
פעילות מקדימה -משולשים פירוק והרכבה
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – משולשים א
פעילות בנושא: דגם דמיוני – משולשים א
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
ראו פעילות אקדמיה ברשת – הנחיה לגננות/ פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פירוק והרכבה 1/3 – מצולעים (הכירות גלובלית )
- נושא
פירוק והרכבה – מצולעים
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 0-005
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פירוק והרכבה 2/3 מצולעים (הכירות גלובלית)
- נושא הפעילות
פירוק והרכבה משלושה משולשים- מצולעים
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 0-006
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פירוק והרכבה 3/3 מצולעים (הכירות גלובלית)
- נושא
פירוק והרבה – יצירת מצולעים מ- 4 משולשים
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 0-007
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים – א
- נושא הפעילות
מצולעים
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי : 0-008
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.