מכללת גליל מערבי
הכנה לפעילות בנושא : חקר והכרת הגופים
- נושא הפעילות
הכרת הגופים, פאונים ומנסרות ממרכז הבנייה בגן.
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 0-024
- על הפעילות
פעילות זו היא פעילות חקר שבה הילדים ילמדו למיין ולשיים את הגופים ממרכז הבנייה בגן.
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
שטח הפנים בקובייה
- מטרת הפעילות
- התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
- התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
- התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
- שם הדגם
קובייה
מספר סידורי: 2019
- שם היוצר/ת
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההhקף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ציוני דרך
כיתה ב – עמוד 35
הזזה
- מטרת הפעילות
התלמידים יזהו את תכונות ההזזה.
- שם הדגם
מכונית
מספר סידורי: 1013
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
מומלץ לתת מספיק זמן למשחק והתנסות בפעילויות של הזזה.
הזזה היא אחת משלושת הטרנספורמציות – שיקוף, הזזה, סיבוב – הנלמדות בבית הספר היסודי. בפעילות התלמידים יקפלו את דגם המכונית, ויבחנו באמצעות המודד את תכונות ההזזה: חפיפה, מרחק וכיוון.
משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- חומרים
קו השיקוף במרובעים
- מטרות הפעילות
- התלמידים יצרו צורות בשיקוף על-ידי פעילות בקיפולי נייר.
- התלמידים יזהו אם שתי צורות מתקבלות זו מזו בשיקוף.
- התלמידים יגלו את תכונות השיקוף במהלך קיפול הדגם.
- התלמידים ימצאו את מקומו של קו השיקוף.
- שם הדגם
ילדה \ כלבלב.
מספר סידורי: 1011
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יחקרו התלמידים את קווי השיקוף במרובעים המתהווים במהלך הקיפול, ויבחנו אם הם קווי השיקוף. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו נבחן את קווי השיקוף על-ידי קיפול, ונבדוק אם צד אחד מכסה את הצד השני.
משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המצולעים.
- חומרים
- נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, שני טושים בצבעים שונים ומודד
הכנה לפעילות בנושא: גופים – מתיבות לפריסות 1/2
- נושא הפעילות
הכרת פריסות של תיבות.
- שם הדגם
פריסות מעוצבות.
מספר סידורי: 0-029
- על הפעילות
הילדים יצרו את הפריסות מהקופסאות של התה שהם תיבות, יחקרו ויעצבו אותם.
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
פעילות בנושא: גופים – פריסות של תיבות 1/2
- נושא הפעילות
הכרת פריסות של תיבות.
- תיאור הפעילות
הילדים יצרו את הפריסות מהקופסאות של התה שהם תיבות, יחקרו ויעצבו אותם.
הכנה לפעילות בנושא: גופים – מפריסות לתיבות 2/2
- נושא הפעילות
יצירת תיבות מפריסות שהילדים הכינו בפעילות הקודמת.
- שם הדגם
תיבות מעוצבות – תערוכה בגן
מספר סידורי: 0-030
- על הפעילות
הילדים יצרו את התיבות מהפריסות שהם עיצבו
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
פעילות בנושא: גופים – מפריסות לתיבות 2/2
- נושא הפעילות
יצירת תיבות מפריסות שהילדים הכינו בפעילות הקודמת.
- על הפעילות
הילדים יצרו את התיבות מהפריסות שהם עיצבו
הכנה לפעילות בנושא: גופים – מעטפת ופריסת הפירמידה
- נושא הפעילות
יצירת מעטפת פירמידה מפריסה.
- שם הדגם
מעטפת פירמידה
מספר סידורי: 0-031
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו משולשים ויחברו אותם למעטפת הפירמידה וילמדו על הפריסה ומבנה הפירמידה.
- חומרים
למעטפת פירמידה משולשת 3 ניירות אוריגאמי
למעטפת פירמידה מרובעת 4 ניירות אוריגאמי
למעטפת פירמידה מחומשת 5 ניירות אוריגאמי
למעטפת פירמידה משושה 6 ניירות אוריגאמי
למעטפת פירמידה משובעת 7 ניירות אוריגאמי
פעילות בנושא: גופים – מעטפת ופריסת הפירמידה
- נושא הפעילות
יצירת מעטפת פירמידה מפריסה.
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו משולשים ויחברו אותם למעטפת הפירמידה וילמדו על הפריסה ומבנה הפירמידה.