מרובעים

מיון והשוואת שטחי מצולעים

מיון והשוואת שטחי מצולעים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ימיינו ויישמנו מצולעים לפי מספר הצלעות.

  • שם הדגם
  • מתן תורה

    מספר סידורי 2020

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
    • התלמידים יקפלו את הנייר וימיינו מלבנים לפי גודל שטחם ומיון מצולעים לפי מספר הצלעות.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מצולעים > מרובעים

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.

  • שם הדגם
  • מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה

    מספר סידורי 333

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.

    • על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
    • נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
    •  המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
    • ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.

נושאים: מצולעים > מרובעים

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)

המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)

  • נושא הפעילות
  • יצירת המודד (כלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה).

  • שם הדגם
  • מודד (מומלץ לקפל ולשמור במגרה.)
    מספר סידורי: 0-011

  • חומרים
  • נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.

    מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.

     

נושאים: מצולעים > מרובעים

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה –  מרובעים

פירוק והרכבה – מרובעים

  • נושא הפעילות
  • מרובעים

  • שם הדגם
  • ללא תוצר

    מספר סידורי: 0-013

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

סיכום חקר המלבן ותכונותיו

סיכום חקר המלבן ותכונותיו

  • מטרות הפעילות
  • הכרת התכונות של המלבן.

  • שם הדגם
  • קיפול ספר – מומלץ לשבוע הספר

    מספר סידורי 5048

  • רצף מומלץ
  • מומלץ לעשות בדיקת ידע על המלבן ממה שלמדו בכתה ד’.

  • על השיעור
  • לסכם את כל התכונות של המלבן, השוואתו עם תכונות של מרובעים אחרים בפרט הריבוע. גם להתרגל לבטא תכונות בעזרת אותיות. ,גם בכתיבה וגם בדיבור.

     

  • ידע נדרש
  • חקר מרובעים

  • חומרים
  • שני ניירות בצורת A4

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’

הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’

  • נושא הפעילות
  • מרובעים

  • שם הדגם
  • הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.

    מספר סידורי: 0-014

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פעילות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’

  • נושא הפעילות
  • מרובעים

  • תיאור הפעילות
  • בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בנושא המרובעים.

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה לפעילויות בנושא הריבוע

הכנה לפעילויות בנושא הריבוע

  • נושא הפעילות
  • ריבוע

  • שם הדגם
  • הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
    מספר סידורי: 0-016

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פעילות בנושא: הריבוע

  • נושא הפעילות
  • מרובעים – ריבוע

  • תיאור הפעילות
  • בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בנושא הריבוע.

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה