מרובעים
מיון והשוואת שטחי מצולעים
- מטרת הפעילות
התלמידים ימיינו ויישמנו מצולעים לפי מספר הצלעות.
- שם הדגם
מתן תורה
מספר סידורי 2020
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)
- על השיעור
- התלמידים יקפלו את הנייר וימיינו מלבנים לפי גודל שטחם ומיון מצולעים לפי מספר הצלעות.
משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- חומרים
2 ניירות אוריגאמי בגודל 15/15 ס”מ
המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות
- מטרת הפעילות
התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.
- שם הדגם
מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה
מספר סידורי 333
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)
- על השיעור
בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.
- על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
- נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
- המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
- ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.
משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.
המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)
- נושא הפעילות
יצירת המודד (כלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה).
- שם הדגם
מודד (מומלץ לקפל ולשמור במגרה.)
מספר סידורי: 0-011
- תכנית לימודים
תכנית לימודים: עמוד 42 | מילון מונחים בגאומטריה
תחושה מרחבית וגאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פירוק והרכבה – מרובעים
- נושא הפעילות
מרובעים
- שם הדגם
ללא תוצר
מספר סידורי: 0-013
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
סיכום חקר המלבן ותכונותיו
- מטרות הפעילות
הכרת התכונות של המלבן.
- שם הדגם
קיפול ספר – מומלץ לשבוע הספר
מספר סידורי 5048
- רצף מומלץ
מומלץ לעשות בדיקת ידע על המלבן ממה שלמדו בכתה ד’.
- על השיעור
לסכם את כל התכונות של המלבן, השוואתו עם תכונות של מרובעים אחרים בפרט הריבוע. גם להתרגל לבטא תכונות בעזרת אותיות. ,גם בכתיבה וגם בדיבור.
- ידע נדרש
חקר מרובעים
- חומרים
שני ניירות בצורת A4
הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
- נושא הפעילות
מרובעים
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-014
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
- נושא הפעילות
מרובעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בנושא המרובעים.
פירוק והרכבה: הריבוע
- נושא הפעילות
ריבוע
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-015
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה (עמוד 34).
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
הכנה לפעילויות בנושא הריבוע
- נושא הפעילות
ריבוע
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-016
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא: הריבוע
- נושא הפעילות
מרובעים – ריבוע
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בנושא הריבוע.