מרובעים
חקר מרובעים 4
- מטרת הפעילות
התלמידים יזהו ויחקרו את התכונות של המרובעים.
התלמידים יכירו את תכונות הריבוע, המקבילית, טרפז, מעוין ודלתון.
- שם הדגם
התלמידים ימציאו דגם משלהם.
מספר סידורי: 3017
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יחקרו ויזהו מרובעים על פי תכונות נתונות.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- חומרים
שני ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ
ישרים מקבילים ומאונכים 2/2
- מטרות השיעור
התלמידים יזהו במהלך הקיפולים ישרים המאונכים זה לזה וישרים המקבילים זה לזה.
- שם הדגם
שמלה
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
זהו שיעור המשך לשיעור ישרים מקבילים 1/2 פעילות הכנה. בשיעור זה התלמידים יבחנו סוגים שונים של ישרים – מקבילים ומאונכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
זווית, זווית ישרה, ריבוע.
חקר מרובעים 1 (ריבוע, מעוין, ומקבילית)
- מטרות הפעילות
חקר תכונות המרובעים, אלכסון במרובעים וקווי הסימטריה.
- שם הדגם
ללא דגם
- על השיעור
התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת תכונות ההכלה של המרובעים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
מומלץ ללמד לאחר מרובעים ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.
חקר מרובעים 2 ( ריבוע,דלתון,מעוין)
- מטרות הפעילות
- התלמידים יזהו מרובעים, בדגש על ריבוע, מעוין ודלתון.
- התלמידים יחקרו את התכונות של הריבוע המעוין והדלתון.
- התלמידים ימיינו את התכונות המשותפות של הריבוע מעוין והדלתון.
- שם הדגם
ציפור מנקרת
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו התלמידים יזהו, יחקרו את המעוין הריבוע והדלתון.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מרובעים.
- ציוני דרך
כיתה ד – עמוד 35
חקר מצולעים – סביבון
- מטרות השיעור
התלמידים יזהו ויחקרו את תכונות המצולעים.
התלמידים יחשבו את סכום הזוויות במחומש ובמשושה.
- שם הדגם
סביבון
מספר סידורי:4056
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בפעילות התלמידים יחקרו את המרובעים ויחשבו את סכום הזוויות במשחומש ובמשושה. בסוף הפעילות יתקבל סביבון.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרה וחישוב זוויות.
- חומרים
- נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, וקיסמים (קיסם שיניים)
פעילות לפיתוח חשיבה גאומטרית: מצולעים וחפיפה
- מטרות הפעילות
לאפשר לתלמידים להכיר תכונות נוספות של מצולעים.
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי: 3025
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
הפעילות מאפשרת לתלמידים לקפל ולבחון את התכונות של המצולעים ולחשוב באופן יצירתי. בפעילות זו התלמידים אינם יוצרים דגם.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
היכרות מעמיקה עם מרובעים, משולשים וחפיפה.
- חומרים
נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, עיפרון , מחק, נייר משובץ ומודד
חוקרים את החנוכייה
- מטרות הפעילות
- התלמידים יזהו טרפז ישר זווית.
- התלמידים יזהו את הדלתון.
- שם הדגם
חנוכיה
מספר סידורי 4055
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה התלמידים יחקרו את תכונות הדלתון את האלכסונים של הדלתון תוך כדי קיפול הלהבה של החנוכיה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: ישרים מאונכים, אלכסונים וקוי סימטריה.
- ציוני דרך
כיתה ה – עמוד 30
נרות לחנוכה- חקר מרובעים
- מטרות הפעילות
- התלמידים יזהו מרובעים לפי מספר הצלעות.
- שם הדגם
נר ולהבה
מספר סידורי 1000
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה התלמידים יחקרו את המרובעים לפי מספר הצלעות. ומקפלים נר עם להבה
מכיון שבגילאים האלו תלמידים רבים מתקשים לגזור מדויק על המורה להכין את השיעור ולגזור כל נייר בגודל 15/15 ל- 9 ריבועים כפי שמודגם בשיעור.משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: מרובעים
- ציוני דרך
כיתה א- עמוד 22
כיתה ב- עמוד 34
- חומרים
- נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ ובנוסף 3 ניירות בגודל 15/15 – המורה מכינה את הריבועים הקטנים של הלהבה מראש.