מצולעים

מצולעים ג: פירוק והרכבה 1/2

מצולעים ג: פירוק והרכבה 1/2

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • ההתלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר, כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ללא דגם הכנה לפני שיעור ארנב מצולעים ג.

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בפעילויות של פירוק והרכבה התלמידים יוצרים מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים התלמידים מקבלים מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע, שהתלמידים משתמשים בו בהרכבה. דרך תשובות התלמידים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה הגאומטרית.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

     

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 1

חקר מרובעים 1

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו את המרובעים: ריבוע, מלבן, מקבילית, מעוין, טרפז, דלתון.
    • התלמידים יזהו ויסרטטו ישרים מקבילים.
  • שם הדגם
  • מעבורת חלל

    מספר סידורי: 3014

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המרובעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 2

חקר מרובעים 2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יחקרו מרובעים: ריבוע, ומלבן ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים .
  • שם הדגם
  • מעטפה

    מספר סידורי: 3015

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן על-ידי פירוק והרכבה.


    משך זמן פעילות מומלץ:
    45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים, זווית ישרה.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

זוויות: מידת הסיבוב (ייצוג ויזואלי של הזווית )  3/3

זוויות: מידת הסיבוב (ייצוג ויזואלי של הזווית ) 3/3

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יכירו את גודל הזווית לפי מידת הסיבוב.

  • שם הדגם
  • משחק העכבר המחפש את הגבינה.

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות שלישית בסדרה של 3 שיעורים, בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש, כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו נבקש מהתלמידים להוציא מהתיקיה את העיגול ואת העכבר, ונלמד לבחון ולזהות את מידת הסיבוב בזווית שונות.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מודד זוויות – חקר זוויות עם מודד זוויות

מודד זוויות – חקר זוויות עם מודד זוויות

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים ימיינו משולשים לפי זוויות.
    • התלמידים יכירו וישתמשו במונחים: משולש ישר-זווית, משולש קהה-זווית ומשולש חד-זוויות.
    • התלמידים ימיינו משולשים לפי צלעות.
    • התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).

     

  • שם הדגם
  • מודד זוויות – מד זווית מנייר

    מספר סידורי: 444

  • שם היוצר/ת
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המשולשים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על סוגי המשולשים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושג זווית ישרה, ייצוג ויזואלי של הזווית.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 3

חקר מרובעים 3

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ויחקרו מרובעים.

    התלמידים יכירו את תכונות הריבוע, המעוין והדלתון.

  • שם הדגם
  • ארנבת

    מספר סידורי: 3016

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יחקרו ויזהו מרובעים על פי תכונות נתונות.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה – חקר מרובעים 2 – דלתון

  • מטרות הפעילות
  • חקר תכונות המרובעים, אלכסון במרובעים וקווי הסימטריה.

  • שם הדגם
  • ללא דגם

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת תכונות ההכלה של המרובעים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד לאחר מרובעים ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 4

חקר מרובעים 4

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ויחקרו את התכונות של המרובעים.

    התלמידים יכירו את תכונות הריבוע, המקבילית, טרפז, מעוין ודלתון.

  • שם הדגם
  • התלמידים ימציאו דגם משלהם.

    מספר סידורי: 3017

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יחקרו ויזהו מרובעים על פי תכונות נתונות.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מקבילים ומאונכים 2/2

ישרים מקבילים ומאונכים 2/2

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יזהו במהלך הקיפולים ישרים המאונכים זה לזה וישרים המקבילים זה לזה.

  • שם הדגם
  • שמלה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זהו שיעור המשך לשיעור ישרים מקבילים 1/2 פעילות הכנה. בשיעור זה התלמידים יבחנו סוגים שונים של ישרים – מקבילים ומאונכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, ריבוע.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 1 (ריבוע, מעוין, ומקבילית)

חקר מרובעים 1 (ריבוע, מעוין, ומקבילית)

  • מטרות הפעילות
  • חקר תכונות המרובעים, אלכסון במרובעים וקווי הסימטריה.

  • שם הדגם
  • ללא דגם

     

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת תכונות ההכלה של המרובעים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד לאחר מרובעים ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה