מצולעים

מצולעים ה: ריבוע, מעוין, מקבילית וטרפז שווה שוקיים

מצולעים ה: ריבוע, מעוין, מקבילית וטרפז שווה שוקיים

  • מטרות הפעילות
  • חקר תכונות המרובעים.

     

  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי 1 /4020

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר ( המותאם לפי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת תכונות ההכלה של המרובעים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד לאחר מרובעים ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ה: ריבוע, מעוין, מקבילית וטרפז שווה שוקיים

מצולעים ה: ריבוע, מעוין, מקבילית וטרפז שווה שוקיים

  • מטרות הפעילות
  • חקר תכונות המרובעים.

     

  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי  2 /4020

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר ( המותאם לפי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת תכונות ההכלה של המרובעים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד לאחר מרובעים ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פעילות בנושא: דגם דמיוני – ריבוע ומלבן שונה ודומה

  • נושא הפעילות
  • ריבוע ומלבן – שונה ודומה

  • תיאור הפעילות
  • בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בהקבלה בין הריבוע והמלבן.(שונה ודומה)

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ג: פירוק והרכבה 1/2 – שיעור חזרה

מצולעים ג: פירוק והרכבה 1/2 – שיעור חזרה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • ההתלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר, כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ללא דגם הכנה לפני שיעור ארנב מצולעים ג.

    מספר סידורי: 3001

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילויות של פירוק והרכבה התלמידים יוצרים מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים התלמידים מקבלים מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע, שהתלמידים משתמשים בו בהרכבה. דרך תשובות התלמידים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה הגאומטרית.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

     

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

משולשים א

משולשים א

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יזהו ויחקרו את המשולשים על-פי מספר הקדקודים ומספר הצלעות.

     

  • שם הדגם
  • עכבר

    מספר סידורי: 1001

  • יוצר הדגם
  • מירי גולן

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  •  

    בפעילות זו יחקרו התלמידים את המשולשים המתהווים במהלך קיפול הדגם. המיון נעשה על-פי מספר הצלעות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ג: 2/2 – שיעור חזרה

מצולעים ג: 2/2 – שיעור חזרה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ארנבון על אצבע.

    מספר סידורי: 3002

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ו: ריבוע ,דלתון,מעוין

מצולעים ו: ריבוע ,דלתון,מעוין

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו מרובעים, בדגש על דלתון וריבוע.
    • התלמידים יזהו את הקטעים המאונכים בריבוע ובמעוין.
  • שם הדגם
  • ציפור מנקרת

    מספר סידורי  2 /4021

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו התלמידים יזהו, יחקרו את המעוין והריבוע.
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מרובעים.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים  – המלבן ותכונותיו – שיעור חזרה

חקר מרובעים – המלבן ותכונותיו – שיעור חזרה

  • מטרות הפעילות
  • הכרת התכונות של המלבן.

  • שם הדגם
  • מסיכה

    מספר סידורי 5002

  • רצף מומלץ
  • מומלץ לעשות בדיקת ידע על המלבן ממה שלמדו בכתה ד’.

  • על השיעור
  • לסכם את כל התכונות של המלבן, השוואתו עם תכונות של מרובעים אחרים בפרט הריבוע. גם להתרגל לבטא תכונות בעזרת אותיות. ,גם בכתיבה וגם בדיבור.

     

  • ידע נדרש
  • חישוב שטח של מלבן כמכפלת אורכי צלעות של שתי צלעות סמוכות.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 1 – הדלתון ותכונותיו

חקר מרובעים 1 – הדלתון ותכונותיו

  • מטרות הפעילות
  • הכרת תכונות הדלתון וזיהוי התכונות המיודות של מרובע זה.

  • שם הדגם
  • מסכה

    יוצר הדגם: פול ג’קסון

    מספר סידורי: 5001 

  • רצף מומלץ
  • לפני הפעלת השעור לחזור על נושא הדלתון שנלמד גם בכתה ד.

  • על השיעור
  • בלימוד תכונות הדלתון יכלו התלמידים לזהות תכונות המשותפות למספר מרובעים. אנכות של אלכסונים משותף גם לריבוע ומעוין.

  • ידע נדרש
  • הכרה ראשונה עם מגוון המרובעים הנלמדים בכתה ד’.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 2 – המלבן ותכונותיו

חקר מרובעים 2 – המלבן ותכונותיו

  • מטרות הפעילות
  • הכרת התכונות של המלבן.

  • שם הדגם
  • מסיכה

    מספר סידורי 5002

  • רצף מומלץ
  • מומלץ לעשות בדיקת ידע על המלבן ממה שלמדו בכתה ד’.

  • על השיעור
  • לסכם את כל התכונות של המלבן, השוואתו עם תכונות של מרובעים אחרים בפרט הריבוע. גם להתרגל לבטא תכונות בעזרת אותיות. ,גם בכתיבה וגם בדיבור.

     

  • ידע נדרש
  • חישוב שטח של מלבן כמכפלת אורכי צלעות של שתי צלעות סמוכות.

נושאים: מצולעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה