ספארי של נייר

מרובעים – ספארי של נייר

מרובעים – ספארי של נייר

  • מטרות הפעילות
    • פיתוח הדמיון והיכולת לתיאור מילולי וחזותי.
    • למידה חוויתית באמצעות גילוי וחקר.
    • פיתוח מיומנויות מוטוריות.
    • התלמיד ימיין סוגי מרובעים
  • שם הדגם
  • פילפילון

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על הפעילות
  • בתהליך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את המרובעים. בסיום הקיפול התלמידים יעצבו  ויצרו את סביבת החיים של הפיל.

    בפעילות נרחיב על נושא הכחדה ושימור של הפילים.

  • משך זמן הפעילות
  • משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • מידע למורה
  • הפיליים מתוך ויקיפדיה

    מינים בסכנת הכחדה 

    מילון מונחים בגאומטריה

     

    הצעות לפעילויות:

    1.  לבקש מכל תלמיד לעצב את הפיל שלו ולהוסיף סמל קבוצתי – בפעילות זו ניתן לשוחח על השונה והדומה בחברה שלנו.

    2.  לבקש מהתלמידים לעצב את הפיל בהשראת הספר של פאול קור  ולשוחח על החשיבות של חברה בעלת גוונים שונים ועל הקבלה של מי שאנחנו גם אם מבחוץ הפיל נשאר אפור, הבנו מהסיפור שבתוך תוכו של הפיל השאיפות, החלומות שלו מלאים בגוונים וצבעים.

    הפיל שרצה להיות הכי – פאול קור

    הסיפור עוסק  בפיל צעיר שחש דכדוך כיוון שצבעו האפור לא מצא-חן בעיניו. ציפור שפגש הסבירה לו כי הצבע האפור הוא המתאים ביותר לפילים, אולם דבריה לא שכנעו אותו. הפיל רצה, במקום צבעו, להיות צבעוני. הציפור, על מנת למלא את בקשתו, השיגה מגוון של צבעים כאשר את האדום תרמה לה חיפושית משה רבנו נדיבה. פעולת הצביעה נעשתה בעזרת נוצה מזנבה של הציפור וכאשר הושלמה המשימה הפיל היה שבע רצון מאוד. כשראו שאר הפילים את הפילון הצבעוני הם טענו שהוא לא נראה כמו פיל, אלא כמו ליצן. הפילון שחש צער על טעותו, ביקש לשוב לצבעו המקורי. כדי לאפשר את הדבר, הפילים שטפו אותו בעזרת מים ששאבו לתוך חדקם. כששב הפילון לצבעו האפור הוא הבין שדבריה של הציפור כי הצבע האפור של הפילים מתאים להם – נכונים.

    שימו לב שוב הצבע מתאים להם בטבע אבל הפיל בתוכו מלא בגוונים ורעיונות וזה המסר החשוב בסיפור זה.

נושאים: ספארי של נייר 2018 > ספארי של נייר

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה