העשרה - כיתה ה-ו
ספל – ד-ו
מטרת הפעילות |
|
שם הדגם | ספל |
רצף מומלץ | מודד |
חומרים | נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ דף עבודה לסיכום השיעור |
לב הסימטריה
מטרת הפעילות: התלמידים יקפלו את הלב ויחקרו את קווי הסימטריה
דג שוחה
מטרת השיעור: התלמידים יקפלו דג שוחה ויחקרו את הישרים המאונכים
חומרים: נייר אוריגאמי לכל תלמיד, מודד, שני טושים בשני צבעים שונים
הכנה לשיעור : קיפול המודד
שיעור מקדים: מומלץ ללמד את השיעור הזה אחרי השיעור ישרים מאונכים קופסה לסוכריות
כיתות: ג ד ה ו
ילדה וכלבלב ד-ו
מטרת הפעילות | התלמידים יקפלו ילדה וכלבלב על אצבע ויחקרו את האלכסון |
שם הדגם | ילדה כלבלב |
רצף מומלץ | מודד, ספל |
חומרים | 2 דפי אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ |
חלל – הלווין
- מטרות הפעילות
- התלמידים יכירו מהו לווין מעשה ידי אדם.
- התלמידים יכירו את השימושים של הלווין בחיי יום יום.
- התלמידים יצרו לווין ויכירו את חלקי הלווין המפעילים אותו.
- שם הדגם
לווין מעשה אדם – יצירה וחקר דגם הלווין
- יוצר הדגם
פול גקסון
- אוכלוסיית יעד
כיתות ג-ו
- על הפעילות
ניתן לתכנן את הפעילות בהתאם לזמן העומד לרשותכם.
לפעילות זו מספר שלבים:
שלב 1 שאלה לדיון: בפתיח הפעילות מומלץ לבחון עם התלמידים מהו לווין? מהו לווין טבעי? מהו לווין מלאכותי?
שלב 2 דיון בקבוצות : כל קבוצה תקבל כרטיס עם שאלה לדיון
1. תארו איך היו נראים חייכם ללא הלווין . (על מה הייתם צריכים לוותר ומדוע)
2. תארו על פי דמיונכם איך יראו הלווינים העתידים ובאיזה אופן הם ישנו את העתיד.
כל קבוצה תסכם את השאלה שניתנה ותציג בפני המליאה את תשובתה
הקבוצות יוכלו להשתמש בטלפן ובמחשב הכיתתי בכדי לגבש את תשובתם.
שלב 3 קיפול מודל הלווין | 40 דקות
מהלך הפעילות: נציין בפני התלמידים, כפי שאדריכלים יוצרים מודל של הבניין עתידי כך גם אנחנו ניצור את מודל הלווין. התלמידים יצרו את מודל הלווין מקיפולי נייר עם גזירה והדבקה.
שלב 4 – מערכות ההפעלה של הלווין | 20 דקות
התלמידים יתבקשו ליצור על פי דמיונם את המערכות המפעילות את הלווין
בסעיף זה התלמידים יכולים לאייר על הלווין שיצרו או להשתמש בדפים נוספים כדי להוסיף את המערכות.
שלב 5 – סיכום | 10 דקות
התלמידים יציגו את המערכות של הלווין שהם יצרו ויסכמו את השיעור
- חומרים
דבק סטיק, דבק נוזלי, מספריים, 2 ניירות בגודל A4