פעילות בנושא: דגם דמיוני -משולשים ב
-
-
נחלק לכל ילד שני ניירות אוריגאמי.
-
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי המאפשר גמישות בקיפול והתאמה מלאה לסוגי הפעילויות.
-
-
הוראת קיפול: נצמיד קדקוד אל קדקוד נגדי (בשני הניירות).
-
מומלץ לבקש מהילדים להניח קדקוד על קדקוד ולהדק, על ידי שימוש במושג ‘אצבע נוסעת על הקיפול’.
מומלץ להדגים רק עם הנייר שלך. אסור לגעת בנייר של הילד ולא לתקן או לסדר!
-
-
משימה בזוגות: הניחו את המשולשים במשותף, כך שתתקבל צורה דמיונית.
-
למרות שכל שני ילדים יוצרים ביחד, מומלץ שכל ילד יתאר את הצורה שבנה לפי הדמיון שלו.
-
-
שאלה לדיון: האם תוכלו למנות את מספר הצלעות והקדקודים.
-
נבקש מהילדים לבחור קדקוד אחד, להתחיל טיול עם האצבע על הצלע ולעצור בכל קדקוד, עד שיחזרו לקדקוד שממנו התחילו.
-
-
תשובה: למשולש שלושה קדקודים ושלוש צלעות.
-
מכאן והלאה יש להשתמש במונחים הנכונים לגבי תיאור מרכיבי המשולש (קדקוד, צלע, משולש).
-
-
פירוק והרכבה בזוגות: האם תוכלו לבנות מארבעה משולשים קטנים משולש גדול.
-
בפירוק והרכבה: הילדים יניחו את המשולשים יחד כך שהצלע של המשולש תהיה צמודה במלואה לצלע של משולש אחר. מומלץ להדגים בפני הילדים למה הכוונה בהצמדת הצלעות.
בקשו מהילדים למנות את הצלעות והקדקודים של המשולש שיצרו.
-
-
פירוק והרכבה: מנו את מספר הצלעות והקדקודים של המשולש שיצרתם.
-
בפירוק והרכבה: הילדים יניחו את המשולשים יחד כך שהצלע של המשולש תהיה צמודה במלואה לצלע של משולש אחר. מומלץ להדגים בפני הילדים למה הכוונה בהצמדת הצלעות.
-
-
הוראת קיפול: באחד מהניירות, נצמיד קדקוד אל קדקוד ונפתח.
-
רצוי לא לבדוק את הדיוק של הקיפולים ולא להזכיר את המילה דיוק.
גם אם הילדים קיפלו לא מדויק יצא להם תוצר סופי טוב.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שני קדקודים אל קו הסימטריה.
-
הילד עדיין לא מכיר את המונח קו הסימטריה לכן יש להראות באצבע לאיזה קו מתייחסים.
במהלך הקיפול מומלץ לא לגעת בעבודתו של הילד ולא לתקן או לסדר.
-
-
שאלה לדיון: האם ניתן לזהות בצורה שהתקבלה מצולעים בעלי 3 צלעות ו- 3 קדקודים.
-
נבקש מהילדים לבחור קדקוד אחד, להתחיל טיול עם האצבע על הצלע ולעצור בכל קדקוד, עד שיחזרו לקדקוד שממנו התחילו.
-
-
תשובה: זיהינו בצורה שני משולשים גדולים ושני משולשים קטנים.
-
האנימציה מדגישה משולש אחד. בצורה יש 4 משולשים: שני משולשים גדולים ושניים קטנים.
מומלץ לבקש מהילדים להראות עם האצבע את הצלעות והקדקודים של המשולשים שמצאו.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר לצד השני.
-
בכל שלבי הקיפולים יש להדגים את הקיפול הנדרש. יש לציין את שלושת השלבים בפני הילדים: 1. להקשיב להוראה מבלי לגעת בנייר. 2. שלב ההבנה, שבו אנו מבינים את ההוראה. 3. ביצוע הקיפול.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד אחד בלבד.
-
הגננת מדגימה אך ורק עם הנייר שלה. אם יש צורך, אפשר לחזור על ההדגמה מספר פעמים. בשום פנים ואופן לא לגעת בנייר המקופל של הילד.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר לצד השני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע מסומנת אל קו הסימטריה.
-
הילד עדיין לא מכיר את המונח קו הסימטריה, לכן יש להראות באצבע לאיזה קו מתייחסים.
-
-
שאלה לדיון: האם אתם מזהים מצולעים בעלי 3 צלעות ו- 3 קדקודים.
-
מומלץ לבקש מהילדים להראות עם האצבע את הצלעות והקדקודים של המשולשים שמצאו.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד.
-
רכישת בטחון עצמי בקיפולים הוא תהליך ואין להתערב בו.
-
-
הוראת קיפול: נכניס את האצבעות לדגם ונפתח אותו.
-
חשוב שהילדים יתארו מילולית את מה שהם עיצבו.
הצגת הדגם: נבקש מכל ילד לתאר את הדגם הסופי שהתקבל על פי דמיונו ובחירתו.
-
-
הצגת הדגם: נבקש מכל ילד לתאר את הדגם הסופי שהתקבל על פי דמיונו ובחירתו.
-
-
מומלץ לצפות בהדרכה של אקדמיה ברשת לגננות הנחיה לגננות
-
-
הפעילות הבאה: מצולעים 1 (היכרות גלובלית בגן הילדים)
- נושא הפעילות
משולשים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר